Page 34 - Demo
P. 34

                  DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizare
2.5 Potsăurmezpașiispre succes!
Abilitatea de autoadministrare este importantă pentru dezvoltarea personală a oricărei persoane. Învățarea stabilirii scopurilor realiste ajută persoanelor care învață procesul de autoadministrare.
      D ETAPA DE DESCOPERIRE
Explicați că lecția de astăzi se centrează pe învățarea stabilirii scopurilor. Arătați Proiectabilul 2.5.1 Activitate de descoperire. Indicați cuvântul scop, aflat în capătul scărilor din desen. Definiți scopul
ca fiind rezultatul sau reușita spre care persoane sau grupuri își îndreaptă eforturile. Cereți-le elevilor să se gândească la scopurile pe care și le-au propus anul trecut. Cereți unui voluntar să citească întrebările de pe proiectabil. Invitați elevii să spună ce gândesc.
8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITATEA 1
                                  ÎNTREBAȚI: Ce scop important ați atins în trecut? De ce credeți că ați avut succes în a-l atinge?
Cereți-le elevilor să se ridice și să se amestece, până când spuneți, „Opriți-vă, adunați-vă câte patru!” Cereți-le să se grupeze cu alți trei elevi care nu se află lângă ei. Invitați-i să discute întrebările și apoi să spună clasei răspunsurile, dacă doresc.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNI Cereți-le elevilor să se gândească din nou la motivul pentru care au avut succes în
atingerea scopului lor.
Prezentați stabilirea unor scopuri
realizabile
Arătați Proiectabilul 2.5.2 Activitate de conectare și spuneți-le elevilor unde îl pot găsi în Jurnalul elevului. Explicați următorii pași pentru atingerea unui scop realizabil:
Pașii spre succes – Stabilirea unui scop realizabil
• Stabilește-ți un scop realist.
• Notează pașii pe care îi vei face ca să îți atingi scopul.
• Construiește un sistem de sprijin.
• Bucură-te de succesul tău.
Subliniați faptul că un scop realist este unul pe care ei se așteaptă să-l îndeplinească în mod rezonabil. O parte importantă din stabilirea unui scop realist este recunoașterea timpului necesar pentru atingerea scopului. Scopurile mai mari pot avea nevoie de timp mai mult pentru a fi atinse și pot fi împărțite în pași mai mici, mai ușor de atins. Explicați că toată lumea are nevoie de puțin ajutor pe parcursul drumului și crearea unui sistem de sprijin format din prieteni, familie și adulți de încredere este importantă pentru atingerea scopului. Subliniați faptul că, în momentul în care și-au atins scopul, sărbătorirea succesului este importantă.
2.5.1
Ce scopuri din anul precedent ai atins?
    Ce piedici ai întâlnit?
© Colleen Madden. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
         2.5.2
Pași spre success – Stabilirea unui scop realizabil
                        l Stabilește-ți un scop realist.
l Notează pașii pe care îi vei face ca să îți
atingi scopul.
l Construiește un sistem de sprijin. l Bucură-te de succesul tău.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights res
erved.
  ABILITATE: stabilirea scopurilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul 2.5.1
✔ Proiectabilul 2.5.2
✔ Proiectabilul Cheia succesului
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișa pentru acasă pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupe mici
C toată clasa
E individual/perechi A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica pașii pentru stabilirea scopurilor necesari pentru a avea succes;
✔ stabili un scop realist.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au lucrat cu partenerii lor pentru a dezvolta responsabilitate în atingerea scopurilor.
  ANUL ACESTA, elevii stabilesc un scop pentru ei folosind Pașii spre succes.
 ANUL VIITOR, elevii vor demonstra abilitatea de a stabili și atinge un scop prin exersarea stabilirii scopurilor.
34 Capitolul 2
P
Pl
la
an
n
i ificare
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    
































   32   33   34   35   36