Page 124 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 124

  Conexiunea cu comunitatea    1.1 Discutați modalități de comportament atunci când întâlnim pe cineva pentru prima dată. Dați exemple: spuneți bună ziua, faceți cunoștință (spuneți-vă numele, dați mâna cu persoana cealaltă). Cereți copiilor să exerseze să facă cunoștință și să dea mâna cu cel puțin două sau trei persoane pe care nu le cunosc pe terenul de joacă. Cereți-le, de asemenea, să împărtășească în următoarea lecție despre cei cu care au făcut cunoștință și felul în care s-au simțit. 1.2 1.3 Acum, că elevii au un nou prieten în persoana ursulețului Q, furnizați o oportunitate de a-l prezenta pe ursulețul Q adulților din școală, cum ar fi directorul școlii, asistenta școlii sau bibliotecara. Cereți copiilor să se gândească la unele caracteristici ale ursulețului Q pe care doresc să le împărtășească. Mergeți cu copiii prin școală, pentru a le da șansa să-l prezinte pe ursulețul Q. 1.4 Invitați copiii să-i ceară ursulețului Q să-i ajute să descopere toate modalitățile de a fi membri responsabili ai unui grup. Încurajați-i să observe când oamenii din școală sau din comunitate sunt membri responsabili ai unui grup și să împărtășească ursulețului Q numele acestora sau să scrie numele lor pe bucăți de hârtie și să le dea ursulețului Q pentru a le citi mai târziu. 2.1 Faceți o plimbare cu copiii prin școală, pentru a căuta lucruri care sunt diferite și lucruri care sunt similare. Exemple de lucruri care sunt similare: ferestrele, ușile, becurile, semnele etc. și lucruri care sunt diferite: personalul școlii, elevii, tablourile de pe pereți etc. Faceți fotografii sau cereți copiilor să deseneze și apoi expuneți desenele pe un perete sub titlul „Diferit și similar”. 2.2 Ajutați copiii să creeze un curcubeu care să conțină culorile roșu, portocaliu, galben, verde, albastru, indigo și violet și să-l expună în cantină sau în orice alt loc public din școală. Apoi cereți copiilor să invite alți copii din școală să lipească o față zâmbitoare pe culoarea lor preferată. La final, numărați împreună cu copiii câte fețe zâmbitoare sunt lipite pe fiecare culoare și apoi expuneți rezultatele lângă curcubeu, astfel încât toți copiii din școală să poată vedea că se diferențiază sau se aseamănă cu alții în ceea ce privește culoarea preferată. 2.3 Invitați copiii să vizioneze un eveniment sportiv sau artistic din școală sau comunitate. Cereți-le să identifice ce trebuie să știe și să poată face sportivii sau artiștii pentru a avea succes, și apoi să deseneze abilitățile respective. Încurajați copiii să abordeze sportivii sau artiștii pentru a-i întreba ce anume îi face să fie buni în ceea ce fac. 2.4 Cereți copiilor să continue conversația cu unul dintre sportivii sau artiștii pe care i-au văzut la Capitolul 2, Lecția 3 și să afle ce face persoana respectivă pentru a fi motivat să exerseze. Cereți copiilor să îi ceară sportivului/sportivei sau artistului/artistei să se deseneze exersând și să le dea copiilor desenele. Dacă sportivul/sportiva sau artistul/artista nu e disponibil(ă), spuneți copiilor să întrebe un adult disponibil cum procedează pentru a fi motivat în a-și face treaba. 2.5 Încurajați copiii să continue dialogul cu unul dintre sportivii sau artiștii pe care i-au văzut la Capitolul 2, Lecția 3 și să-l/ o întrebe cum și-a dat seama că vrea să facă performanță în sport sau lumea artistică. Copiii ascultă răspunsul și apoi desenează felul în care ar putea să aplice ce au aflat, la propriile lor scopuri de a fi foarte buni la a face ceva anume. Dacă sportivul/sportiva sau artistul/artista nu e disponibil(ă), spuneți copiilor să întrebe un adult disponibil despre dorința lui de a fi bun în ceea ce face. 2.6 Faceți o fotografie fiecărui copil din clasă, exprimând o emoție diferită. Cereți copiilor să numească fiecare emoție. Printați fotografiile și creați o broșură a clasei pe care să o împărtășiți cu alte clase. 2.7 Cereți copiiilor să învețe cântecul „Dacă ești furios și știi asta ...” și participați cu copiii la un eveniment din familie sau al școlii. Dați versurile publicului și invitați-i să cânte alături de copii.    Invitați copiii să menționeze locuri din afara clasei unde regulile de a împărtăși și de a ne păsa sunt importante. Cereți-le să dea exemple de oameni care vorbesc unii cu alții cu respect, bunătate și grijă. Cereți-le, de asemenea, să mulțumească acestor persoane pentru că împărtășesc și le pasă de ei și să împărtășească cu clasa în cadrul următoarei lecții.                   124 Anexă • Conexiunea cu comunitatea 


































































































   122   123   124   125   126