Page 49 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 49

 Explicați că, atunci când spuneți „verde”, veți descrie o acțiune simplă pe care copiii o mimează pentru a arăta că ascultă. De exemplu spuneți „Claxonați”. Începeți activitatea de condus prin clasă (în jur de 1 minut) apoi spuneți culorile semaforului în ordine. La „verde”, amintiți-vă să dați copiilor acțiuni simple de interpretat. Repetați activitatea de câteva ori. Exemple de acțiuni: să întoarcă mașina în sens opus, să se întoarcă la garaj sau la locurile lor. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat o abilitate foarte Aplicații interdisciplinare sĂnĂtate. Arătațicopiilorimagineacu cele cinci grupuri de mâncare și explicați care tipuri de mâncare aparțin fiecărui grup. Explicați că tipurile de mâncare din aceste grupuri sunt mai sănătoase decât alte tipuri  importantă. de mâncare și că ne ajută să fim sănătoși. Cereți copiilor să discute în perechi despre Reflecție tipurile de mâncare sănătoasă preferate și încurajați-i să spună de ce mâncarea Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea preferată este sănătoasă. de exemplu: ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE ar putea spune că mâncarea preferată este sănătoasă pentru că e o legumă sau un produs lactat. Apoi cereți copiilor să deseneze mâncarea preferată a partenerului. matematiCĂ. Numerotați desenele de la activitatea Sănătate și creați categorii cum ar fi: culoarea mâncărurilor, mesele zielei (mic-dejun, gustare etc.) sau Sănătoase/mai puțin sănătoase. Cereți copiilor să se concentreze pe numerele cele mai populare și cele mai puțin populare. Resurse de reflecție: pagina 34 din Jurnalul elevului  Ce?  Ce semnifică roșu, galben și verde în această lecție?  Și ce dacă? Cât de important este să ascultăm?  Și acum?   Ce vei face pentru a asculta mai bine la școală? Dar acasă?     Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită amintește-ți să asculți! și cereți copiilor să coloreze cercurile Semaforului ascultării cu culorile menționate în cercuri. Apoi citiți poezia tare și cereți copiilor să scrie cuvintele lipsă pe linii cât de bine pot. Cereți-le copiilor să se gândească la o situație în care pot folosi Semaforul ascultării, pentru a-și aminti să folosească comportamente de ascultare și cereți-le să-și împărtășească ideile cu un partener. Asigurați ajutor copiilor care nu pot citi încă. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați cum „conduc” copiii și cât de bine pot interpreta acțiunile simple descrise de dumneavoastră. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Monitorizați interacțiunile copiilor cu partenerii, pentru a evalua cât de bine înțeleg ei cum să folosească comportamente de ascultare. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Ilustrează! DEZVOLTARE    Reflecție ABILITATE comunicarea Ce? Cum este să asculți? 34 Capitolul 3  Cum?            Desenează-te pe tine ascultând.       Cântă monoton! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să cânte în cor încet (murmurând) numele culorilor și acțiunile corespunzătoare acestora: roșu/oprește-te, galben/uită-te, verde/ascultă. Apoi, pentru a consolida relația dintre culori și acțiuni, cereți copiilor să cânte murmurând, în perechi. Arată și spune! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să arate culorile pe semafor și să pronunțe cu voce tare cuvintele, în timp ce colorează pe fișele de lucru.            ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să creeze o copertă de carte pentru povestea ursulețului Q și lecția lui de ascultare. Copiii trebuie să-i dea cărții un titlu și să includă un desen care să-l reprezinte pe ursulețul Q ascultând. Joc de rol! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să joace scenarii în care este important să-și amintească să folosească comportamente de ascultare. Exemplu de scenariu: o ceartă pe terenul de joacă referitoare la cine urmează să se dea în leagăn.      Lecția 1 49 


































































































   47   48   49   50   51