Page 35 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 35

• Să număr până la 20; • Să marchez un gol la fotbal; • Să alerg o tură în jurul terenului; • Să pot numi formele geometrice; • Să-mi fac un nou prieten; • Să învăț strofele unui cântec și să-l pot cânta; • Să învăț despre plante și insecte; • Să citesc o nouă carte în fiecare săptămână. Reamintiți copiilor că, deși probabil doresc să îndeplinească multe dintre aceste scopuri, vor trebui să-și aleagă doar unul, mai târziu, pe parcursul lecției. Exemplificați cum stabilim un scop Folosiți-l pe ursulețul Q pentru a arăta cum stabilim un scop. Spuneți-le copiilor că sunt multe lucruri pe care ursulețul Q ar vrea să le facă, dar există unul care este foarte important pentru el. Scopul lui este să-și facă un prieten anul acesta. Explicați că acest lucru este o provocare pentru ursulețul Q, deoarece el este uneori timid. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q este atât de entuziasmat să-și facă un prieten, încât vrea să depună eforturi pentru a fi curajos și a cunoaște oameni noi. Folosiți propoziția de pe proiectabil pentru a arăta cum ursulețul Q își stabilește scopul. Apoi desenați-l pe ursulețul Q și pe noul său prieten, pentru a reprezenta scopul. Explicați că acesta este scopul pe care ursulețul Q și l-a propus pentru acest an. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea de stabilire a scopurilor Explicați că acum copiii au șansa să-și stabilească propriul lor scop pentru anul acesta. Spuneți-le să scrie un cuvânt care să descrie scopul și să deseneze o imagine care să reprezinte scopul, la fel cum a făcut ursulețul Q. Copiii exersează stabilirea scopurilor Indicând lista scopurilor de pe tablă, creată de copii în timpul activității de Conexiune, cereți-le să se gândească la cel mai important scop din listă, pe care doresc să-l îndeplinească anul acesta. spuneți: Amintiți-vă să vă alegeți un scop care este important pentru voi și pentru care credeți că veți depune eforturi să-l realizați anul acesta. Asigurați-vă că alegeți un scop care reprezintă o provocare pentru voi și nu unul pe care deja l-ați mai îndeplinit. Cereți-le copiilor să se uite din nou la activitatea Scopul meu de pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Cereți-le să folosească începutul de propoziție pentru a scrie un cuvânt sau câteva cuvinte, cum pot ei, pentru a descrie scopul pe care și-l propun pentru acest an. Ajutați copiii, dacă e nevoie, pentru această sarcină. Dacă e necesar, spuneți copiilor să vă dicteze dumneavoastră cuvintele. Cereți-le să deseneze o imagine care să reprezinte scopul propus. Invitați-i să împărtășească cu clasa scopul propus. Rezumați lecția, concluzionând faptul că elevii au învățat abilitatea de stabilire a scopurilor pentru lucruri pe care vor să învețe să le facă.    a etapadeapliCare Suport inițial. Dați exemple de scopuri pe care e posibil copiii să le fi îndeplinit în trecut, cum ar fi să învețe să-și lege singuri șireturile sau să se îmbrace singuri. Suport avansat. Cereți fiecărui copil să repete ce are de făcut pentru fișa de lucru Conexiunea cu familia.   Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru activități de Conexiune cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul  etapei de Aplicare. Copiii desenează o imagine care să reprezinte un scop pe care l-au îndeplinit în trecut și discută cu un membru al familiei dacă au avut succes în îndeplinirea scopului. Aplicații interdisciplinare eduCațiefiZiCĂ. Jucațiîmpreună cu copiii „Roșu, verde” și conectați-i cu ideea de stabilire a scopurilor. ÎNTREBAȚI: Care a fost scopul tău? (să ajung la celălalt capăt al sălii de clasă) Ce ai făcut pentru a-ți îndeplini scopul? (am ascultat cu atenție și am fugit repede când am auzit cuvântul „verde”). arte viZuale. Ghidați copiii să folosească abilitatea de stabilire a scopurilor, pentru a crea o diagramă a scopurilor. Copiii folosesc stickere pentru a înregistra progresul pe care îl fac spre îndeplinirea scopului lor.   Lecția 5 35    


































































































   33   34   35   36   37