Page 109 - Demo
P. 109

                                                                                                                                                                                                       În acest moment, discutați cu fiecare grup, pentru a vedea ce materiale le puteți oferi.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și în clasă la ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului p. 101
   5.6 Reflecţie
ABILITĂȚI: lucrul în echipă, lucrul în comitet.
comunicarea, implicare socială, formarea relațiilor, rezolvarea onflictelor, a oferi/a cere ajutor
Ce sarcini ți-au fost atribuite astăzi?
Ce simți față de felul în care comitetul tău a colaborat astăzi? Ce simți față de felul în care clasa a reacționat la planul de acțiune al comitetului tău?
Cum te va ajuta faptul de a ști să lucrezi într-un comitet în activitățile extra școlare, cum ar fi un club sau o echipă sportivă? Cum te va ajuta în familie?
Reflectează la ce ai învățat în această lecție despre
 Ce? Și ce dacă?
Și acum?
Ce sarcini ţi-au fost atribuite astăzi?
Ce simţi faţă de felul în care comitetul tău a colaborat astăzi? Ce simţi faţă de felul în care clasa a reacţionat la planul de acţiune al comitetului tău?
Cum te va ajuta faptul de a ști să lucrezi într-un comitet în activităţile extrașcolare, cum ar fi un club sau o echipă sportivă? Cum te va ajuta asta în familie?
                                      A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului p. 102
Lecția 6 101
 În timp ce elevii își duc la îndeplinire proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității, instruiți-i să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ținând cont de sentimentele lor față de experiența pe care au dobândit-o pe parcursul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității până în prezent. Cereți-le
să scrie atât întrebări, cât și previziuni și îngrijorări cu privire la proiect. Încurajați-i
să împărtășească familiilor lor progresul pe care l-au făcut până în acest moment. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, fie ca temă scrisă, ca activitate de continuare a lecției sau ca discuție în lecțiile următoare, după ce elevii au folosit abilitatea respectivă.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Asigurați-vă că elevii își îndeplinesc rolurile din cadrul grupului și că discută sarcinile, reperele temporale etc., pentru a-și duce la îndeplinire planul de acțiune.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de la pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine adoptă elevii abilitățile practice de a face parte dintr-un comitet și de a planifica un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.
  Aplicare Pe parcursul săptămânii, răspunde la întrebările de mai jos pentru a reflecta la experiența pe care ai avut-o până acum cu proiectul de
învățare prin servicii în folosul comunității.
Ce ai îndeplinit împreună cu comitetul tău până acum? Ce mai trebuie să faceți?
Ce îți place când lucrezi într-un proiect de acest fel? Ce sugestii ai pentru a ajuta la îmbunătățirea procesului?
Cât de bine respectă comitetul tău și clasa Regulile stabilite de comun acord?
Cum planifici să îți termini sarcinile repartizate? Ce abilități ai folosit sau vei folosi?
102 Capitolul 5
                DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Fă o b󰇧󰇫󰇭󰈥tă! CONSOLIDARE
EXERSARE. Dacă elevii au probleme în a vorbi în comitetul lor, cereți-le să facă o baghetă a vorbitorului sau un alt instrument simbolic. Numai persoana care are bagheta poate vorbi. Elevii își dau bagheta unul altuia, pe rând, pentru a vorbi.
Col󰇧󰇨󰈣󰈦e󰇧ză!
Acți󰈢n󰈥a󰈃ă!
DEZVOLTARE
c
                                                    APLICARE. Pentru a-i face pe elevi să colaboreze, cereți-le să finalizeze o sarcină care necesită cooperare, de exemplu, dați-le instrucțiunile pentru a crea un obiect de artizanat mic și apoi cereți-le să citească și să urmeze instrucțiunile, pe rând. Un elev citește cu voce tare, celălalt urmează instrucțiunile ș.a.m.d.
APLICARE. Cereți-le elevilor să folosească planul de acțiune al comitetului lor, pentru a scrie un plan individual de acțiune. Cereți-le să noteze ce sarcini trebuie să facă și când trebuie să le facă. Subliniați faptul că adunarea resurselor necesare este o sarcină.
Fă o h󰇧󰇶󰇺ă!
APLICARE. Provocați comitetele de elevi să facă o hartă ilustrată a acțiunilor din proiect, care să înfățișeze toți membrii din echipa lor, sarcinile pe care trebuie să le facă și ordinea în care ele trebuie îndeplinite. Încurajați elevii să fie creativi și să includă obstacolele potențiale, la care să adauge sugestii utile pentru rezolvarea acestora.
Lecţia 6 109
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

















































   107   108   109   110   111