Page 40 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 40

 DEzvOLTARE PERSONALă 2.7 potsă-mipăstrezcalmul Autoorganizarea începe atunci când copiii își pot identifica sentimentele de furie și frustrare. Asigurarea unor modalități pozitive de a exprima și a controla impulsurile într-un mod constructiv ajută copiii să dezvolte relații și să-și controleze comportamentul. Competențe de ÎnvĂțare s o C i o - e m o ț i o n a l Ă Autoorganizarea aBilitĂți: gestionarea stresului, controlul impulsurilor materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.7.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.7.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Flipchart ✔ Ursulețul Q Configurația Clasei d toată clasa/perechi C toată clasa e toată clasa a toată clasa/individual/perechi oBieCtiv Copiii ✔ vor identifica, vor înțelege și vor face față sentimentelor de furie într-un mod pozitiv, care este folositor pentru ei și ceilalți. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE d etapadedesCoperire Suport inițial. Ajutați copiii să înțeleagă sentimentele ursulețui Q. SPUNEȚI: Freddie este prietenul ursulețului Q. Ursulețul Q îl place pe Freddie, dar înțeleg de ce era furios pe Freddie că nu a ajutat la curățenie. Si eu aș fi fost furios/ furioasă. Suport avansat Ajutați copiii să facă legătura dintre sentimentele ursulețui Q și propriile lor sentimente de furie. ÎNTREBAȚI: Ce simți atunci când ești furios? Cum arăți? C etapadeConeCtare Suport inițial. Amintiți copiilor că există mai multe modalități de a face față furiei. ÎNTREBAȚI: Dacă numărați până la cinci (numărați până la cinci) și încă nu v-ați calmat, ce altceva puteți face? 40 Capitolul 2 d etapa de desCoperire Plasați ursulețul Q într-un loc în clasă, unde copiii Legătura cu lecția anterioară Activitate de 2.7.1 descoperire pot să-l viziteze când sunt furioși sau frustrați. Explicați că ursulețul Q ar putea să aibă nevoie de ajutor pentru controlarea stresului. Cu toții avem nevoie de ajutor din când în când pentru a controla stresul. Astăzi vom învăța abilitatea de autoorganizare. Expuneți proiectabilul de descoperire 2.7.1. Invitați copiii să împărtășească, în perechi, ceea ce văd în imagini. Explicați că broscuța Freddie a răsturnat din greșeală borcanul cu miere al ursulețului Q, a plecat de la locul faptei, lăsând în urma sa o dezordine lipicioasă și - mai rău! – l-a lăsat pe ursulețul Q fără miere. Arătați înspre ursulețul Q și spuneți copiilor că ursulețul are nevoie să petreacă puțin timp singur. ÎntreBați: Cum credeți că se simte ursulețul Q? De ce vrea ursulețul Q să petreacă ceva timp singur? După discutarea sentimentelor ursulețului Q, puneți următoarea întrebare: ÎntreBați: Fără să menționați numele cuiva, ce vă face furioși la școală? Încurajați copiii să împărtășească răspunsurile. Cereți-le copiilor să facă o față nostimă dacă vor să învețe modalități de a face față furiei. C etapa de ConeCtare Cereți-le copiilor să se gândească la reacția ursulețului Q referitor la sentimentele lui de furie. ÎntreBați: Cum credeți că s-a simțit ursulețul Q? Cum a făcut față sentimentelor? Introduceți identificarea sentimentelor de furie Spuneți-le copiilor că toată lumea are sentimente de furie și că nu e greșit să le avem. Accentuați faptul că este important ca oamenii să știe cum să controleze aceste sentimente, fără a suferi sau a-i răni pe ceilalți. Expuneți proiectabilul de conectare 2.7.2 și arătați-le copiilor unde găsesc „Ce să faci când ești furios” pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Explicați-le că pot face față furiei în următoarele modalități: • Numără până la cinci și calmează-te; • Vorbește despre ce te face furios; • Petrece ceva timp singur(ă). Activitate de 2.7.2 conectare Ce să faci când ești furios? Exemplificați cum trebuie să răspundem în mod adecvat sentimentelor de furie Arătați copiilor cum să răspundă sentimentelor de furie. 5 mInuTE aCtivitatea 1 10 mInuTE instruCțiune Numără până la cinci și calmează-te. Vorbește despre ce te face furios. Petrece ceva timp singur(ă). © Remy Simard. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. © Remy Simard. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. 


































































































   38   39   40   41   42