Page 38 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 38

 a etapadeapliCare Suport inițial. Recitiți povestea și faceți pauză din când în când, pentru a întreba despre diferite sentimente. ÎNTREbAțI: Ce simte Sasha în legătură cu dormitul peste noapte la prietena ei? Cum se simte Sasha gândindu-se că va dormi fără păturica ei? Cum se va simți Sasha când vor spune povești cu fantome? Suport avansat. Încurajați copiii să consulte lista sentimentelor pentru a veni cu idei. Puneți întrebări închise (răspunsuri de tipul Da?/NU), cum ar fi: Se simte Sasha mândră? Se simte rănită?   Exemplificați identificarea sentimentelor Dați exemple de diferite situații, cum ar fi cele de mai jos, pentru a arăta cum să identificăm sentimentele. Exprimați facial cum s-ar simți cineva în aceste situații. spuneți: Săptămâna trecută, am căzut în timp ce mergeam pe bicicletă. M-am julit în genunchi și am zbierat „Auuu!”. Am început să lăcrimez și îmi venea să plâng. Fața mea arăta așa. Mă simțeam trist(ă) și aveam o julitură urâtă în genunchi. spuneți: În aceeași zi, când am ajuns acasă și mi-am verificat e-mail-urile, am observat că primisem un mesaj de la un prieten/o prietenă care locuiește în alt oraș. Zâmbeam, în timp ce citeam mesajul. Prietenul/prietena îmi povestea că a avut o experiență amuzantă, așa că râdeam în timp ce citeam. Mă simțeam fericit(ă) și entuziasmat(ă). Puteți folosi următoarele exemple, pentru a arăta cum să identificăm sentimente: • îmbrățișarea unui cățel; • marcarea unui gol la fotbal; • vărsarea sucului pe haine; • încercarea de a face ceva nou pentru prima dată (călărie sau călătoria cu avionul). Pe măsură ce furnizați exemple, invitați copiii să vă ajute să identificați sentimentele pe care oricine le-ar avea în fiecare situație. Cereți-le să arate pe proiectabil fața corespunzătoare fiecărui sentiment. În timp ce copiii fac conexiunea dintre sentimente și situații, explicați că unii oameni pot avea sentimente diferite, chiar dacă situația este aceeași. De exemplu, o persoană ar putea să fie îngrijorată sau speriată atunci când încearcă să facă ceva nou. Altă persoană ar putea să fie entuziasmată. ÎntreBați: Cum credeți că puteți să vă dați seama cum mă simțeam eu? Pe măsură ce copiii menționează indiciile care i-au ajutat să identifice sentimente diferite, amintiți-le că sentimentele avute pot fi exprimate pe fețele oamenilor. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea de identificare a sentimentelor Spuneți-le copiilor că vor avea ocazia de a exersa identificarea sentimentelor, în timp ce recitiți „Hai să găsim un dragon!”. Explicați-le că vor descrie sentimentele auzite în poezie și că, împreună cu un coleg/o colegă, vor găsi imaginile care reprezintă acele sentimente. Copiii exersează identificarea sentimentelor Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi. Expuneți proiectabilul de descoperire 2.6.1. din nou și invitați copiii să deschidă Jurnalul elevului la pagina Conectare. Citiți poezia cu voce tare folosind, de asemenea, mișcări. Faceți pauză după fiecare strofă, pentru a discuta ce sentimente au personajele. Încurajați copiii să menționeze ce sentimente aveau ei în timp ce ascultau poezia. ÎntreBați: Cum vă simțiți după ce ați ascultat această parte a poeziei? Cereți-le copiilor să arate pe proiectabil fețele care reprezintă sentimentele personajelor și ale lor. Apoi cereți-le să exprime ei înșiși facial sentimentele respective. După ce terminați de recitit poezia, ajutați copiii să compare sentimentele identificate în această etapă cu cele identificate în etapa de Descoperire. ÎntreBați: Cum credeți că v-a ajutat lista sentimentelor să identificați sentimentele create de poezie? Subliniați faptul că elevii pot să folosească lista sentimentelor ca mijloc de identificare și descriere a ceea ce simt atunci când au sentimentele mixte în legătură cu școala.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Copiii se gândesc la sentimente pe care le pot mima. dacă timpul vă permite, copiii pot să se joace „Ce simt?” cu un partener. Aplicații interdisciplinare tehnologie. Arătați copiilor imagini cu diferite emoticoane și cereți-le să identifice emoțiile exprimate de fiecare emoticon. Cereți-le să explice de ce cred că anumite emoticoane exprimă diferite sentimente. arte viZuale. Fotografiați copiii exprimând diferite emoții. Ghidați copiii în a crea o carte a sentimentelor, folosind aceste fotografii care ilustrează diferite sentimente.   38 Capitolul 2 


































































































   36   37   38   39   40