Page 46 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 46

                                                    3                                           Capitolul 4  Capitolul 5  Capitolul 6    Sănătate și prevenție Poziția de lider și serviciul în folosul comunității  Reflecție și încheiere    Capitolul 1 Capitolul 2 Capitolul 3                                          O comunitate de învățare pozitivă  Dezvoltare personală    3 Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ Conștientizare socială Abilități de dezvoltare a relațiilor Elevii își vor dezvolta următoarele abilități: o empatia; o respectul pentru ceilalți; o acceptarea unor perspective diferite; o aprecierea diversității; o cererea de ajutor; o lucrul în echipă; o implicarea socială; o comunicarea; o rezolvarea conflictelor. 46 Capitolul 3 • Dezvoltare socială Lecția 1: Lecția 2: Lecția 3: Lecția 4: Lecția 5: Lecția 6: Lecția 7: Proiectabilul „Semaforul ascultării” Proiectabilul „Modalități de a arăta că ne păsă și de a împărtăși cu alții”, coli de flipchart Proiectabilul „Modalități de a cere ajutorul” Coli de flipchart Proiectabilul „Hărțuirea este nocivă”, coli de flipchart Proiectabilul „Cum facem față situațiilor de hărțuire?”, coli de flipchart Proiectabilul „Acțiuni anti-hărțuire” Pregătire avansată pentru acest capitol Lecția 1: Lecția 2: Lecția 3: Lecția 7: Găsiți o imagine a celor cinci grupuri de mâncare.* Expuneți hârtii mari de flipchart pe perete.* Faceți în așa fel, încât copiii să folosească instrumente muzicale.* Scrieți versurile cântecului pe coli de flipchart.* Pregătiți un borcan plin de obiecte și o cutie goală.* Folosiți o cutie goală și hârtie pentru a crea cutia „Cum să facem față situațiilor de hărțuire?”. Dezvoltare socială  pregĂtire Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș, pe durata întregului capitol. * Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.     ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE oBSERVĂ CUM nE PASĂ noUĂ. Cereți copiilor să stea în picioare, în perechi, față în față. Citiți următoarea poezie și arătați-le cum să interpreteze versurile: vom asculta (Puneți mâinile în spatele urechilor și uitați-vă la partener) vom împărți (Extindeți brațele în față, cu palmele în sus) Prietenii ca noi (Arătați spre un partener și apoi spre dumneavoastră). Pot împărtăși (Dați mâna cu partenerul).   ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE KAGoME, KAGoME (PASĂRE, PASĂRE). Explicați că Kagome este numele unei păsări în limba japoneză. Un copil care joacă rolul păsării stă în interiorul cercului cu ochii închiși. Ceilalți copii stau în cerc și se deplasează într-o direcție în jurul pasării, repetând în cor versurile (Kagome, kagome, pasăre la zoo/ Kagome, kagome, cine e în spatele tău?). Copiii se opresc după ce spun al doilea vers. Fără să se uite, „pasărea” trebuie să ghicească numele celui/celei care se află în momentul acela în spatele ei. Dacă „pasărea” ghicește corect, respectiva persoană din spatele ei devine „pasărea”. Dacă nu ghicește corect, „pasărea” deschide ochii, se întoarce în partea opusă și spune numele copilului pe care îl vede. Copilul numit devine „pasărea”. versurile: Kagome, kagome, pasăre de departe. Kagome, kagome, cine-ți stă în spate?   Cap. 


































































































   44   45   46   47   48