Page 50 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 50

 DEzvOLTARE SOCIALă Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ Conștientizarea socială aBilitĂți: respectul pentru ceilalți, empatia, acceptarea unor perspective diferite, aprecierea diversității materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 3.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.2.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Coli de flipchart Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e grupe mici a individual/perechi oBieCtive Copiii ✔ vor spune modalități de a împărtăși cu colegii de clasă; ✔ vor demonstra comportamente de a împărtăși. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE d etapadedesCoperire Suport inițial. Cereți copiilor să-și pună întrebări, încercând să rezolve problema de pe Proiectabilul 3.2.1. De exemplu: „Pot folosi lipiciul?” sau „Pot împrumuta foarfeca după ce termini tu?”. Suport avansat. Ajutați copiii să identifice indiciile din imagine care arată că există o problemă. SPUNEȚI: Arătați-l pe Jerome. ÎNTREBAȚI: Ce face el? Ce alte detalii observați? SPUNEȚI: Arătați-o pe Heather. ÎNTREBAȚI: Ce alte detalii observați? Cum se pot ajuta unul pe celălalt? C etapadeConeCtare Suport inițial. Cereți copiilor să spună ce se întâmplă în fiecare imagine din Proiectabilul de conectare 3.2.2. adresați întrebări ajutătoare: „Cum v-ați dat seama că acei copii folosesc împreună lucrurile?” (Băiatul îi dă fetei lipiciul.) 50 Capitolul 3 3.2 ne pasă și împărtășim cu alții Folosirea comportamentelor de a ne păsa și a împărtăși ajută copiii să învețe să aibă compasiune față de nevoile celorlalți. Stabilirea acestor comportamente în clasă construiește o bază solidă pentru interacțiunea cu alte persoane din medii și culturi diferite. d etapa de desCoperi re 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1 Activitate de © 2015 Lions Clubs International Foundation.©AllSrciogthttBsurerrsoeurvgehds. Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța o abilitate importantă, și anume aceea de a-i respecta pe ceilalți, arătându-le că le pasă și că pot împărtăși. Explicați că vor folosi abilitățile de ascultare în timp ce împărtășesc cu ceilalți, în mod reciproc. Expuneți proiectabilul de descoperire 3.2.1. Cereți-le copiilor să examineze imaginea și să asculte în timp ce dumneavoastră descrieți scena. 3.2.1 descoperire spuneți: Heather vrea să decupeze desenul, dar nu găsește foarfeca. Jerome vrea să lipească imaginea animalului în cartea cu animale, dar nu mai are lipici. Cereți-le copiilor să identifice problema: Heather are nevoie de foarfecă; Jerome are nevoie de lipici. ÎntreBați: Cum pot copiii să rezolve problema? Ghidați copiii să găsească soluții, cum ar fi să împărtășească lucrurile sau să facă cu rândul. Spuneți-le copiilor că astăzi vor vedea cum ideea de a împărtăși cu alții îi ajută să se înțeleagă. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Cereți-le copiilor să-și amintească cum au rezolvat Heather și Jerome problema. Încurajați copiii să se gândească cum se pot înțelege bine cu ceilalți și cum arată că le pasă, împărtășind cu alții. ÎntreBați: Cum vă ajută ideea de a împărtăși să rezolvați problemele? Cum vă ajută ideea de a împărtăși să vă înțelegeți cu alții? Introduceți diferite modalități de a împărtăși Activitate de 3.2.2 conectare Modalități prin care arătăm că ne pasă și că împărtășim Explicați că există multe modalități diferite de a arăta că elevii știu cum să împărtășească și să le pese de ceilalți. Expuneți proiectabilul de descoperire 3.2.2 și arătați copiilor unde găsesc Modalități prin care arătăm că ne pasă și că împărtășim cu alții pe pagina Conectare în Jurnalul elevului. Citiți cu voce tare ce scrie sub fiecare imagine. Apoi cereți copiilor să se uite cu atenție la fiecare imagine și să descrie ce se întâmplă. Exemplificați cum identificăm comportamente de a împărtăși Cereți-le copiilor să asculte fiecare scenariu descris mai jos. Apoi ajutați-i să determine care imagine se potrivește comportamentului pe care îl descrieți. A face cu schimbul A împărtăși lucrurile cu alții A invita pe cineva la joacă © Scott Burroughs. © Scott Burroughs. © Scott Burroughs. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. c cu ua al lții 


































































































   48   49   50   51   52