Page 64 - Demo
P. 64

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să facă un plan prin care să combată hărțuirea în sport. Planul ar trebui să cuprindă ce au învățat despre modelul NARM și să ia
în considerare provocările pe care le presupune faptul de a fi un elev sportiv. Cereți-le elevilor să împărtășească planul lor cu una dintre echipele sportive ale școlii.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să creeze un magnet pentru frigider care să prezinte modelul NARM. Elevii ar trebui să ducă magneții acasă și să îi folosească pe post de instrumente pentru a discuta despre conștientizarea hărțuirii cu membrii familiilor lor. Ei ar trebui să discute
și despre ce au învățat în legătură cu metodele sigure de a răspunde hărțuirii. Trimiteți familiei fișa Să învăţăm să facem faţă situaţiilor de hărţuire.
Aplicații
interdisciplinare
ARTE ȘI ARTE
LINGVISTICE. Cereți-leelevilor
să scrie și să ilustreze un scurt roman grafic în care să explice modelul NARM. Romanul grafic ar trebui să explice „arătând”. În loc să povestească cititorului ce înseamnă NARM, ar trebui să spună o poveste despre cineva care este hărțuit și să arate în ce mod este acea persoană hărțuită.
TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI.
Cereți-le elevilor să desfășoare o activitate de documentare pe Internet despre diferite organizații și campanii din țară (și din lume!) care lucrează pentru prevenirea și combaterea eficientă a comportamentelor de hărțuire. Cereți-le să facă o listă cu abordările pe care le are fiecare organizație și să împărtășească rezultatele documentării cu colegii
de clasă.
Exemplificați răspunsurile la comportamentul de hărțuire
Prezentați câteva situații tipice care pot apărea în viața unui elev de clasa a III-a, apoi întrebați elevii ce cred despre felul în care ați gestionat situația și dacă ei ar fi schimbat ceva, pentru a obține rezultate mai bune. Cereți-le elevilor să răspundă scurt, după fiecare situație pe care o prezentați.
SPUNEȚI: De fiecare dată când încerc să stau lângă prietena mea la prânz, colegii de la masa ei nu-mi dau voie. Ei râd și își întind lucrurile pentru a ocupa cât mai mult spațiu.
SPUNEȚI: Cred că voi inspira adânc de câteva ori, data viitoare când se va întâmpla lucrul acesta, apoi, voi merge calm spre altă masă, unde sunt binevenit/ă.
SPUNEȚI: Uneori, când mă întorc de la școală, un băiat mă urmărește și încearcă să-mi atragă atenția. L-am rugat să înceteze, dar tot nu mă lasă în pace.
SPUNEȚI: Voi ruga două prietene să mă însoțească. Dacă băiatul tot nu se oprește, voi spune unui adult în care am încredere.
SPUNEȚI: Uneori, când povestesc cu prietenii mei la locul de joacă, o elevă mai mare pe care o cunosc strigă la mine și încearcă să mă facă să mă cert cu ea.
SPUNEȚI: Nu cred că această persoană mă va asculta dacă încerc să îi vorbesc calm. Îi voi spune doamnei învățătoare ce se întâmplă.
SPUNEȚI:Elevul care stă lângă mine la ora de matematică îmi tot spune că sunt cel mai slab elev la matematică pe care l-a văzut vreodată.
SPUNEȚI: Am avut discuții cu el înainte, așa că mă simt confortabil să folosesc mesaje de tipul Nu mă deranja! Îi voi spune: „Când îmi spui că sunt cel mai slab elev la matematică din clasă, mă supără foarte tare, pentru că eu chiar încerc să învăț. Aș aprecia dacă ai înceta să mă critici și ai începe să mă ajuți.” Îi spun direct ce impact are comportamentul lui și ce vreau să facă. Cred că va asculta, dar dacă nu ascultă, voi vorbi cu doamna învățătoare.
ÎNTREBAȚI: Care sunt cele mai bune modalități de a răspunde unei situații care implică hărțuirea? Credeți că o reacție este mai bună într-o anumită situație, decât în alta?
   E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea de răspuns la situațiile de hărțuire
   64 Capitolul 3
Cereți-le elevilor să caute pagina Exersare de la Lecția 5 din Jurnalul
elevului. Explicați-le că vor folosi ce au învățat, pentru a decide cum să răspundă fiecăreia dintre situațiile de hărțuire din sondaj. Cereți-le elevilor să scrie răspunsurile pe coli separate.
Elevii exersează răspunsurile la situațiile de hărțuire
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în patru grupe mici și reamintiți-le normele de colaborare în grup. Cereți grupelor să desemneze un Lider,
un Reporter, un Secretar și un Cronometror. Explicați întreaga activitate înainte de a începe. Invitați Colectorii să ia o coală de flipchart pentru grupa lor. Cereți Liderilor să citească grupei lor, cu voce tare, scenariile din Lecția 5 de la pagina Exersare și să ceară membrilor grupelor să discute fiecare scenariu, să decidă care sunt exemple de hărțuire și să propună un răspuns potrivit pentru ele. Secretarii vor scrie numărul situațiilor
de hărțuire și răspunsurile grupelor pe coala de flipchart. Când grupele termină,
20 MINUTE
ACTIVITATEA2































































   62   63   64   65   66