Page 39 - Demo
P. 39

                                                                                                                                                                                           Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și în clasă la ce au învățat în această lecție.
Ce? Ce înseamnă cuvântul emoție?
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului p. 32
                         Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învăţat despre emoţii? De ce crezi că oameni diferiţi simt emoţii diferite în situaţii diferite?
De ce este important să identifici și să numești emoţiile tale și ale altora?
                                     A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Încurajați elevii ca, pe parcursul săptămânii, să fie atenți la o situație care declanșează o emoție. Cereți-le să creeze o poveste desenată într-o amprentă care să descrie situația. De această dată, vor desena amprenta (în loc să folosească tușiera), pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, fie ca temă scrisă, ca activitate de continuare a lecției sau ca discuție în lecțiile următoare, după ce elevii au folosit abilitatea respectivă.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați desenele din amprente, pentru a determina cât de bine pot elevii să identifice și să numească emoțiile.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți povestirile din „amprente”, pentru a evalua cât de bine înțeleg elevii varietatea de situații care pot declanșa emoții și cum se pot recunoaște aceste emoții.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului p. 33
Reflecţie
Ce înseamnă cuvântul emoție?
Ce ai învățat despre emoții? De ce crezi că oameni diferiți simt emoții diferite în situații diferite?
Reflectează la ce ai învățat despre identificarea și numirea emoțiilor în această lecție.
  De ce este important să identifici și să numești emoțiile tale și ale altora?
          32 Capitolul 2
   Aplicare Scrie povestea unei amprente despre o situație pe care ai întâlnit-o pe parcursul săptămânii. Desenează propria ta amprentă pe pagină și, lângă
ea, scrie povestea.
Situația care a declanșat emoția:
Lecția 6 33
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Ana󰇰󰇮󰈄󰈥ază si󰇹󰇻󰈜ți󰇮! CONSOLIDARE
EXERSARE. Oferiți-leelevilortreisaupatrupropozițiicareînfățișeazădiferite situații. Cereți-le elevilor să identifice fiecare emoție și să deseneze o imagine în amprentă care să ilustreze emoția pentru fiecare situație. De exemplu, „Salvatore marchează golul victoriei. Cum credeți că se simte?” sau „Calliope a lucrat multe ore pentru a găti brioșe, dar le-a lăsat la cuptor prea mult și s-au ars. Cum credeți că se simte?” După ce au terminat, cereți elevilor să propună câteva situații.
Fă un 󰇫󰈦󰇧fic!
APLICARE. Cereți-le elevilor să se gândească la un moment în care au depășit
un obstacol. Cereți-le să facă un „grafic” al sentimentelor lor pe parcursul situației, evidențiind fiecare schimbare a sentimentelor printr-un desen în amprenta respectivă.
Des󰈛󰈦󰇮󰈥! DEZVOLTARE
EXERSARE. Cereți-le elevilor să se gândească la o situație și să o descrie din două perspective diferite. Rugați-i să scrie faptele și apoi să identifice sentimentele a două personaje diferite.
Sc󰇶i󰇪!
APLICARE. Cereți perechilor să se gândească la o situație și apoi cereți fiecărui partener să scrie o scenetă scurtă sau o povestire bazată pe scenariul respectiv, fiecare dintr-o perspectivă diferită. Încurajați elevii să eticheteze cele două perspective diferite și să identifice în ce mod aceste două perspective au schimbat felul în care personajele au perceput aceste situații.
      Lecţia 6 39
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?




























































   37   38   39   40   41