Page 51 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 51

• Ben așteaptă să ajungă Katrina la capătul toboganului, înainte să înceapă el să se dea pe tobogan. • Oscar și Nelia construiesc ceva din cuburi. Oscar invită un prieten să construiască împreună cu ei. • Josh, Zack și Alexis stau unul lângă celălalt. Ei își dau unul altuia foarfeca, lipiciul și creioanele, în timp ce lucrează. După ce copiii potrivesc fiecare imagine cu descrierea scenariilor, cereți-le să povestească despre o situație în care au făcut cu schimbul, au cerut cuiva să se joace cu ei sau au împărtășit ceva. ÎNTREBAȚI: Ce comportamente de a le păsa și de a împărtăși au folosit copiii din imagini? Ce comportamente de a vă păsa și de a împărtăși ați folosit voi? E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați și exemplificați activitatea de desen interactiv Explicați că, în grupuri mici, copiii vor exersa modalități de a le păsa și de a împărtăși, desenând un animal mare. Întrebați copiii ce alte reguli de comun acord ar putea fi folosite pentru această activitate. Atașați o foaie mare de flipchart pe perete, la nivelul înălțimii copiilor. Trei copii voluntari demonstrează activitatea. Cereți unuia dintre ei să înceapă să deseneze folosind un creion. La un semnal predeterminat (o bătaie din palme sau un clopoțel), cereți copilului să se oprească din a desena și să-i dea creionul următorului copil. Continuați activitatea, până când fiecărui membru al grupului i-a venit rândul să deseneze și desenul e terminat. Copiii exersează comportamente de a arăta că le pasă și de a împărtăși în timp ce desenează Folosiți strategii creative de grupare, pentru a împărți copiii în grupuri mici. Cereți-le copiilor să facă cu rândul, până termină desenul. Încurajați grupurile să numească animalul desenat și să scrie ce animal e pe foaia de flipchart. În timp ce grupurile lucrează, circulați printre ei, pentru a oferi feedback constructiv și pentru a monitoriza abilitatea copiilor de a exersa comportamente de împărtășire. Expuneți apoi desenele și invitați grupurile să discute despre animalul lor. Apoi cereți copiilor să spună cum se simt în legătură cu ideea de a împărtăși ceva cu ceilalți și cum este ca ceva să fie împărtășit cu ei. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat o abilitate foarte importantă, și anume cum să-i respectăm pe ceilalți. Expuneți în clasă Proiectabilul Modalități prin care arătăm că ne pasă și că împărtășim cu alții.     Suport avansat. Arătați și descrieți acțiunile din fiecare imagine care determină modalitățile de a împărtăși. De exemplu, arătați băiatul din vârful toboganului. SPUNEȚI: Băiatul se uită la fata care se dă pe tobogan. Își așteaptă rândul. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Cereți copiilor să spună ce modalități de a împărtăși au folosit în timp ce lucrau împreună. ÎNtrEbaȚI: Care a fost partea cea mai ușoară când ați desenat același animal? Care a fost partea cea mai grea? Ce ați schimba data viitoare? Suport avansat. Ajutați copiii să decidă asupra unei acțiuni de a împărtăși, pe care o pot desena pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului: să facă cu rândul la leagăne, să ofere o carte preferată sau să-i ceară cuiva să joace leapșa. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Amintiți copiilor să țină degetele desfăcute și să-și țină mâna nemișcată când conturează mâna fiecăruia. Dacă e necesar, oferiți ajutor pentru a termina conturarea măinilor.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, în timpul etapei de Aplicare. Acasă, membrii familiei discută despre diferența dintre lucrurile zilnice și cele speciale care nu sunt de obicei împărtășite, cum ar fi un cadou prețuit sau un suvenir de familie. Copiii vor desena apoi un obiect pe care ar vrea să-l împărtășească cu un membru al familiei, pe desenul care înfățișează mâinile suprapuse. Aplicații interdisciplinare ARTELINgVISTICE. Invitațicopiiisă povestească o situație relevantă, când cineva a împărtășit cu ei ceva sau le-a cerut să se joace împreună. Încurajați-i să spună cum s-au simțit. MuzICă. Distribuițiinstrumentemuzicale (tamburină, maracas sau triunghi) și învățați-i o poezie cu acțiuni. Mă asculți. Te voi asculta. Uite-un ritm ce-l vei cânta. (Cântați la instrument un anumit ritm și cereți copiilor să repete.) Împarți cu mine Și-ți voi da. Instrumentul din mâna mea. (Copiii dau instrumentul la colegul/colega din dreapta sau stânga.)   Lecția 2 51  


































































































   49   50   51   52   53