Page 48 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 48

 C etapadeConeCtare Suport inițial. Dacă elevii au nevoie de ajutor pentru a recunoaște modul în care comportamentele de ascultare din proiectabilul de Descoperire și cele arătate de ursulețul Q sunt la fel, ÎNTREBAȚI: Ce comportamente de ascultare au folosit atât ursulețul Q, cât și copiii din imagine? Cum au arătat copiii și ursulețul Q că ascultă? Suport avansat. Cereți copiilor să mimeze acțiuni pentru cuvintele din poezie. Învățați-i acțiunile când citiți poezia. Exemple: Când spuneți „Semafor”, formați un triunghi din degetele mari și cele arătătoare și plasați-le deasupra capului ca și când ar fi lumina semaforului. Când spuneți „Să auzim”, puneți mâinile la urechi ca și când ați asculta. Când spuneți „ne oprește din a vorbi”, puneți un deget vertical pe buze. e etapadeeXersare Suportinițial. Cerețicopiilorsăvăpovestească depre desenele de reflecție. Scrieți răspunsurile pe o bucată de hârtie și expuneți-o sub numele lor. Suport avansat. Spuneți cu voce tare atât culoarea semaforului cât și acțiunea pentru fiecare rundă de exersare. SPUNEțI: Roșu! Oprește-te! Faceți pauză pentru ca elevii să răspundă. SPUNEțI: Galben! Uită-te! Faceți pauză pentru ca elevii să răspundă. SPUNEțI: Verde! Ascultă! Faceți pauză pentru ca elevii să răspundă. Furnizați o acțiune pentru culoarea verde, mai ușoară, pentru ca elevii să răspundă cu succes. a etapadeapliCare Suportinițial. Pentruaajutacopiiisăse gândească la situații în care Semaforul ascultării poate fi folosit, oferiți câteva exemple, cum ar fi când se întorc în clasă din pauza mare. Suport avansat. Asigurați-vă că Proiectabilul de conectare 3.1.2 este încă expus. Faceți trimiteri la el frecvent în timpul activității de colorare de pe fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Amintește-ți să asculți! (Semaforul ascultării). Asigurați-vă că fiecare copil folosește culoarea corectă. Nu vă așteptați ca elevii să scrie cuvintele care denumesc culorile.    Apoi spuneți copiilor că veți citi o poezie numită „Semaforul ascultării” pentru a-i ajuta să țină minte semnificația fiecărei culori. Arătați culorile, pe măsură ce citiți fiecare strofă. Faceți pauză la finalul fiecărei strofe, pentru ca elevii să spună culoarea în cor. Recitiți poezia, invitând copiii să o spună împreună cu dumneavoastră. semaforul ascultării Semaforul ascultării ne ajută S-auzim ce se discută. Lumina care din vorbit ne-oprește În (roșu) aprins ea strălucește. Trebuie să vezi cine vorbește Fie că sunt triști sau veseli. Trebuie să te uiți la vorbitor Când (galben) e al ascultării semafor. Dacă această culoare se luminează, Știi bine ce urmează. Ascultă pe cel care vorbește Când (verde) semaforul ne lucește. Exemplificați cum ne amintim să folosim comportamente de ascultare Invitați un copil să vorbească despre mâncarea preferată cu ursulețul Q. În timp ce dumneavoastră vorbiți, mișcați-l pe ursulețul Q în așa fel încât pare să nu asculte. Încruntați-vă și spuneți clasei că ursulețul Q trebuie să-și amintească să folosească comportamente de ascultare. Cereți-le copiilor să-l ajute să-și amintească să folosească comportamente de ascultare cu ajutorul Semaforului ascultării. Cereți-le copiilor să spună cu voce tare culorile, în cor, în timp ce dumneavoastră arătați culorile. Pe măsură ce ursulețul Q continuă să nu asculte, arătați culoarea roșie. Faceți-l pe ursulețul Q SĂ SE OPREASCĂ din a se mișca și să stea liniștit. Apoi, arătați culoarea galbenă. Faceți-l pe ursulețul Q să se întoarcă pentru A SE UITA la copilul care vorbește. Apoi arătați culoarea verde. Faceți-l pe ursulețul Q SĂ ASCULTE cu atenție ceea ce spune copilul. Apoi cereți ursulețui Q să spună care este mâncarea preferată a copilului care tocmai a vorbit. Verificați dacă s-a înțeles. ÎntreBați: Ce comportamente de ascultare a folosit ursulețul Q? Cum a arătat ursulețul Q că ascultă? Expuneți proiectabilul de conectare 3.1.2 în clasă. Menționați comportamentele de ascultare folosite de copii în clasă, în fiecare zi. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea Semaforul ascultării Explicați că elevii vor exersa folosirea comportamentelor de ascultare cu Semaforul ascultării, pretinzând că sunt mașini. Mimați că „conduceți” prin clasă. Folosiți sunete (bip, bip – sunet de claxon) și mișcări (învârtiți „volanul”). Apoi cereți unui copil să facă la fel. În timp ce copilul „conduce” prin clasă, spuneți cu voce tare culorile semaforului în ordine. Copiii exersează comportamente de ascultare Amintiți-le copiilor ce trebuie să facă pentru fiecare culoare. Când spuneți: • Roșu – copiii SE OPRESC din a conduce și din a scoate sunete. • Galben – copiii se întorc și SE UITĂ la persoana care vorbește (dumneavoastră). • Verde – copiii ASCULTĂ mesajul.          Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Copiii împărtășesc cu un membru al familiei semnificația fiecărei culori a Semaforului ascultării pentru a asigura exersarea în afara clasei și pentru a-i ajuta să înțeleagă că Semaforul ascultării poate fi folosit în diferite situații.  48 Capitolul 2 


































































































   46   47   48   49   50