Page 79 - Demo
P. 79

                           SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
Adevărul despre tutun
Înțelegerea adevărului despre tutun înseamnă înțelegerea efectelor acestuia. Prin conștientizarea efectelor periculoase ale tutunului asupra organismului, elevii se vor simți mai puternici pentru a spune NU atunci când vor fi puși în fața presiunii influenței negative și vor putea alege, în schimb, o viață sănătoasă.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea responsabilă a deciziilor
4.4
Explicați că lecția de astăzi se centrează pe abilitatea de a identifica problemele create de consumul produselor care conțin tutun și de a evita produsele din tutun, pentru a rămâne sănătoși. Arătați Proiectabilul 4.4.1 Activitate de descoperire. Cereți-le elevilor să ridice mâna dacă au auzit vreodată de tutun sau dacă au văzut pe cineva consumându-l. Reamintiți-le că au învățat deja despre luarea deciziilor bune care promovează sănătatea
 D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITATEA1
                                             și comportamentul responsabil. Spuneți-le elevilor că fumatul este cea mai frecventă modalitate de a consuma tutunul, dar că toate formele în care tutunul se poate consuma au efecte nesănătoase asupra organismului. Explicați-le că unele persoane încep să fumeze când sunt adolescenți, pentru că ei cred lucruri care nu sunt adevărate. Ei cred că îi face să pară maturi, că îi ajută să se relaxeze, sau îi face să se simtă interesanți. Unii încep să consume produse din tutun pentru că se simt presați. Spuneți-le elevilor că astăzi urmează să afle adevărul despre tutun.
ÎNTREBAȚI: Ce este tutunul? Ce știți despre efectele tutunului asupra organismului?
Cereți-le elevilor să discute întrebările cu un partener, timp de un minut, apoi cereți-le celor care doresc să spună clasei răspunsurile lor. Confirmați faptul că tutunul este un drog pe care oamenii pot să îl fumeze, să îl mestece și să îl aspire pe nas și că este dăunător celor care îl consumă. Subliniați faptul că tutunul poate să dăuneze chiar și oamenilor care aleg să nu îl consume, dar care se află în preajma celor ce îl consumă.
C ETAPA DE CONECTARE
Prezentați identificarea riscurilor consumului de tutun
Arătați Proiectabilul 4.4.2 Activitate de conectare. Explicați-le elevilor că urmează să învețe despre riscurile consumului de tutun vorbind cu domnul Tutun, în persoană. Reamintiți-le că domnul Tutun este periculos, dar poate fi convingător. Explicați-le că dacă el încearcă să-i convingă, ei trebuie să aibă grijă să fie în siguranță prin cunoașterea faptelor.
Exemplificați riscurile consumului de tutun
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNI
4.4.1
Ce știi despre tutun?
   FUMATUL INTERZIS
            © spxChrome. © Matt_Collingwood. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       4.4.2 Întrebări despre tutun
l Care sunt diferitele tipuri de produse din tutun? lCare sunt două din substanțele chimice
dăunătoare din tutun?
lÎn ce moduri nocive poate afecta tutunul
sănătatea unei persoane?
lCe înseamnă să fii dependent de tutun? lDe ce este fumatul ilegal în multe locuri
                               publice?
 Spuneți-le elevilor că veți interpreta rolul domnului Tutun. În rolul personajului Tutun, dumneavoastră veți răspunde întrebărilor pe care elevii le vor citi de pe proiectabil care îi ajută să identifice multitudinea de riscuri. Asigurați-vă că elevii nu vor juca rolul domnului Tutun.
SPUNEȚI: Bună, sunt personajul numit Tutun. Ar trebui să fim prieteni. Cred că ne vom înțelege foarte bine, așa că haideți să ne cunoaștem mai bine. Ce
ziceți?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Lecţia 4 79
ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situaţiei, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul 4.4.1
✔ Proiectabilul 4.4.2
✔ Fișa informativă despre droguri
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișa pentru acasă pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/ perechi C toată clasa E perechi A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ explica cum afectează tutunul corpul;
✔ oferi motive pentru a nu consuma produse care conţin tutun și a lua atitudine împotriva consumului de tutun.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au demonstrat cum se spune NU, cu hotărâre, anumitor comportamente.
 ANUL ACESTA, elevii învăţă despre efectele dăunătoare ale consumului de tutun, dintr-o discuţie cu domnul Tutun în persoană.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăţa despre influenţele și efectele consumului de tutun.
P
Pl
la
an
n
i ificare
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
     



































   77   78   79   80   81