Page 55 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 55

 reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Aplicare și spuneți-le să se gândească, apoi să deseneze sau să scrie ce ar putea să spună unui prieten care le cere ceva în mod politicos. Apoi, începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Dragă prieten / prietenă. Arătați-l pe ursulețul Q. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q are nevoie să ceară ajutorul, dar nu-și poate aminti cum să ceară ajutorul într-un mod politicos. Invitați copiii să împărtășească ideile lor. Cereți-le copiilor să folosească orice formă de scriere: părți de litere, litere inventate, desene, „mâzgălituri” pentru „a scrie” o scrisoare în care să ceară ajutorul în mod politicos unui prieten/unei prietene. Invitați copiii să facă cu rândul, pentru a citi scrisorile lor celorlalți colegi și ursulețului Q. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). În timp ce copiii cer obiectele sau răspund la cereri, observați tonalitatea vocii și folosirea cuvintelor politicoase. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Observați modul în care copiii „citesc” scrisorile, pentru a evalua abilitatea lor de a cere ajutorul în mod politicos. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE Oferă un sfat! DEZVOLTARE  Ce?  Ce înseamnă să ceri ceva în mod politicos?  Și ce dacă? De ce crezi că e important să ceri ceva în mod politicos?  Și acum?   Ce crezi că îți poți aminti să faci atunci când ceri ajutorul?        Întreabă! CONSOLIDARE     ETAPA DE APLICARE. Cereți obiecte folosind fie o tonalitate severă, fie una politicoasă. spuneți copiilor să ridice degetul mare sau să-l lase în jos pentru a identifica dacă cererea a fost politicoasă sau nepoliticoasă. Citim împreună! ETAPA DE APLICARE. invitați copiii să deseneze o imagine a ceea ce vor să ceară unui prieten. Permiteți-le să dicteze cererile lor și citiți-le împreună.             ETAPA DE EXERSARE. spuneți copiilor să asculte când cereți ceva în mod nepoliticos („Dă-mi un creion!”). Cereți-le să vă dea sfaturi cum să reformulați propoziția pentru ca ea să devină politicoasă. Răspunde! ETAPA DE APLICARE. În timp ce copiii împărtășesc scrisorile, în perechi, cereți partenerilor să facă cu rândul când își asumă rolul ursulețului Q, pentru a răspunde politicos.      Lecția 3 55   Resurse de reflecție: pagina 39 din Jurnalul elevului   Reflecție ABILITĂȚI: a cere ajutor, empatia/a empatiza Ce înseamnă să întrebi/să ceri în mod politicos? Ce?           Desenează cum ceri ajutorul cuiva. Scrie câteva cuvinte pe care le-ai folosi. Lecția 3 39             Resurse de aplicare: pagina 40 din Jurnalul elevului   Aplicare Ce i-ai spune unui prieten care ți-a cerut ceva? tale? Scrie cuvintele pe care i le-ai spune. Desenează-te pe tine împărtășind ceva cu un prieten. 40 Capitolul 3  Pot folosi creioanele                                                      © Pressmaster. Da, poți. Poți să le iei. Da! Le voi împărți cu tine. Desigur! Bine!  


































































































   53   54   55   56   57