Page 42 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 42

 Resurse de reflecție: pagina 28 din Jurnalul elevului Reflecție ABILITĂȚI: gestionarea stresului, controlul impulsurilor ești furios. Pune un X pe imaginea care arată ce să NU faci atunci când ești furios. 28 Capitolul 2 Resurse de aplicare: pagina 29 din Jurnalul elevului Aplicare În care loc din clasă te-ai duce pentru a te calma? Desenează-te în locul respectiv. Lecția 7 29 Ia-l în brațe pe ursulețul Q. (Ia-l în brațe pe ursulețul Q) Dacă ești supărat și știi asta, Ține-l pe Q să ajute! Dacă ești supărat și știi asta, Ia-l în brațe pe ursulețul Q. (Ia-l în brațe pe ursulețul Q) Rezumați lecția, subliniind faptul că elevii au învățat o abilitate foarte importantă numită autoorganizarea. Expuneți în clasă proiectabilul Ce să faci când ești furios. Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. Ce poți face atunci când ești furios? Încercuiește Ce? imaginile care arată ce poți face atunci când © Remy Simard. © Remy Simard. © Remy Simard. © Remy Simard. © Remy Simard. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Interpretează! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Discutați despre limbajul corpului care semnalează furia (exmplu: încruntatul, bătutul din picioare, încrucișarea brațelor). Șoptiți unui voluntar să mimeze sentimentul „fericit” sau „furios”. Cereți-le celorlalți copii să ghicească sentimentul. Joc de rol! ETAPA DE APLICARE. Prezentați scenarii variate care provoacă furia pe care copiii le-ar putea întâlni. Cereți copiilor să interpreteze reacții pozitive și să descrie fiecare acțiune interpretată. Scrie un cântec! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Amintiți-le copiilor depre importanța recunoașterii sentimentelor lor. Apoi cereți copiilor să dezvolte o altă strofă pentru cântec, adăugând acțiuni strofei. De exemplu: „Dacă ești furios și știi asta ...spune „Sunt furios”!” (Încrucișați brațele și bateți din picior). Fă alegeri! ETAPA DE APLICARE. Numerotați fiecare opțiune cu 1, 2 și 3 de pe cópiile printate ale proiectabilului Ce să faci când ești furios. Prezentați scenarii copiilor. Cereți-le să ridice un deget, două degete sau trei degete, pentru a alege ce vor face în fiecare situație. Încurajați-i să explice alegerile făcute. 42 Capitolul 2 a etapa de apliCare 5 mInuTE Ce? Și ce dacă? Și acum? Ce poți face când ești furios? Cum crezi că versurile și acțiunile cântecului te învață cum să faci față furiei? Ce crezi că vei putea face data viitoare când ești furios? Cereți-le copiilor să deseneze pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului o imagine a unui loc din școală unde se pot retrage pentru a se calma. Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită să ne calmăm! și cereți copiilor să deseneze o modalitate pozitivă prin care fac față furiei. Amintiți-le de versurile cântecului și de proiectabilul 2.7.2 expus în clasă. Formați perechi și cereți-le să povestească despre desenele lor. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). În timp ce copiii cântă, observați dacă pot ține pasul cu cântecul și dacă pot face acțiunile din cântec. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Ascultați copiii în timp ce interacționează cu partenerii lor și observați dacă pot să explice o modalitate pozitivă de a face față furiei. 


































































































   40   41   42   43   44