Page 39 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 39

Rezumați lecția de astăzi, spunându-le copiilor că au învățat cum să identifice emoții. Expuneți în clasă proiectabilul sentimentele noastre. Reflecție Copiii își folosesc jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE Citiți cu voce tare povestea „Sasha doarme acasă la prietena ei” de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Încurajați copiii să se gândească la ce sentimente are Sasha. După ce citiți povestea, atrageți atenția copiilor asupra celor două cadrane de pe pagina Aplicare. Cereți-le să deseneze în cadranele respective fețe care să exprime ce simte Sasha și să scrie numele sentimentelor pe rândurile fiecărui cadran. Invitați copiii să împărtășească cu colegii ce au desenat și au scris. Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită ce simt eu? și cereți copiilor să vă ajute să demonstrați jocul pe care îl vor juca acasă cu membrii familiei. Șoptiți la urechea unui copil numele unui sentiment. Copilul va mima/arăta prin gesturi fizice sau faciale sentimentul respectiv. Ceilalți copii vor încerca să ghicească care este sentimentul. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați modul în care copiii pot identifica sentimentele din poezia „Hai să găsim un dragon!”. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului și fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a evalua dacă elevii pot identifica sentimente în diferite situații. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Distinge sentimentele! DEZVOLTARE  Ce? Ce sentimente aveți tu și ceilalți, uneori? Și ce dacă? Ce ai învățat despre sentimente, atunci când ai ascultat poezia? Și acum? De ce crezi că e de folos să poți identifica sentimentele?                   ETAPA DE EXERSARE. Ghidați copiii în a exersa identificarea sentimentelor, în perechi (de exemplu trist, fericit, rănit). Un partener joacă rolul profesorului, iar celălalt rolul elevului. Cereți „profesorilor” să dea exemple. Apoi partenerii schimbă rolurile. Scrie! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să scrie despre o situație în care s-au simțit surprinși. Ghidați-i să creeze o poezie în imagini, în care să scrie cuvinte care au legătură cu sentimentul „surprins”. Acestea vor fi notate în cercuri mari, care să formeze ochi larg deschiși, exprimând ideea de „surprins”.      Lecția 6 39  Resurse de reflecție: pagina 25 din Jurnalul elevului     Reflecție ABILITATE identificarea emoțiilor Ce fel de sentimente ai tu și ceilalți? Desenează Ce? în căsuțe emoticoane care să exprime aceste      sentimente. Scrie dedesubt numele acestor sentimente.                         Lecția 6 25  Resurse de aplicare: pagina 26 din Jurnalul elevului    Aplicare Îi va fi de folos Sashei să vorbească cu membrii familiei ei despre sentimentele sale. Ce sentimente crezi că are Sasha? Desenează în căsuțe emoticoane care exprimă sentimentele Sashei. Scrie dedesubt numele acestor sentimente. 26 Capitolul 2 Sasha doarme acasă la prietena ei Sasha va petrece noaptea acasă la prietena ei, Jane. Vor face împreună multe lucruri amuzante. Vor face prăjiturele și se vor juca diferite jocuri. Vor spune povești cu fantome și vor dansa pe muzica lor preferată. Sasha doarme întotdeauna cu păturica ei favorită. Păturica ei este moale și Sasha asociază mirosul ei cu „acasă”. Ce se întâmplă dacă Sasha nu poate dormi fără păturica ei? Dar dacă Jane râde de păturica ei? Poate Jane va crede că Sasha este ca un bebeluș. Sasha nu știe ce să facă.            Imaginează-ți! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să-și aleagă o strofă și să deseneze ce se întâmplă în ea ilustrând totodată emoțiile exprimate de fețele personajelor. Joc de rol! ETAPA DE APLICARE. Organizați o activitate în care grupuri mici de copii să folosească păpuși, pentru a pune în scenă conversația dintre Sasha, membrii familiei ei și un/o prieten(ă), despre sentimentele ei în ceea ce privește dormitul acasă la prietena ei.       


































































































   37   38   39   40   41