Page 40 - Demo
P. 40

              DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizare
2.7 Săînvățămsănetemperăm emoțiile și să reflectăm asupra lor!
E absolut normal ca uneori să simțim emoții dificile. Identificarea și numirea acestor sentimente, la fel ca și învățarea modalităților prin care să răspundem calm și constructiv, sunt abilități de autoorganizare care fac posibile interacțiunile și relațiile benefice.
      D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITATEA 1
  ABILITĂȚI: gestionarea stresului, controlul impulsurilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul 2.7.1
✔ Proiectabilul 2.7.2
✔ Proiectabilul Identificarea, temperarea și reflecţia asupra emoţiilor
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișa pentru acasă pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/ perechi C toată clasa E perechi A individual
            2.7.1
Determinat Vesel Amuzat
Fericit Extenuat Mândru La ce alte emoții te poți gândi?
Dezamăgit Încântat Emoționat
Îngrijorat Mulțumit
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                  OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica și numi emoţii;
✔ învăţa cum să se liniștească dacă se confruntă cu emoţii dificile;
✔ învăţa cum să răspundă în mod constructiv când se confruntă cu emoţii dificile.
PROGRESUL Abilităților
Explicați că această lecție continuă explorarea
dezvoltării personale și că astăzi elevii vor învăța
abilitatea de gestionare a stresului prin numirea și
temperarea emoțiilor dificile, în moduri eficiente.
Subliniați faptul că orice persoană experimentează o
gamă largă de emoții pe parcursul zilei și că a ști cum
să le gestioneze îi ajută să aibă o experiență mai bună.
Arătați Proiectabilul 2.7.1 Activitate de descoperire
și citiți clasei întrebările. Pe măsură ce doritorii
răspund, scrieți cuvintele care denumesc emoții pe proiectabil. Spuneți-le elevilor următorul scenariu:
SPUNEȚI: Mallory și sora ei mai mică, Jessica, împart aceeași cameră și, în general, se simt bine împreună. Ele își respectă reciproc spațiul. Dar, săptămâna trecută, Mallory a vrut să poarte pulovărul ei preferat la școală și nu l-a putut găsi în dulapul ei. A întrebat-o pe Jessica dacă știe unde este și aceasta a dat din cap că nu. Mai târziu, în acea seară, când Mallory se schimba pentru a merge la culcare, a observat puloverul sub patul Jessicăi. Când s-a uitat la el, a văzut că are o ruptură.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că s-a simțit Mallory când și-a descoperit puloverul distrus?
Cereți perechilor să numească sentimente pe care Mallory le-ar fi putut simți: supărare, necaz sau furie.
SPUNEȚI: Mallory a fost furioasă pe sora ei mai mică. A plecat din cameră și a început să plângă. A vrut să zbiere la Jessica și să-i facă probleme.
Cereți perechilor să se gândească cum ar fi gestionat situația, daca ar fi fost în locul lui Mallory. Invitați voluntari să spună clasei. Este important să îndrumați elevii să nu facă niciodată rău intenționat.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNI
Explicați că elevii vor învăța câteva modalități prin care să numească, să tempereze emoțiile și să reflecteze asupra lor. Faceți referire la scenariul cu puloverul distrus al lui Mallory.
SPUNEȚI: Care ar fi câteva modalități prin care Mallory și-ar fi putut tempera emoțiile dificile, astfel încât să nu se
mai simtă furioasă și supărată?
Prezentați activitatea Cum să ne
temperăm emoțiile și să reflectăm asupra lor
Arătați Proiectabilul 2.7.2 Activitate de conectare și spuneți elevilor că pot găsi informația și în Jurnalul elevului. Discutați proiectabilul cu elevii.
         2.7.2
Identiică, temperează și relectează la emoţii
                     1. Fii atent la ce simţi și acceptă că sentimentul este normal pentru situaţia respectivă.
2. Găsește un cuvânt care să denumească emoţia ta cât de precis poţi.
3. Temperează-ţi emoţiile!
• inspiră și expiră încet de 10 ori;
• fă o plimbare pentru a te îndepărta de situaţia
respectivă;
• scrie ce sentimente ai;
• vorbește despre sentimentele tale cu un prieten în care
ai încredere.
4. Gândește-te la ce s-a întâmplat și cum poţi să te pregătești sau să previi o situaţie similară în viitor.
  © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 ANUL TRECUT, elevii au identificat idei constructive pentru a face faţă emoţiilor negative.
  ANUL ACESTA, elevii își denumesc emoţiile folosind
pașii Identificarea, temperarea și reflecţia asupra emoţiilor pentru a arăta răspunsuri utile când trebuie să facă faţă emoţiilor dificile.
 ANUL VIITOR, elevii vor folosi pașii Identificarea, temperarea și reflecţia asupra emoţiilor pentru a analiza un scenariu.
40 Capitolul 2
P
Pl
la
an
ni ificare
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
 



















   38   39   40   41   42