Page 70 - Demo
P. 70

                      SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
4.1
Corpurile noastre uimitoare ...
Pentru a putea ajuta la menținerea stării de sănătate și la bunăstarea lor și a celorlalți, elevii trebuie să înțeleagă cum funcționează corpurile lor, pentru a întreține viața și sănătatea.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea responsabilă a deciziilor
D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITATEA1
     Salutați elevii și prezentați Capitolul 4 în care ei vor avea oportunitatea să învețe
despre Sănătate și Prevenție. Explicați că acest capitol se centrează pe luarea deciziilor responsabile, pe alegeri sănătoase și pe modalități de evitare a consumului de droguri. În acest capitol se mai prezintă și pericolele la care sunt expuși minorii în cazul consumului de alcool, tutun sau marijuana, precum și de folosirea de medicamente ilegale sau utilizarea greșită a substanțelor obținute legal, cum ar fi medicamentele care se eliberează cu sau fără prescripție medicală.
Spuneți-le elevilor că în lecția de astăzi ei vor învăța
despre organele corpului și despre abilitatea de a
identifica probleme, cum ar fi cea a consumului de
droguri care ar putea să le dăuneze sănătății. Arătați
Proiectabilul 4.1.1 Activitate de descoperire și
cereți-le să se gândească la lucruri pe care le fac cu
plăcere, cum ar fi: să asculte muzică sau să compună
melodii, să joace baschet, să colecționeze lucruri, sau
să-i ajute pe alții. Pe măsură ce elevii menționează activități, scrieți-le pe proiectabil, apoi spuneți-le că, în cazul în care consumă droguri, acestea le pot schimba corpul în așa fel, încât nu vor mai putea să se bucure de lucrurile care le fac plăcere.
ÎNTREBAȚI: Cum poate consumul de droguri să afecteze activitățile preferate ale unei persoane?
Cereți-le elevilor să se ridice și să își găsească un partener cu care să discute ce i-ați întrebat. După două minute, permiteți-le celor care doresc să spună clasei răspunsurile lor. Răspunsurile elevilor ar putea să fie: persoana respectivă s-ar putea să nu mai poată să compună muzică sau să practice sporturi datorită leziunilor pe creier, sau persoana nu îi mai poate ajuta pe ceilalți, datorită faptului că nu este sănătoasă. Dacă elevii menționează orice punct în favoarea consumului de droguri, cum ar fi popularitatea, cereți-le să se gândească la efectele pe termen lung, comparativ cu „câștigul” de scurtă durată. Spuneți-le elevilor că vor continua să învețe mai multe despre organele corpului și despre importanța menținerii stării lor de sănătate, neafectată de droguri.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNI
Explicați că majoritatea activităților necesită corp sănătos și minte lucidă. Informați elevii că folosirea drogurilor poate, adeseori, deteriora starea de sănătatea a corpului sau a minții, astfel încât persoana consumatoare de droguri nu se mai poate bucura de lucrurile care îi fac plăcere. Subliniați faptul că folosirea de droguri include consumul de alcool, tutun și alte substanțe dăunătoare.
ÎNTREBAȚI: De ce este important să avem un corp și o minte sănătoasă?
Elevii ar putea să spună că dacă au un corp și o minte sănătoasă pot să facă lucrurile care le fac plăcere în viață. Puteți să evidențiați faptul că persoanele care au dizabilități sau au anumite afecțiuni medicale sunt oameni sănătoși, care pot lua parte la multe activități plăcute.
     4.1.1
                          Lucruri pe care îmi place să le fac
       © Deejpilot. © Jesper Elgaard. © homegrowngraphics. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situaţiei, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul 4.1.1
✔ Proiectabilul 4.1.2
✔ Fișa informativă despre droguri de pe suportul digital de resurse LQ
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișa pentru acasă pentru Conexiunea
cu familia
✔ Coli de flipchart
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/ perechi C toată clasa E grupe mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ prezenta felul în care organele vitale ale corpului contribuie la starea generală de sănătate și la bunăstare;
✔ descrie lucruri pe care oamenii le fac pentru a avea grijă de sănătatea lor.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au numit obiceiuri sănătoase și nesănătoase.
  ANUL ACESTA, elevii prezintă informaţii despre organele vitale ale corpului și discută modalităţi de a le menţine sănătoase.
 ANUL VIITOR, elevii vor identifica obiceiuri sănătoase care îi vor ajuta să-și atingă scopurile.
70 Capitolul 4
P
Pl
la
a
n
n
i ificare
 Activitate de descoperire
    






































   68   69   70   71   72