Page 84 - Demo
P. 84

                                                                                                                                                                                                                           Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului p. 75
Îndrumați elevii să înțeleagă că faptul că dacă știu adevărul despre consumul de alcool, îi poate ajuta să ia decizii bune și le va reaminti motivele pentru care trebuie să-l
evite. Asigurați-vă că toți elevii știu că în această activitate alcoolul a fost un personaj imaginar, dar că, în viitor, un prieten de-al lor s-ar putea să încerce să-i convingă să consume alcool. Sintetizați lecția prin a spune că astăzi elevii au aflat informații despre pericolele consumului de alcool și abilitatea de a identifica problemele pe care alcoolul le cauzează sănătății și bunăstării lor.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și în clasă la ce au învățat în această lecție.
 Reflecţie
Ce este alcoolul?
Reflectează la ce ai învățat în această lecție despre alcool.
                                     De ce crezi că alcoolul este un drog, în condițiile în care este legal pentru adulți să-l cumpere?
De ce este important pentru tine să știi adevărul despre alcool? Cum poți folosi ceea ce ai învățat pentru a te ajuta pe măsură ce crești?
Lecția 5 75
                         Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului p. 76
Și acum?
Ce? Și ce dacă?
Ce este alcoolul?
De ce crezi că alcoolul este un drog, și totuși este legal pentru adulţi să-l cumpere? De ce este alcoolul periculos, în mod special pentru copii?
De ce este important pentru tine să știi adevărul despre alcool? Cum poţi folosi ceea ce ai învăţat, pentru a te ajuta pe măsură ce crești?
  Aplicare Scrie, pe parcursul săptămânii viitoare, două motive pentru care alegi să nu consumi alcool.
Am ales să nu consum alcool pentru că:
76 Capitolul 4
                                        A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Pe parcursul săptămânii următoare, cereți-le elevilor să scrie două motive pentru care ei au ales să nu consume alcool. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, fie ca temă scrisă, ca activitate de continuare a lecției sau ca discuție în lecțiile următoare, după ce elevii au folosit abilitatea respectivă.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Citiți răspunsurile elevilor din Jurnalul elevului, pagina Exersare, pentru a verifica dacă elevii au folosit informațiile pe care le-au aflat despre efectele negative ale consumului de alcool, răspunzând la fiecare punct de pe pagină.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de la pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine au înțeles elevii importanța evitării consumului de alcool în situații din viața reală.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Fă un 󰇴󰈢󰈤t󰈥󰇶! CONSOLIDARE
EXERSARE. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți elevii în grupe și cereți grupelor să facă un poster în care să ilustreze diferite modalități prin care pot spune NU cuiva care le oferă sau îi provoacă să consume alcool. Posterele pot cuprinde acțiuni cum ar fi: să plece, să spună unui adult, să schimbe subiectul discuției etc.
In󰇹e󰈦p󰇶󰇪󰇺󰈥ază!
Cre󰇪󰈜󰈃ă be󰇳󰈄󰇮 d󰈥󰇷e󰈡󰇧t󰈥!
DEZVOLTARE
            EXERSARE. Cereți-le elevilor să interpreteze efectele pe care alcoolul le are asupra organelor corpului. Elevii pot să se documenteze înainte, pentru a afla mai mult despre efectele specifice ale alcoolului asupra unui organ anume, dacă este necesar. Elevii ar trebui să-și folosească corpurile lor pentru a arăta aceste efecte, cum ar fi să se clatine și să cadă, dacă este vorba de cap, sau să se micșoreze și să se zbârcească, dacă este vorba despre ficat. Printr-o piesă de teatru, elevii ar putea prezenta clasei efectele pe care le-au descoperit.
EXERSARE. Cereți-le elevilor să creeze benzi desenate sau scenarii ilustrate pentru una sau mai multe situații din Jurnalul elevului, pagina Exersare. Cereți-le elevilor să folosească ilustrații pentru a prezenta fiecare situație și să aibă personaje în fiecare bandă desenată, care „să dea replica” alcoolului. Când proiectul este finalizat, expuneți scenariile pe holurile școlii și încurajați elevii să le ceară altor elevi să le citească, pentru a învăța mai mult despre cum să spună NU consumului de alcool.
Pro󰇽󰈢󰈜󰈝ă!
APLICARE. Provocați elevii să-și închipuie că un prieten li s-a confesat și că acest prieten a fost provocat să consume alcool. Cereți-le elevilor să scrie o scrisoare prietenului lor, în care să îi explice cât de nociv este alcoolul pentru corp și în care să îi arate modalități prin care poate să ceară ajutor sau să spună NU, când i se oferă să consume alcool.
  84 Capitolul 4
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Motivul 1:
Motivul 2:























































   82   83   84   85   86