Page 53 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 53

 DezvOltAre sOCiAlă 3.3 Pot,terog,....? COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă Conștientizarea socială, abilități de dezvoltare a relațiilor ABILITăȚI: a cere ajutorul, empatia MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 3.3.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.3.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E toată clasa A individual/perechi OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica modalități potrivite de a cere ajutorul și permisiunea în clasă; ✔ vor cere ajutor în așa fel, încât ceilalți să răspundă nevoilor lor. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Ghidați copiii să se gândească la situații în care au nevoie de ajutor la școală, cum ar fi pe terenul de joacă sau la cantină. Suport avansat. Puneți întrebări care ajută copiii să contribuie la listă. ÎNTREBAȚI: De ce ajutor aveți nevoie pe terenul de joacă ? Dar în timpul orei de desen? La cantina? C ETAPA DE CONECTARE Suport inițial. Arătați cum să cerem politicos ajutor sau un obiect. Ajutați copiii să identifice cuvintele politicoase din fiecare propoziție. Suport avansat. Spuneți câteva propoziții în care cereți ceva politicos. Apoi, ÎNtrEbaȚI: Ce înseamnă să ceri ceva în mod politicos? Ghidați copiii să spună că a cere ceva în mod politicos înseamnă să folosești o tonalitate naturală și bucuroasă și cuvinte blânde și politicoase. E ETAPA DE EXERSARE Suportinițial. Oferițiexpresiipoliticoasepentru ca elevii să le folosească atunci când răspund („Da, poți!” sau „Desigur! Nu mă supăr!”) Suport avansat. Spuneți copiilor că pot desena o imagine a lor cerând ceva în mod politicos unui prieten, pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului. Dezvoltarea unor relații bune cu ceilalți include a cere și a căuta ajutorul. Copiii trebuie să înțeleagă diferența dintre a cere ceva în mod politicos și nepoliticos și cum acestea afectează sentimentele celorlalți. Copiii utilizează cuvinte politicoase și o tonalitate naturală a vocii pentru a cere ceva în mod politicos în clasă. D ETAPA DE DESCOPERIRE Spuneți-le copiilor că astăzi învață cum să ceară 5 m i n u t e Legătura cu Activitate de 3.3.1 descoperire lecția anterioară A C T I V I T A T E A 1 Ajutor sau permisiune Să găsești ceva Să mergi la baie ceva celorlalți în mod politicos. Amintiți-le de lecția trecută în care au învățat cum să împărtășească unii cu alții și explicați că această lecție îi va ajuta să construiască o clasă unită. Așezați-vă în cerc, împreună cu copiii și ursulețul Q. Spuneți-le copiilor că e nevoie de multe ori să cerem ajutorul, să cerem obiecte sau să cerem voie să facem ceva. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.3.1. Lucruri de care avem nevoie Creion Hârtie Creioane colorate Să te joci ÎNTREBAȚI: Ce alte exemple de a cere ajutorul putem adăuga listei? Țineți ursulețul Q aproape de urechea dumneavoastră, ca și când v-ar șopti ceva la ureche. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q ar vrea să știe dacă au idei pe care le-ar putea adăuga listei. Subliniați faptul că este important să știm cum să cerem ajutorul și să ne gândim la sentimentele celorlalți, în același timp. C ETAPA DE CONECTARE Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.3.1 din nou. Amintiți exemple de a cere ajutorul în clasă. ÎNTREBAȚI: În ce situații cerem ajutorul în clasă? Cui cerem ajutorul? Introduceți diferite modalități de a cere ajutorul Expuneți Proiectabilul de conectare 3.3.2 și arătați copiilor unde găsesc Modalități de a cere ajutorul pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Explicați că există diferite modalități de a cere ajutorul. Cereți-le copiilor să asculte exemplele și să se gândească la modul cum îi face să se simtă. Subliniați faptul că dumneavoastră vă prefaceți atunci când cereți obiecte, folosind o voce severă și folosiți un limbaj al corpului adecvat, în timp ce citiți exemplele de pe primul rând al proiectabilului. ÎNTREBAȚI: Cum v-a făcut să vă simțiți felul în care am pus întrebarea? V-a făcut să vreți să mă ajutați? De ce da, de ce nu? Activitate de 3.3.2 conectare Modalități de a cere Apoi citiți exemplele de pe al doilea rând al proiectabilului, folosind o tonalitate naturală și politicoasă a vocii. ÎNTREBAȚI: Ce a fost diferit de data aceasta? V-a făcut să vreți să mă ajutați? De ce da, de ce nu? Lecția 3 53 10 minute INSTRuCȚIuNE “Dă-mi lipiciul tău.” “Pot folosi lipiciul tău, când tu nu-l mai folosești?” “ Vino aici chiar acum!” 123 45 “Poți, te rog, veni aici să mă ajuți să mut masa?” a orul “Mă voi juca.” “Vă supărați dacă mă joc cu voi?” aj a to j j u u u t t © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. o © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © Doreen Mulryan. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. 


































































































   51   52   53   54   55