Page 125 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 125

  Conexiunea cu comunitatea     2.8 Ajutați copiii să creeze un afiș cu numele Simte, gândește, acționează, NOU! pentru a fi expus pe culoarul școlii. Cereți-le să deseneze fețe care să reprezinte sentimente dificile și să lucreze împreună pentru a crea bule de gânduri pozitive, care ar putea să îmbunătățească fiecare situație. 3.1 Invitați copiii să creeze Semafoare ale ascultării, pentru a fi expuse în cantină, în librărie sau în zonele comune. Cereți-le să explice trecătorilor ce semnificație au Semafoarele ascultării și cum pot fi folosite în zonele respective. 3.2 Organizați o întâlnire cu o altă clasă pregătitoare sau cu clasa întâi. Cereți copiilor să își aleagă un partener/o parteneră din cealaltă clasă și să împărtășească unii cu alții cartea preferată. Întrebați-i cum s-au simțit când au împărtășit cartea preferată cu altcineva și cum s-au simțit să descopere o nouă carte care a fost împărtășită cu ei. 3.3 Ajutați copiii să creeze o scenetă pentru ursulețul Q, în care acesta exemplifică modul cum cere ajutorul. Cereți-le să prezinte sceneta în fața unei alte clase. Permiteți copiilor să pună întrebări publicului, pentru a vedea dacă pot identifica modul în care ursulețul Q a cerut ajutorul. 3.4 Invitați în clasă un profesor de sport sau un antrenor local care lucrează cu copiii de vârsta lor și cereți-i să explice copiilor ce face el/ea pentru a încuraja lucrul în echipă. Invitați copiii să discute despre ce i-ar motiva să lucreze în echipă, ce ar vrea să audă de la profesorul de sport/antrenor și cum s-ar mobiliza unii pe alții pentru a avea cea mai bună experiență în echipă. 3.5 Faceți împreună cu copiii afișe anti-hărțuire care să conțină cuvântul Hărțuire în interiorul unui cerc tăiat (ca semnul universal pentru anti-fumat), și care să indice că aceste comportamente de hărțuire sunt inacceptabile. Cereți copiilor să discute despre comportamente de hărțuire care nu vor să se mai întâmple. Expuneți aceste afișe în clasă și în școală. 3.6 Faceți cópii ale paginii de Resurse de reflecție din Jurnalul elevului de la Capitolul 3.7, pe care copiii au completat-o. Cereți copiilor să lipească această cópie pe capacul cutiei de sandvișuri sau pe ghiozdan. Încurajați copiii să împărtășească, cu cei care îi vor întreba despre cópia respectivă, modalități prin care pot face față situațiilor de hărțuire, în mod eficient. 3.7 Invitați copiii să creeze afișe, desenând acțiuni pozitive de prevenire a hărțuirii, pe care să le expună în școală. Încurajați-i să-și scrie numele pe afișe, astfel încât ceilalți copii care-i cunosc să poată să le ceară mai multe detalii despre acțiunile respective. 4.1 Întrebați copiii dacă cunosc un doctor pe care să-l invite în clasă, pentru a explica modalități de a ne menține sănătoși. Invitați doctorul să le explice cum „călătoresc” microbii și cum poate toată lumea să ajute comunitatea să se mențină sănătoasă acoperindu-ne gura atunci când tușim sau neîmprumutând periuța de dinți/paharele pe care le folosim. 4.2 Invitați câțiva membri ai comunității școlare să împărtășească cu copiii deciziile pe care ei trebuie să le ia pe parcursul unei zile obișnuite. Invitații pot să fie profesori, directorul școlii, consilier educativ, bucătăreasa de la cantina școlii etc. Cereți copiilor să ia interviu invitaților, să discute cu ei despre deciziile importante pe care le iau zilnic și să facă o listă cu informațiile obținute, pentru a o expune în clasă sau în școală. Folosiți dialogul cu unul dintre sportivi/sportive sau artiști de la Capitolul 2, Lecția 3 în care invitatul/invitata a vorbit despre modalitățile de a excela în ceea ce face. Desenați o imagine care să reprezinte felul în care copiii pot aplica ce au aflat, pentru realizarea propriilor planuri de a fi foarte buni în ceea ce fac. 4.3 Împreună cu clasa, creați două seturi de coli în formă de talpă, pe care să scrie Gândește și Alege. Cereți copiilor să le așeze strategic pe holurile școlii, unde și alți copii pot să le vadă. Cereți-le să-i observe pe ceilalți copii care văd colile în formă de talpă și să împărtășească cu ei semnificația cuvintelor scrise pe ele 4.4 Invitați copiii să creeze un afiș în care să deseneze imagini ale unor cutii/sticle cu medicamente sau produse care se vând în farmacii fără rețetă. Cereți-le să îi dea titlul Luați aceste medicamente numai din partea unor adulți de încredere! și să discute modalități de a-i ajuta pe membrii familiei să ia aminte la această regulă importantă.                       Anexă • Conexiunea cu comunitatea 125  


































































































   123   124   125   126   127