Page 37 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 37

 DEzvOLTARE PERSONALă 2.6 ammultesentimente Identificarea sentimentelor este un pas important în dezvoltarea autoconștientizării și a maturității. Identificarea sentimentelor proprii și ale celorlalți ajută copiii să formeze relații. Competențe de ÎnvĂțare s o C i o - e m o ț i o n a l Ă A u t o c o n ș t i e n t i z a r e a aBilitate: identificarea emoțiilor materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.6.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.6.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e toată clasa/perechi a individual oBieCtiv Copiii ✔ vor identifica sentimentele pe care le au în diferite situații. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE d etapadedesCoperire Suport inițial. Asigurați-vă că expresia dumneavoastră facială exprimă sentimentele poeziei „Hai să găsim un dragon!”. Suport avansat. Subliniați faptul că speriat este un cuvânt derivat de la cuvântul a speria din versul „Nu mă voi speria!”. Cereți copiilor să definească cuvântul speriat. C etapadeConeCtare Suport inițial. Discutați diferite situații în care copiii ar putea simți fiecare emoție. De exemplu: ai putea să te simți trist dacă un prieten se mută în alt oraș sau dacă lipsești o săptămână de la școală, ai putea să te simți confuz. Suport avansat. Cereți copiilor să închidă ochii. Descrieți un sentiment. De exemplu: SPUNEțI: Am așteptat tot anul să merg la carnaval. Zâmbesc și inima îmi bate tare. Cum mă simt eu? (entuziasmat) e etapadeeXersare Suport inițial. Cereți unui partener să identifice sentimentul. Apoi celălalt partener trebuie să spună dacă este de acord. Cei doi parteneri schimbă rolurile pentru următoarea strofă. Suport avansat. Spuneți copiilor că este firesc să aleagă mai multe sentimente, pentru că uneori simțim un amalgam de sentimente diferite. d etapa de desCoperire 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1 Anunțați copiii că astăzi vor învăța abilitatea de a identifica emoții. Explicați-le că în această lecție vor dezvolta ceea ce au învățat despre ei înșiși în Activitate de 2.6.1 descoperire Hai să găsim un dragon! Hai să găsim un dragon! Despre care am auzit un zvon. Oare unde îl vom căuta? Pariez: nu mă va speria! Aha! Uite o baltă mlăștinoasă, Noroioasă și scârboasă! Nu pot peste ea zbura, Nici n-o pot înlătura. Nu pot să o ocolesc, Trebuie să mă-nnoroiesc! Fleoșc!Fleoșc! Fleoșc! Fleoșc! Aha! Uite un ocean, Mi-ar lua sa-l traversez-un an! Nu pot peste el zbura, pe parcursul citirii poeziei, cum ar fi mersul tiptil prin peșteră sau înotatul în ocean. Asigurați-vă că tonul vocii dumneavoastră exprimă emoțiile din fiecare strofă. După ce terminați de citit poezia, cereți-le copiilor să se gândească la felul în care s-ar simți în timpul unei astfel de aventuri. ÎntreBați: Care credeți că sunt sentimentele personajelor, în această parte a poeziei? În timp ce copiii își împărtășesc ideile, repetați si dumneavoastră cu voce tare sentimentele menționate și scrieți-le pe tablă. Explicați că acestea sunt unele dintre multele sentimente pe care toți oamenii le au în diferite situații. spuneți: Uneori ne simțim fericiți și uneori ne simțim triști. Uneori ne simțim mândri sau alteori confuzi. Putem avea mai multe sentimente într-o zi sau chiar într-o oră. Toată lumea are sentimente diferite în diferite momente și acest lucru este normal. acest capitol, până acum. Expuneți proiectabilul de descoperire 2.6.1. Spuneți-le copiilor că veți citi o Nici nu-l pot înlătura. Nu pot să-l ocolesc, Să înot îmi amintesc. Pleosc, pleosc, pleosc, pleosc! Aha! Uite un vulcan, Un înalt, mare vulcan. Nu pot să-l ocolesc, Și nu vreau să mă-mpotmolesc. Nu îl pot înlătura, Nu pot peste ea zbura Nici nu o pot îngheţa, Așa că repede voi alerga! Sfâr, sfâr, sfâr, sfâr! Fumegi! Aha! Uite o peșteră, Unde dragonii se ascunseseră. Nu pot peste ea zbura, Nici n-o pot înlătura, Nu pot să o ocolesc Dar în peșteră o să pășesc! Tiptil, tiptil, tiptil, șșșșt! © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. poezie numită „Hai să găsim un dragon!”. Cereți-le să asculte cu atenție în timp ce dumneavoastră citiți cu voce tare și să se gândească la sentimentele pe care le au personajele în timpul aventurii lor. Pe măsură ce citiți, accentuați versul „Nu mă voi speria!”. De asemenea, atrageți atenția copiilor asupra sunetelor din poezie, cum ar fi „pleosc, pleosc” sau „bum, bum”. Introduceți mișcări C etapa de ConeCtare Amintiți-le copiilor că oamenii au sentimente variate în diferite momente, uneori chiar într-o singură zi. Introduceți tema Identificarea sentimentelor Spuneți-le copiilor că este important să identificăm sentimentele noastre și ale celorlalți. Explicați că o modalitate prin care știm cum ne simțim și cum se simt alții este expresia facială. Expuneți proiectabilul de conectare 2.6.2 și arătați-le copiilor unde găsesc Activitate de 2.6.2 conectare Îngrijorat HFaepripciyt Sentimentele noastre „Sentimentele noastre” pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Arătați spre fiecare figură de pe proiectabil și cereți copiilor să identifice sentimentul reprezentat și să spună care este indiciul care i-a ajutat să identifice sentimentul. Numiți sentimentele cu voce tare și cereți copiilor să le exprime printr-o expresie facială corespunzătoare. 10 mInuTE instruCțiune Așa că-l voi escalada. Bum, bum, bum, bum! Uite ce fierbinte e lava! Dar nu o să mă opresc, Deși n-am cum s-o ocolesc! surprins supărat furios stânjenit entuEzxicaitsemdat © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. Scared speriat Lecția 6 37 


































































































   35   36   37   38   39