Page 108 - Demo
P. 108

  Conexiunea cu comunitatea
Provocați grupele de elevi să creeze un mod de a face cunoscut în comunitate proiectul lor de învățare prin servicii
în folosul comunității. Spuneți-le să
se gândească la orice idei de genul: conferințe de presă, scrisori către editori, pliante și scurte clipuri media. Cereți-le să pregătească un plan pentru a-și prezenta ideile, fie ca rezumate scrise, fie ca ilustrații, fie în ambele moduri. Prezentați ideile în clasă și alegeți una sau două dintre ele care să fie repartizate comitetului responsabil de relațiile publice sau publicitate.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să descrie familiei experiența și sentimentele pe care le-au avut până acum, în timpul proiectului. Încurajați-i să împărtășească orice greșeală pe care s-ar fi putut să o facă
și ce au învățat din acele greșeli. Invitați elevii să ceară feedback despre efortul și participarea lor. Trimiteți familiei fișa Să reflectăm împreună cu familia!
Aplicații
interdisciplinare
TOATE MATERIILE. Cereți
fiecărui comitet să facă o conexiune interdisciplinară proprie cu munca pe care o fac. Cereți-le să identifice altă materie (Matematică, Studii sociale, Arte lingvistice, Științe, Educația pentru carieră, Educație fizică, Informatică, Știința familiei și a consumatorului și Limbi străine) și să descrie felul în care munca lor are legătură cu acea materie. Cereți-le să conceapă o activitate specifică, pentru a demonstra relația dintre munca lor din proiect și altă
arie curriculară. De exemplu, comitetul care lucrează la partea de finanțare
ar putea demonstra cum folosește matematica pentru a aduna, a analiza și a prezenta datele financiare. Invitați fiecare comitet să-și prezinte activitatea interdisciplinară.
Exemplificați cum se lucrează în comitete
Reamintiți-le elevilor că ei ar trebui să folosească toate abilitățile pozitive de învățare pe care le-au exersat pe tot parcursul cursului.
SPUNEȚI: Am cele mai bune idei și cred că toată lumea ar trebui să urmeze planul meu. M-am săturat să-i ascult pe ceilalți. Dar acest lucru nu este corect. Toată lumea are idei bune și cineva poate să se fi gândit la ceva la care eu nu m-am gândit. Fiecare persoană, inclusiv eu, avem o șansă să împărtășim ce credem, apoi, putem să luăm ce e mai bun din fiecare plan. Ce se întâmplă dacă cineva se comportă nepoliticos? Avem Regulile stabilite de comun acord. Aș putea să folosesc un indiciu subtil pentru a le reaminti prietenilor mei să aibă grijă cum se comportă. Pot să spun: „___________________________, reamintește-ți să asculți în liniște”. Sau, „___________________, nu uita de Regulile pe care le-am stabilit de comun acord.”
 E ETAPA DE EXERSARE
Cereți-le elevilor să aducă materialele la care au lucrat ora trecută.
Explicați activitatea de planificare în comitete
  20 MINUTE
ACTIVITATEA 2
    108 Capitolul 5
Scrieți pe tablă procesul de lucru în comitete:
• Desemnați rolurile la nivelul fiecărui grup.
• Scrieți sarcinile desemnate în Jurnalul elevului, pagina Exersare, Lecția 5.
• Pe rând, prezentați ideile pentru planurile comitetului.
• Discutați planurile și hotărâți ce să păstrați și ce să eliminați.
• Gândiți-vă dacă mai trebuie adăugate alte sarcini.
• Faceți o listă a tuturor sarcinilor care trebuie făcute.
• Desemnați sarcini membrilor grupului. Toți membrii ar trebui să aibă sarcini. • Stabiliți termene-limită pentru finalizarea sarcinilor.
• Finalizați planurile de acțiune ale comitetelor.
SPUNEȚI: E timpul să începem! Pe locuri, fiți gata, start! Elevii exersează acțiunea de planificare în comitete
Cereți comitetelor să desemneze roluri în cadrul grupului, să repartizeze sarcini și să stabilească termene-limită. Sfătuiți elevii să folosească Partea a patra a paginii Exersare, Lecția 5 din Jurnalul elevului.
SPUNEȚI: O parte a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității este învățarea. Veți învăța nu numai prin planificare, ci și prin a înfrunta și depăși obstacole.
S-ar putea să doriți să instruiți Cronometrorii să atenționeze grupurile lor atunci când timpul pentru discuții este pe terminate și când ar trebui să înceapă să noteze planurile. Reamintiți comitetelor că vor prezenta planurile pentru a fi aprobate de clasă. Când comitetele au finalizat de scris planurile, cereți Reporterilor să împărtășească clasei planul final de acțiune. La sfârșitul orei, faceți o cópie a fiecărui plan de acțiune al fiecărui comitet, pentru a-l păstra în dosarul proiectului. Includeți, de asemenea, și o cópie finală a Părților 1 și 2 din Proiectul nostru de învățare prin servicii în folosul comunității din Jurnalul elevului, pagina Exersare, Lecția 5.
ÎNTREBAȚI: Ce ar trebui să facă comitetul vostru dacă întâmpină probleme cu rezolvarea unei sarcini sau s-ar putea să nu se încadreze în termenul-limită?
Spuneți-le elevilor că fiecare comitet va fi responsabil cu raportarea progresului la începutul și la sfârșitul fiecărei ore, pe parcursul derulării proiectului.






























































   106   107   108   109   110