Page 15 - Demo
P. 15

      Exemplificați cum trebuie să se comporte un membru
bun al echipei
Exemplificați comportamente care să contribuie la echipe eficiente, rememorând un moment în care dumneavoastră ați fost parte a unei echipe sau a unui grup care a trebuit să îndeplinească o sarcină comună. Folosiți povestirea următoare sau una personală:
SPUNEȚI: Am fost membru/ă în multe echipe și grupuri și una care îmi vine în minte acum este când am fost în tabără, când eram cam de vârsta voastră. Am participat la jocuri de cooperare pe care le puteam încheia numai cu ajutorul întregii echipe. Un exemplu ar fi Nodul uman, în care fiecare își încrucișează brațele și prinde de mână pe cineva care nu este lângă el. Obiectivul era să ne descâlcim mâinile fără să ne dăm drumul la mâini, așa încât toată lumea să stea în cerc.
SPUNEȚI: Primul lucru a fost să ne asigurăm că toată lumea a urmat indicațiile și că toți participau la activitate. După ce toate brațele au fost încrucișate și mâinile conectate, am început să căutăm un loc prin care ne puteam strecura. Acest lucru presupunea ca numai o persoană să vorbească și restul să asculte. Uneori, câte un copil se bloca și toți trebuia să îl ajutăm să se deblocheze. A fost nevoie ca toți membrii echipei să dea sugestii și să încerce să deznoade nodul. Când am reușit, ne-am felicitat și am bătut palma în grup. Acela a fost momentul pentru a mulțumi tuturor pentru că au reușit să facă din activitate un succes!
ÎNTREBAȚI: Care au fost lucrurile concrete pe care le-am făcut, pentru ca activitatea echipei noastre să fie un succes?
Conexiunea cu comunitatea
Invitați grupe mici de elevi să lucreze împreună, pentru a face harta celui mai rapid drum spre câteva locuri
din comunitate. Cereți-le elevilor să folosească o hartă și să scrie indicațiile pe o foaie separată. Locurile ar trebui să fie vizibile pe harta pe care le-o distribuiți și pot include parcuri, magazine, centre de recreere și alte puncte de referință ale comunității.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să vorbească cu membrii familiilor despre lucrul în echipă și să discute cum acesta ar putea fi util acasă. Invitați elevii să descopere cum ar putea deveni „membri” mai buni ai echipei familiei și să creeze un poster pe care să îl expună acasă, care încurajează munca în echipă. Trimiteți familiei fișa Să lucrăm împreună ca o echipă!
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIEFIZICĂ. Cereți-leelevilor să lucreze împreună pentru a concepe o cursă cu obstacole pentru echipe, destinată copiilor de la grădiniță
și elevilor din clasa I. Reamintiți-le
că activitățile din cadrul cursei cu obstacole trebuie să fie sigure, potrivite pentru vârsta copiilor și accesibile. Elevii se pot aduna în sala de sport sau într-un spațiu exterior pentru a finaliza traseul, dacă nu este spațiu suficient în clasă.
ARTE. Îndrumațieleviisăproiecteze un labirint prin care cineva de vârsta lor trebuie să navigheze pentru a se întâlni cu membrii echipei lui/ei. Când termină, cereți-le să facă schimb și să completeze labirintul colegului. Încurajați elevii să deseneze și să eticheteze labirintul lor în mod clar.
    E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Cursa cu obstacole
Spuneți-le elevilor că vor exersa folosirea Normelor de cooperare în grup pentru a finaliza o cursă cu obstacole.
Elevii exersează prin parcurgerea activității Cursa cu obstacole
20 MINUTE
ACTIVITATEA 2
       1.3.3
Regulile cursei cu obstacole
Regula 1: Trebuie să termini cursa cu obstacole în timp ce ții un creion în echilibru pe un pumn.
Regula 2: Dacă scapi creionul, trebuie să rămâi nemișcat până când un membru al echipei tale ridică creionul și îl așază din nou pe pumnul tău.
Regula 3: Poți să ceri ajutor sau să oferi sfaturi despre cum să echilibrezi cel mai bine creionul.
© Susan Chiang. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                                          Alcătuiți grupe mici, folosind o strategie creativă de
grupare și accentuați Normele de cooperare în grup pentru a lucra în echipă și a finaliza cu succes cursa cu obstacole. Prezentați Proiectabilul 1.3.3 și explicați că atunci când vor parcurge traseul, trebuie să respecte fiecare regulă. Reluați următoarele reguli cu elevii:
Regula 1: Trebuie să termini cursa cu obstacole în timp ce ții un creion în echilibru pe un pumn.
Regula 2: Dacă scapi creionul, trebuie să rămâi nemișcat, până când un membru al echipei tale ridică creionul și îl așază din nou pe pumnul tău.
Regula 3: Poți să ceri ajutor sau să oferi sfaturi despre cum să echilibrezi cel mai bine creionul.
Demonstrați rapid cum să parcurgă cursa cu obstacole și cum să țină creionul în echilibru pe pumn, apoi, chemați aleatoriu grupe pentru a parcurge cursa. Pe măsură ce fiecare grupă participă, încurajați-i și arătați exemple de colegi care se ajută unul pe altul. Cronometrați echipele, pentru a vedea care dintre ele parcurge cursa în cel
Lecția 3 15
Activitate de exersare































































   13   14   15   16   17