Page 57 - Demo
P. 57

                              DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.4 Dăruind,nedezvoltăm
Să dăruiești poate avea multe forme. Să dăruiești timpul tău sau un compliment mult dorit poate să arate celorlalți că ești implicat. Aceste mici gesturi de amabilitate ajută la formarea legăturilor personale și creează o comunitate primitoare.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi relaţionale
D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITATEA 1
      Spuneți-le elevilor că lecția de astăzi va ajuta la consolidarea muncii în echipă și a comunicării care au fost discutate în lecția anterioară și se va centra pe abilitatea de a construi relații prin comportamente de dăruire. Prezentați Proiectabilul 3.4.1. Activitate de descoperire. Cereți-le elevilor să se
gândească la ce reprezintă un cadou. Explicați că nu
există răspuns greșit și că toate răspunsurile adaugă
valoare discuției. Dați-i fiecărui elev un cartonaș.
Explicați-le elevilor că vor trebui să scrie și să
deseneze ceva pe cartonaș.
SPUNEȚI: Gândiți-vă la un moment în care
ați dat ceva cuiva, din respect pentru acea
persoană. Pe cartonașul vostru, scrieți sau desenați o imagine a acelui cadou. Țineți minte că un cadou poate să fie ceva ce puteți atinge cu mâinile, cum ar fi un cadou de ziua de naștere, sau poate să fie ceva ce simțiți cu inima, cum ar fi o laudă pentru ceva ce ați făcut bine.
Spuneți-le elevilor să pună creioanele jos și să stea în liniște când termină. Acordați-le elevilor câteva minute pentru a scrie pe cartonașe, în timp ce dumneavoastră vă plimbați prin clasă. Când toți elevii au terminat, cereți-le să
se întoarcă către colegul lor și să îi spună ce au scris sau au desenat și de ce a fost important pentru ei să dea acel cadou persoanei respective. Permiteți-le elevilor să vorbească două-trei minute. Reamintiți-le să permită partenerilor să vorbească și ei.
ÎNTREBAȚI: Ce mesaj transmite un cadou, către cel care îl primește? Cum vă simțiți atunci când oferiți cadouri?
Confirmați că a dărui, indiferent dacă este un cadou, un cuvânt sau un gest frumos, ajută la construirea relațiilor și face ca atât cel care dă, cât și cel care primește să se simtă prețuit și apreciat.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE
Spuneți-le elevilor că ați auzit că mulți dintre ei au ales modalități asemănătoare de a oferi ceva celorlalți, pentru a construi relații și a arăta că le pasă. Datorită faptului că a învăța să ofere este o abilitate importantă de construire a relațiilor, explicați-le că urmează să aibă posibilitatea să exploreze patru modalități prin care să dăruiască, modalități care le vor întări relațiile cu ceilalți.
    3.4.1
                                        © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
         Prezentați cele patru modalități de
oferire
Spuneți-le elevilor că, luând în considerare toate modalitățile prin care pot oferi ceva celuilalt, pentru a-și dezvolta relațiile, patru dintre acestea îi vor ajuta să înțeleagă cel mai bine. Arătați Proiectabilul 3.4.2 Activitate de conectare și cereți-le celor care doresc să vă ajute să citiți ideile:
Lecţia 4 57
3.4.2 Patru moduri în care să dăruiești
Poți să dăruiești...
LUCRURI
Poţi să împarţi gustările sau jucăriile tale cu ceilalţi.
COMPLIMENTE
Poţi să spui cuiva că îţi place ce face el/ea; de exemplu: „Cred că ești foarte bun/ă la jocul cu mingea!”
ABILITĂȚI
Poţi să împărtășești talentele tale; de exemplu: „Am înţeles cum să rezolv această problemă de matematică, vrei să te ajut?”
ALINARE
Poţi să folosești cuvinte blânde și acţiuni pentru a-i ajuta pe ceilalţi să se simtă mai bine; de exemplu: „Vrei să te conduc la cabinetul medical?”
                         © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ABILITĂȚI: implicare socială, comunicare
MATERIALE
✔ Proiectabilul 3.4.1
✔ Proiectabilul 3.4.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișa pentru acasă pentru Conexiunea cu familia
✔ Cartonașe
✔ Bandă adezivă, carton, materiale pentru desen
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/ perechi
C toată clasa E individual A perechi/individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ numi diferite modalităţi de a dărui;
✔ demonstra comportamente de „dăruire”.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, elevii au exersat Rolurile din cadrul grupului
în timp ce au lucrat într-o comunitate pentru a crea pătura comunităţii.
 ANUL ACESTA, elevii exersează implicarea socială prin identificare a patru modalităţi diferite prin care să dăruiască celorlalţi.
 ANUL VIITOR, elevii vor coopera pentru a contribui la un proiect de grup.
P
Pl
la
an
n
i
ificare
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
Ce este un cadou?
Ce fel de lucruri poți dărui cuiva? Ce ai dăruit cuiva în ultima vreme? Cum te-ai simțit când ai dăruit?
   
























   55   56   57   58   59