Page 126 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 126

 Conexiunea cu comunitatea     4.5 Cereți copiilor să conceapă afișe cu cele trei reguli despre evitarea a tot ce este otrăvitor și să deseneze simbolul universal reprezentând NU pe imaginile produselor din casă, care ar putea să fie dăunătoare. Cereți-le să creeze un afiș cu titlul „Folosiți aceste produse doar dacă aveți permisiunea din partea unor adulți de încredere!” și să discute modalități de a-i ajuta pe membrii familiei să ia aminte la această regulă importantă. 4.6 Învățați copiii cum să ceară ajutorul, în cel puțin trei moduri. Acestea pot include limbajul semnelor, limbajul non-verbal sau o limbă străină. Încurajați copiii să exerseze a cere ajutorul în aceste moduri. Cereți-le să se gândească cum ar putea folosi aceste modalități de a cere ajutorul, în situații diferite. 4.7 Pornind de la Lecția 6, Capitolul 4 (diferite modalități de comunicare), învățați copiii cum să spună cuiva NU, dacă s-ar afla într-o cameră zgomotoasă, dacă persoana respectivă nu poate să-i vadă sau să-i audă sau dacă persoana vorbește altă limbă. Cereți-le să exerseze folosind diferite tonalități, mai tare sau mai încet, folosind altă limbă și să spună când se simt speriați sau timizi. 5.1 Cereți copiilor să invite în clasă personalul școlii și să aducă fotografii sau să spună povești despre propriul lor cerc al oamenilor cărora le pasă. Invitați musafirii să vorbească cu copiii despre cercul oamenilor cărora le pasă și să dea exemple despre modalități în care își arată unuia altuia încredere și cooperare. 5.2 Împreună cu clasa, creați un semn de Bine ați venit! sau Pot să vă ajut? și expuneți-l la intrarea în clasă sau în școală. Cereți-le copiilor să adauge semnului fotografia și numele lor și să descrie o modalitate prin care pot fi de ajutor celorlalți, ca membri ai comunității școlare. 5.3 Invitați copiii să creeze un plan de acțiune pentru întâmpinarea vizitatorilor în clasă sau în școală. Cereți-le să invite oameni/copii în clasă, pentru a-și exersa abilitățile de întâmpinare și să-i întrebe cum îi pot ajuta. 5.4 Faceți o plimbare prin școală cu copiii și cereți-le să facă o mini-evaluare a nevoilor. Încurajați-i să se uite de jur împrejurul lor și să observe ce trebuie reparat, curățat sau aranjat; includeți nevoi de întâmpinare a vizitatorilor și de siguranță. Discutați apoi rezultatele evaluării și abordați-le în cadrul discuției despre proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității. 5.5 Cereți copiilor să răsfoiască o carte de rețete culinare pentru copii și să discute de ce cred ei că rețetele culinare au menționate, în general, ingredientele folosite la începutul rețetei. Cereți-le să discute importanța de a avea ustensile și echipament pregătite pentru orice proiect, inclusiv pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. 5.6 Încurajați copiii să împărtășească experiența proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității cu cel puțin o persoană sau două din afara școlii. Cereți-le să menționeze de ce e interesant și de ce este o activitate importantă. Copiii vor continua să împărtășească detaliile proiectului cu acești oameni la Capitolul 5, Lecțiile 7 și 8. 5.7 Invitați copiii să vorbească despre experiența lor în ceea ce privește realizarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității cu partenerii de la Capitolul 5, Lecția 6. Cereți-le să împărtășească felul în care i-au ajutat pe alții, cum au lucrat în echipă și cum au învățat lucruri noi, care le vor fi folositoare lor și altora în viitor. 5.8 Cereți copiilor să-i invite pe partenerii cu care au împărtășit detalii despre proiect, la sărbătorirea proiectului. Încurajați-i să folosească planul de acțiune pentru întâmpinarea invitaților, pe care l-au creat la Capitolul 5, Lecția 3. 6.1 Cereți copiilor să se uite prin cărți cuprinzând familii din toată lumea, care lucrează împreună. Invitați-i să discute diferențe și asemănări dintre aceste familii și propriile lor familii. 6.2 Împreună cu clasa, creați și puneți în practică „Parada de mulțumire”. Cereți copiilor să creeze pălării amuzante și instrumente și să defileze prin școală spunănd „Mulțumesc” tuturor celor pe care îi întâlnesc. Încurajați-i să se oprească atunci când întâlnesc oamenii care i-au ajutat de-a lungul anului și să le mulțumească.                         126 Anexă • Conexiunea cu comunitatea 


































































































   124   125   126   127   128