Page 59 - Demo
P. 59

                                                                                                                                                                                                                         ia acasă și să le dăruiască celor pentru care au fost făcute. Faceți fotografii cu cadourile și expuneți-le pe perete, pe parcursul întregii săptămâni.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și în clasă la ce au învățat în această lecție.
Ce? Care sunt cele patru feluri de a dărui?
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului p. 49
               Care sunt cele patru feluri de a dărui?
Ce fel de a dărui folosești cel mai des și cum te face să te simți?
Ce alte modalități de a dărui te pot ajuta în relațiile cu prietenii și familia în viitor?
Lecția 4 49
                                    A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului p. 50
Și ce dacă? Și acum?
Ce fel de a dărui folosești cel mai des și cum te simţi atunci când dăruiești?
Ce alte modalităţi de a dărui te pot ajuta în relaţiile cu prietenii și cu familia, în viitor?
Cereți-le elevilor să aleagă un partener cu care doresc să schimbe un dar făcut de ei. Explicați că perechile vor petrece câteva minute în fiecare zi, timp de o săptămână, pentru a discuta despre pasiunile și abilitățile lor. Spuneți-le elevilor că ei pot vorbi la telefon, la locul de joacă, la prânz, sau în orice alt moment petrecut în afara clasei. Apoi, fiecare va face un cadou pentru partenerul său, care să sublinieze pasiunile și abilitățile celuilalt, și îl felicită pentru ele. Asigurați-vă că toți elevii fac cadourile și nu cheltuiesc bani. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, fie ca temă scrisă, ca activitate de continuare a lecției sau ca discuție în lecțiile următoare, după ce elevii au folosit abilitatea respectivă.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți pagina Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine înțeleg elevii conceptul de oferire de cadouri.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de la întrebările de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vedea cât de bine înțeleg și aplică elevii conceptul de tipuri de dăruire.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Fă ce󰇶󰈝󰇪t󰈜󰇶e! CONSOLIDARE
EXERSARE. Încurajați elevii să folosească biblioteca sau Internetul pentru a explora diferitele modalități de oferire a darurilor în diferite culturi. De exemplu, de Anul nou chinezesc, copiii primesc plicuri roșii pline de bani, iar la împlinirea vârstei de 13 ani, copiii evrei au ceremonia Bar Mitzvah pentru intrarea în maturitate
Ver󰇮fi󰈛ă as󰇪󰇲ănări󰇰󰇪!
EXERSARE. Cereți-le elevilor să aleagă două dintre modalitățile de a oferi și să folosească o diagramă Venn, pentru a le compara și a face diferențele dintre ele. Cereți, apoi, elevilor să arate diagrama unui partener și să vorbească despre asemănările și diferențele pe care le-au observat.
   Aplicare Găsește un coleg pe care vrei să-l cunoști mai bine și petrece cu el câteva minute în fiecare zi, vorbind la telefon, pe terenul de joacă, în timpul pauzei de prânz sau în afara școlii, despre ce vă place să faceți sau ce pasiuni aveți. Creează un cadou
pentru partenerul tău, care să-l felicite pentru pasiunile sale. Folosește, apoi, următoarele
întrebări pentru a te ajuta să reflectezi la experiența respectivă:
Care parte din crearea cadoului pentru partenerul tău ți-a plăcut cel mai mult?
50 Capitolul 3
                                                Con󰇹󰈦󰇮b󰇼i󰇪! DEZVOLTARE
APLICARE. Încurajați elevii să se gândească la oportunități de voluntariat
în comunitatea lor, cum ar fi programe de tineret, centre de seniori, districte ale parcurilor etc. Cereți-le elevilor să se gândească la moduri în care pot contribui cu daruri din toate categoriile.
Fă o l󰇮󰇷󰇺ă!
APLICARE. Cereți-le elevilor să identifice modalități prin care să dăruiască în școală și să facă o listă. Apoi cereți-le să formeze comitete care să organizeze diferite activități centrate pe fiecare tip de a oferi, cum ar fi donații de haine, sesiuni de lectură pentru colegii mai mici sau crearea unui program de ajutor al colegilor.
3.4 Reflecţie comunicarea
 Reflectează la ce ai învățat în această lecție ABILITĂȚI: implicare socială, despre diferite tipuri de a dărui.
 Lecţia 4 59
 Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Descrie o poveste sau un gând pe care l-ai împărtășit cu partenerul tău când ați discutat pe parcursul săptămânii, care ți s-a părut interesant.
Care sunt câteva dintre felurile de a dărui pe care le puteți folosi în clasă pentru a transforma școala într-un loc mai bun?























































   57   58   59   60   61