Page 56 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 56

 DezvOltAre sOCiAlă 3.4 Putemlucraîmpreună Ideea de a asculta, de a împărtăși și de a face cu rândul sunt comportamente pozitive pe care copiii continuă să le dezvolte, pe măsură ce lucrează împreună și se simt bine în timpul activităților care au loc în grupuri mici.      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă  Abilități de dezvoltare a relațiilor  D ETAPA DE DESCOPERI RE 5 m i n u t e Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua să dezvolte lecția trecută prin învățarea abilității de a lucra cooperant în echipe. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.4.1. Cereți-le copiilor să examineze imaginile. ÎNTREBAȚI: Care grup pare să aibă dificultăți în a lucra împreună? Care grup pare să lucreze bine împreună? Legătura cu lecția anterioară A C T I V I T A T E A 1           Activitate de 3.4.1 descoperire Să lucrăm împreună!                                           Încurajați copiii să scoată în evidență detaliile, cum ar fi expresii de furie, mâinile sus și brațele încrucișate, pentru a identifica grupul care are probleme în a lucra împreună. Pentru grupul care lucrează bine împreună, ghidați copiii în a identifica fețe zâmbitoare, copiii care își dau obiecte unii altora și așa mai departe. Explicați că lucul în echipă implică efort, dar at trebui să fie o experiență distractivă. Spuneți-le copiilor că vor pune în aplicare tot ce au învățat despre a asculta, a împărtăși și a face cu rândul astfel încât toată lumea să se simtă bine când lucrează împreună. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Spuneți-le copiilor să se așeze în cerc. Spuneți-le că vor asculta o poveste și că trebuie să se gândească la comportamentele care fac ca lucrul în echipă să fie o experiență de învățare pozitivă pentru toată lumea. Introduceți povestea „azi joacă ursul la voi, mâine va juca la noi!” Expuneți Proiectabilul de conectare 3.4.2 și citiți povestea cu voce tare. ÎNTREBAȚI: De ce credeți că acei copii erau furioși și nu au putut să lucreze împreună? Invitați copiii să răspundă. Ghidați-i să dea detalii specifice din poveste, care identifică motive pentru furia și inabilitatea lor de a lucra împreună, cum ar fi să nu facă cu rândul sau să nu ia în considerare sentimentele celorlalți. Puneți întrebări ajutătoare, cum ar fi „De ce oamenii devin furioși când le spui ce să facă?” și „Cum credeți că s-a simțit Toya când ceilalți nu împărtășeau cu ea?” © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.        Activitate de 3.4.2 conectare Azi joacă ursul la voi, mâine va juca la noi!                     Elevii din clasa doamnei Nash au discutat despre modalități de a se înțelege și de a lucra împreună. Astăzi, copiii vor lucra în grupe mici, pentru a face un animal din lut. Fiecare membru al grupului trebuie să confecționeze un cap, un corp sau picioare. Doamna Nash pune lutul pe fiecare masă. Andy ia lutul roșu, înainte ca doamna Nash să le spună să înceapă. - Hei, strigă Toya, vreau roșul pentru a face picioarele. - Asta e! Am luat eu roșul și eu voi face picioarele, îi dă replica Andy. Jerome nu vrea ca picioarele să fie roșii. Începe să le spună ce culori să folosească: - Voi face capul albastru, așadar, corpul și picioarele trebuie să fie albastre, de asemenea. Toya se teme că nu va apuca să facă nimic, adeci îi ia lui Jerome lutul albastru. Capul se rupe în două. Doamna Nash se îndreaptă spre ei și le spune: - Cred că e nevoie să ne calmăm cu toții. Haideți să-l ținem pe ursulețul Q, pe rând, și să numărăm până la cinci. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.       ABILITATE: lucrul în echipă MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 3.4.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.4.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Coli de flipchart CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E grupe mici A individual/perechi     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica acele comportamente care fac din lucrul în echipă o experiență pozitivă. ✔ vor exersa aplicarea unor modalități de a se înțelege, de a lucra împreună și de a se simți bine în grupuri mici. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Ajutați copiii să identifice abilitatea de a asculta, de a împărtăși și de a face cu rândul drept comportamente prezente în imaginea care reprezintă copiii lucrând împreună. Suport avansat. Comparați comportamentele pozitive și negative din fiecare imagine. Cereți-le elevilor să spună cum s-au simțit copiii din fiecare grup. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Cereți-le elevilor să identifice acțiuni sau cuvinte din poveste care i-au ajutat pe copii să lucreze împreună sau i-au înfuriat. Suport avansat. Împreună cu voluntari, puneți în scenă comportamentele pozitive ale personajelor din poveste. Identificați fiecare comportament de a lucra împreună.   56 Capitolul 3     


































































































   54   55   56   57   58