Page 54 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 54

A ETAPA DE APLICARE Suportinițial. Spunețicopiilorsădiscute,în perechi, situații de la clasă în care pot cere ajutorul, înainte de a scrie sau a desena scrisorile lor. Suport avansat. Dictați situații întâlnite în clasă, în care copiii ar putea să ceară ajutorul unui coleg. Spuneți copiilor să aleagă una dintre ele, pentru a o include în scrisoare.  Exemplificați cum să fim atenți cu cei din jur și cum să cerem ceva în mod politicos Explicați că a cere ajutorul într-un mod frumos sau blând înseamnă să fim politicoși. Spuneți-le copiilor că termenii pe care îi folosesc sunt la fel de importanți ca și tonalitatea vocii, atunci când cer ajutorul. Citiți din nou al doilea set de întrebări de pe Proiectabilul de conectare 3.3.2. Cereți-le copiilor să asculte cuvintele politicoase. ÎNTREBAȚI: Ce alte cuvinte politicoase am folosit când am cerut ajutorul? Puneți-l pe ursulețul Q să vă șoptească la ureche un exemplu pentru a-l împărtăși apoi cu clasa, cum ar fi „Pot să ...?” Apoi îndemnați copiii să dea exemple suplimentare. Amintiți-le copiilor că folosirea cuvintelor politicoase și tonalitatea vocii potrivite îi face pe ceilalți să se simtă bine și să vrea să ofere ajutor, atunci când sunt rugați. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Să cerem ceva în mod politicos! Spuneți-le copiilor să îi ceară ceva ursulețului Q și că ursulețul le va răspunde. SPuNEȚI: Acum aveți posibilitatea să exersați a cere ceva într-un mod politicos. Cereți-le copiilor să repete fiecare vers după dumneavoastră. Ursulețule Q, Ursulețule Q, pot, te rog, Să-mi ating nasul și să-mi pun mâinile pe genunchi? Puneți-l pe ursuleț să vă șoptească la ureche răspunsul. SPuNEȚI: Ursulețul Q spune... Ursuleț, oare pot Să mănânc acel compot? Copilaș, da, tu poți, Că ai fost politicos! Spuneți-le copiilor că au permisiunea ursulețului Q să-și atingă nasul și să-și pună mâinile pe genunchi. Copiii exersează cum să ceară ceva în mod politicos Continuați activitatea Să cerem ceva în mod politicos! dându-le câtorva voluntari un obiect din clasă (creion, pensulă, minge sau o jucărie). Cereți-le copiilor să repete unul dintre următoarele versuri atunci când cer obiectul voluntarului. \[Numele copilului\], \[Numele copilului\], este ok Să folosesc \[obiectul\] tău/ta? \[Numele copilului\], \[Numele copilului\], pot lua \[obiectul\] tău/ta săptămâna asta? Ghidați și ajutați răspunsurile voluntarilor („Da, poți ...”) pe măsură ce colectați fiecare obiect. Accentuați faptul că a cere în mod politicos îi face pe voluntari să se simtă bine în legătură cu ideea de a împărtăși și de a ajuta. Apoi întrebați clasa cum s-au simțit în urma activității și permiteți copiilor să împărtășească răspunsurile cu restul colegilor. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat abilitatea de a cere ajutorul. Expuneți în clasă Proiectabilul Modalități de a cere ajutorul.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia După ce începeți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare, copiii împărtășesc scrisorile cu membrii familiei acasă. Copiii pot exersa suplimentar, jucând un joc de societate. Pot exersa cum să ceară politicos zarul, cărțile de joc sau alte obiecte. Aplicații interdisciplinare MuzICă Cântați versurile pe melodia „London Bridge” Așa cerem ajutorul, Cerem ajutorul, cerem ajutorul, Așa cerem ajutorul, În clasă. Folosim „Pot, te rog?”, „Pot, te rog?, Pot, te rog?” Folosim „Pot, te rog?”, În fiecare zi. ARTE LINgVISTICE. Puneți o cutie cu obiecte lângă un borcan, pe catedra dumneavoastră. Spuneți copiilor că, atunci când un coleg/o colegă cere ceva în mod politicos, pot să pună un obiect din cutie în borcan pentru el/ea. La finalul zilei, numărați obiectele din borcan, pentru a vedea câte cereri politicoase au fost.      54 Capitolul 3    


































































































   52   53   54   55   56