Page 45 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 45

 Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE Împreună cu copiii, discutați posibilele sentimente dificile evocate de ilustrațiile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Sentimente de genul speriați sau îngrijorați că nu pot înota sau frustrați pentru că trebuie să aștepte să sară în bazin. Invitați copiii să împărtășească cu clasa ce ar putea face să-și schimbe sentimentele folosind următorul început de propoziție: „Pot .... (purta colac de înot, să-i spun antrenorului, sta în partea mai puțin adâncă a bazinului etc.)” Cereți-le să scrie despre gândurile și acțiunile lor așa cum pot ei. Permiteți copiilor să dicteze dacă nu pot scrie răspunsurile. Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită gândește pozitiv! și cereți copiilor să deseneze ceva care îi îngrijorează, îi sperie, îi înfurie sau îi supără la școală, cum ar fi să-și aștepte rândul. Spuneți-le să folosească modelul Simte, gândește, acționează, NOU! pentru a explica cum pot schimba sentimentele dificile în sentimente pozitive. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Folosiți activitatea de Exersare pentru a evalua cât de bine pot copiii să acționeze pe baza gândurilor pozitive și dacă pot să se abțină să se uite la imaginea cu bomboane. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Observați cât de bine pot copiii să-și identifice sentimentele dificile și să urmeze procesul de schimbare acestora în sentimente pozitive. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Joc de rol! DEZVOLTARE  Ce?  Ce sunt sentimentele dificile și cele pozitive?  Și ce dacă?  Cum te ajută faptul că știi că poți să-ți schimbi sentimentele?  Și acum?  Cum crezi că poți folosi modelul Simte, gândește, acționează, NOU! la școală? Dar acasă?         Numește sentimentul! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Creați patru pagini cu începuturi de propoziție: Simt ..., Mă gândesc ..., voi ..., și Acum simt... vorbiți despre diferite situații de la școală. Formați grupuri mici și cereți-le să ridice pagina și să folosească începuturile de propoziție pentru a numi sentimentul la momentul potrivit. Degetul mare sus! ETAPA DE EXERSARE. În timp ce pașii procesului Simte, gândește, acționează, NOU! sunt introduși cereți copiilor să întoarcă degetul mare în jos pentru a exprima sentimentele dificile. Cereți-le să miște degetul câte un pic în sus pentru fiecare pas al procesului, astfel încât degetul să fie sus la etapa NOU. Exersați cu situații suplimentare.            ETAPA DE EXERSARE. Prezentați o situație dificilă de la școală, cum ar fi să te simți anxios când te alături unui grup de copii care se joacă. Jucați rolul copilului. Spuneți cu voce tare fiecare pas al procesului de schimbare a sentimentului dificil într-unul pozitiv. Cereți voluntari care să joace rolul în aceeași situație. Încurajați-i să spună cu voce tare fiecare pas al procesului. Scrie! ETAPA DE APLICARE. Încurajați copiii să completeze partea scrisă a paginii de aplicare din Jurnalul elevului și apoi să „citească” ce au completat unui partener. Ajutați-i dacă este nevoie.      Lecția 8 45   Resurse de reflecție: pagina 31 din Jurnalul elevului   Reflecție ABILITĂȚI: autodisciplina, identificarea emoțiilor, controlul impulsurilor Ce? Care sunt sentimentele dificile și pozitive? Lecția 8 31                 Desenează-te pe tine când ai sentimente dificile. Apoi desenează-te atunci când ai sentimente pozitive.                    Dificil Pozitiv  


































































































   43   44   45   46   47