Page 57 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 57

Exemplificați identificarea comportamentelor pozitive de grup Citiți cea de-a doua jumătate a poveștii. Cereți-le copiilor să se gândească la felul diferit în care s-au comportat copiii. ÎNTREBAȚI: Ce au făcut copiii pentru a-și schimba comportamentul, astfel încât să lucreze bine împreună și să termine sarcina? Ghidați copiii să identifice comportamente (a împărtăși, a face cu rândul etc.) care au ajutat membrii grupului din poveste să se simtă bine în timp ce au dus la bun sfârșit sarcina. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Să lucrăm împreună Explicați copiilor că vor exersa comportamentele pozitive care îi ajută să se simtă bine în cadrul grupului, în timp ce desenează fața unui copil. Împreună, determinați trăsăturile faciale necesare: capul, ochii, nasul, gura, urechile, părul și sprâncenele. Discutați caracteristici opționale cum ar fi: ochelari, pălărie, pistrui etc. Cereți membrilor grupului să deseneze fiecare o trăsătură, până ce fața este completă. Încurajați copiii să identifice comportamentele pozitive folosite. Amintiți-le de Regulile noastre stabilite de comun acord relevante pentru această lecție. Copiii exersează aplicarea comportamentelor pozitive pentru a se înțelege bine unii cu alții și pentru a se simți bine în cadrul grupului Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a împărți copiii în grupuri mici. Dați fiecărui grup o foaie de flipchart și markere. Cereți grupurilor să decidă care membru va începe desenul. Amintiți-le copiilor că, după ce fiecare membru a desenat o trăsătură, el/ ea trebuie să invite următorul membru să aleagă un marker și să deseneze o altă trăsătură. După ce copiii termină desenul, invitați-i să-l împărtășească cu clasa. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat abilitatea de a lucra în echipă.     E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Ajutați copiii să folosească comportamente pozitive, pentru a determina care dintre ei va desena fiecare trăsătură, înainte de a începe activitatea. Suport avansat. Faceți pauză înainte de a arăta activitatea, pentru a scoate în evidență fiecare situație în care copiii împărtășesc, ascultă sau fac cu rândul. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Cereți perechilor să discute activități de acasă în care pot oferi ajutorul, înainte de a începe să lucreze fișele de lucru. Suport avansat. Dați exemple de câteva sarcini în care copiii ar putea să ajute un membru al familiei acasă. Faceți joc de rol pentru fiecare sarcină cu voluntari, scoțând în evidență comportamentele pozitive.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 125 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia După ce începeți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, în timpul etapei de Aplicare, cereți copiilor să împărtășească cu clasa experiența de a ajuta acasă. Aplicații interdisciplinare TEATRu. Cereți copiilor să facă joc de rol pentru activitățile pe care le-ar putea întâlni în clasă sau pe terenul de joacă. Cereți voluntarilor să se oprească folosind cuvântul „Stop!” pentru fiecare comportament pozitiv și cereți colegilor să identifice comportamentul respectiv. ȘTIINȚE. Stabiliți o activitate de scufundare/plutire a unor obiecte în apă, pentru grupuri mici, pentru a exersa lucrul în echipă. Cereți copiilor să spună cum au folosit comportamente pozitive pentru a duce la bun sfârșit sarcina.   Lecția 4 57  


































































































   55   56   57   58   59