Page 43 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 43

  DEzvOLTARE PERSONALă Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ Autoconștientizarea, Autoorganizarea 2.8 potfacefațăsentimentelor pozitive și negative La această vârstă, copiii au probleme cu controlul impulsurilor și recompensa întârziată. Adeseori, ei acționează pe baza impulsurilor și nu se gândesc la rezultate. Introducerea procesului de schimbare a sentimentelor dificile în sentimente pozitive ajută copiii să devină autoconștienți și capabili să-și controleze gândurile și acțiunile.      d etapa de desCoperi re 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1     Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi este despre autodisciplină. Invitați copiii să vorbească despre desertul preferat. Apoi expuneți proiectabilul de descoperire 2.8.1. Spuneți-le copiilor că nu pot atinge sau nici măcar să se uite la imaginea cu bomboane. Într-o manieră jucăușă, descrieți cum arată bomboanele. Spuneți-le că veți gusta o bomboană și apoi descrieți gustul bomboanei.                                        ÎntreBați: De ce a fost dificil să nu vă uitați la bomboane? Cum v-ați simțit când descriam cum arăta bomboana și gustul ei? Invitați copiii să împărtășească răspunsurile lor cu clasa. Încurajați-i să comenteze în legătură cu gândurile și sentimentele lor. Ajutați-i să numească sentimentele dificile pe care le au (frustrare, furie, tristețe etc.). Spuneți-le că, oricât de dificil ar părea, e nevoie să ne gândim la lucruri dintr-o altă perspectivă. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Cereți-le copiilor să-și amintească cum s-au simțit când nu aveau voie să se uite sau să atingă imaginea cu bomboane. Introduceți noțiunea Simte, gândește, acționează, NoU! Explicați că atunci când au un sentiment dificil în legătură cu o situație, ei trebuie să știe cum să identifice sentimentul respectiv, să gândescă și să acționeze în așa fel încât să schimbe rezultatul situației și să transforme sentimentul pe care îl au în sentiment pozitiv. Expuneți proiectabilul de conectare 2.8.2 și arătați copiilor unde să găsească pagina Conectare numită Simte, gândește, acționează, NOU! în Jurnalul elevului. Discutați scenariul de pe pagină. Explicați că, pentru a se comporta într-un mod pozitiv, copiii trebuie întâi să știe cum se simt și cum să se comporte. Arătați fiecare imagine de pe proiectabil, în timp ce explicați elevilor următoarele lucruri: simte – Identifică sentimentul dificil. gândește – Gândește-te pozitiv pentru a schimba situația. acționează – Acționează conform gândului pozitiv. nou! – Identifică noul sentiment pozitiv. Desenați patru pătrate, unul după altul, pe tablă și scrieți deasupra fiecăruia Simte, Gândește, Acționează, NOU! Reveniți la exemplul bomboanei. Activitate de 2.8.1 descoperire    © 2015 Lions Clubs International Foundation. All righ © ajafoto. ts reserved.       Activitate de 2.8.2 conectare Simte, gândește, acționează, NOU!                                   a simți a gândi a acționa NOU! © Jason Dove. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.         Lecția 8 43 aBilitĂți: autodisciplina, identificarea emoțiilor, controlul impulsurilor materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.8.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.8.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e toată clasa a toată clasa/individual     oBieCtiv Copiii ✔ vor descoperi cuvinte prin care un gând pozitiv poate avea impact asupra emoțiilor. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  d etapadedesCoperire Suport inițial. Scoateți în evidență strategiile folosite de copii pentru a evita să se uite la bomboană. SPUNEȚI: Am observant că unii dintre voi (v-ați aplecat capul, ați închis ochii etc.). ÎNTREBAȚI: Cum credeți că luând măsuri v-a ajutat să vă simțiți mai puțin (supărați, anxioși, frustrați etc.)? Suport avansat Numiți sentimentele dificile pe care copiii le-au simțit, cum ar fi frustrare sau  emoție. Introduceți cuvinte pentru sentimente pozitive: fericire, bucurie, încântare etc. Repetați atât emoțiile pozitive, cât și pe cele negative. Cereți-le să ridice degetul mare pentru cele pozitive sau să lase degetul mare în jos pentru cele negative. C ETAPADEConECTARE Suport inițial. Pentru a ajuta copiii să țină minte pașii de urmat ai procesului, puneți-i să repete Simte, gândește, acționează, NOU!, până își amintesc cuvintele fără să se uite la tablă. Suport avansat. Ajutați copiii să-și exprime emoțiile furnizându-le cuvinte cum ar fi „Mă simt ... anxios, îngrijorat, frustrat, furios” etc. Scrieți fiecare cuvânt sau expuneți exemple de emoticoane care exprimă sentimente, lângă cuvintele respective.      


































































































   41   42   43   44   45