Seminar XCVII

Istoric – Seminarul nr. 97 – Rodna
  • La Rodna, Liceul Tehnologic „Florian Porcius” – o şcoalӑ Lions Quest !
  • Liceul din localitatea Rodna - judetul Bistrita Nasaud, nu este doar o clӑdire. Este o comunitate formată din profesori, părinți, elevi, unici, cu nevoi și aspirații diferite, cu roluri diferite. Toṭi acești oameni, profesori, părinți, elevi, își doresc o educație de calitate, înțeleg direcția schimbării, își înțeleg rolul, se respectă unii pe ceilalți. Ȋn aceastӑ şcoalӑ nu trebuie legi, ordine sau proceduri să fii pozitiv, să oferi inspirație, să recunoști că ai greșit și să îți asumi acest lucru, fie că ești director, profesor , părinte sau elev. Elevii acestei şcoli învață din ceea ce văd. Profesorii şcolii sunt exemple pozitiv, modele de viață, oferind valori autentice. Ȋn acest fel, rezultatele nu au cum să nu apară!
  • Dorința de a fi aproape de nevoile și interesele copiilor sunt poate cele mai vizibile atitudini ale doamneo prof. Galea Nastasia Vali– directorul Liceului Tehnologic „Florian Porcius” din Rodna, un om ce muncește să aibă aproape o echipă de învățători și profesori care transformă în bine viețile copiilor și ale părinților prin oferirea unei educații de calitate.
  • Prin grija doamnei director - prof. Galea Nastasia Vali, trei zile, 8-9-10 noiembrie a.c., profesorii pentru ȋnvӑtӑmântul primar din aceastӑ şcoalӑ şi din şcolile aparṭinӑtoare au abordat o temӑ de actualitate pentru şcoala zilelor noastre: ȋnvӑṭarea socio-emoṭionalӑ, ȋn cadrul seminarului Lions Quest – Abilitӑṭi pentru Dezvoltare, formator acreditat Lions Quest fiind Doina Petri.
  • Merită să investim în învățarea socio - emoțională (SEL)?
  • În conformitate cu un Raport CASEL privind învățarea colaborativă academică, socială și emoțională, intitulat ”Gata să conduci” (”Ready to lead*) bazat pe o chestionare națională a directorilor de școli asupra modului în care SEL pregătește copiii și transformă școlile, există date care susțin importanța încorporării dezvoltării sociale și emoționale în școli. Raportul citează o meta-analiză, care a descoperit că elevii care au beneficiat de instruire social-emoțională de calitate au obținut note în medie cu 11 procente mai mari decât elevii care nu au beneficiat de instruire SEL.
  • Un studiu** recent la OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development) a examinat cinci abilități sociale și emoționale primare – mintea/atitudinea deschisă, conștiinciozitatea, stabilitatea emoțională, abilitatea de a fi extrovertit și cea de a fi agreabil – pentru a determina care dintre acestea sunt cei mai puternici indicatori pentru succes. Studiul a dezvăluit că lipsa învățării socio-emoționale este corelată de regulă cu rezultate nefavorabile cum sunt șanse sporite de șomaj, divorț, sănătate precară, comportamente criminale și condamnări la închisoare.
  • Mulṭumim doamnei prof. Galea Nastasia Vali– directorul Liceului Tehnologic „Florian Porcius” din Rodna si Clubului Lions Bistriṭa pentru organizarea seminarului.
  • Data: 8 - 9 - 10 noiembrie 2019;
Delimiter
Alte seminarii Lions Quest
Delimiter