Page 47 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 47

    DEzvOLTARE SOCIALă soCio-emoționalĂ Abilități de dezvoltare a relațiilor 3.1 săascultămcuajutorul semaforului ascultării! Ascultarea este baza dezvoltării relațiilor. Pentru a deveni buni ascultători, copiii trebuie să identifice și să demonstreze comportamente de ascultare. Indiciile vizuale și verbale ajută copiii să-și amintească să folosească comportamente de ascultare și să arate că ascultă cu adevărat. d etapa de desCoperire 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i tat e a 1 Spuneți-le copiilor că în lecțiile Capitolului 3 vor învăța să fie buni ascultători, să lucreze bine împreună cu ceilalți, să ceară ceva în mod politicos, să recunoască și să evite comportamente de hărțuire și multe altele. Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța abilități de comunicare. Expuneți proiectabilul de descoperire 3.1.1. Cereți-le copiilor să se uite cu atenție la imagine și să identifice comportamente care arată că toți copiii ascultă. De exemplu, copiii din imagine sunt tăcuți și stau liniștiți. Țineți-l pe ursulețul Q lângă ureche ca și când v-ar șopti ceva. Spuneți-le copiilor că ursulețului Q îi este poftă de mâncarea preferată – mierea – și că vrea să știe despre tipurile lor preferate de mâncare sănătoasă. Cereți unor copii să vorbească despre mâncarea sănătoasă preferată. În timp ce fiecare copil vorbește, faceți-l pe ursulețul Q să se uite în altă parte și să vă șoptească la ureche. Cereți ursulețului Q să spună mâncarea preferată a celor care au răspuns. Ursulețul Q își apleacă capul și vă șoptește la ureche că este trist pentru că nu știe să răspundă. Spuneți-le copiilor că ursulețul vrea ajutorul lor pentru a deveni un ascultător mai bun. ÎntreBați: cum credeți că poate ursulețul Q să fie un mai bun ascultător? Ghidați copiii în a numi comportamente de ascultare, cum ar fi să fie tăcut și să se uite la cel care vorbește. Apoi cereți copiilor să vorbească din nou despre mâncarea preferată, în timp ce ursulețul Q folosește comportamente de ascultare pentru a demonstra că este atent. Spuneți-le copiilor că astăzi învață cum să fie buni ascultători. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Cereți-le copiilor să se gândească la modul în care ursulețul Q a arătat că ascultă. Invitați-i să se gândească cum pot arăta ei celor care vorbesc că ascultă. ÎntreBați: Ce puteți face pentru a arăta că ascultați? Ce comportamente de ascultare puteți folosi? Introduceți Semaforul ascultării Expuneți proiectabilul de conectare 3.1.2 și arătați copiilor unde să găsească pagina Conectare numită Semaforul ascultării în Jurnalul elevului. Spuneți-le copiilor că Semaforul ascultării îi poate ajuta să arate celorlalți că ei ascultă și îi ajută să-și amintească să folosească comportamente de ascultare. Explicați că Semaforul ascultării este ca un semafor rutier, fiecare culoare având o semnificație. roșu = opreȘte-te din a te mișca și a vorbi. galben = uitĂ-te la persoana care vorbește. verde = asCultĂ persoana care vorbește.      Competențe de ÎnvĂțare           Activitate de 3.1.1 descoperire Cum este să asculți?                                  © Jason Dove. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.          Semaforul ascultării Oprește-te Privește Ascultă     Activitate de 3.1.2 conectare                      Semaforul ascultării ne ajută S-auzim ce se discută. Lumina care din vorbit ne-oprește În aprins ea strălucește. Trebuie să vezi cine vorbește Fie că acela e trist sau vesel. Trebuie să te uiţi la vorbitor Când   e al ascultării semafor. Dacă această culoare se luminează, Știi bine ce urmează. Ascultă-l pe cel care vorbește Când   semaforul ne lucește. © SerhioGrey. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                                                    Lecția 1 47 aBilitate: comunicarea materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 3.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.1.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e toată clasa a individual/perechi     oBieCtive Copiii ✔ vor identifica comportamente de ascultare; ✔ vor demonstra cum să-i asculte pe ceilalți. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   d etapadedesCoperire Suport inițial. Folosiți întrebări pentru a ajuta copiii să conecteze comportamentele de ascultare cu ascultarea. Cereți-le să spună ce fac copiii din imagine. ÎNTREBAȚI: Cum vă dați seama că elevii care stau liniștiți ascultă? Explicați că a sta liniștit este un comportament de ascultare. Puneți alte întrebări legate de ascultare. Suport avansat. Ajutați elevii să identifice comportamente care arată că toți copiii din imagine ascultă. SPUNEȚI: Arătați un copil din imagine care stă liniștit. ÎNTREBAȚI: Cum ti-ai dat seama că elevul din imagine ascultă? Subliniați faptul că a sta liniștit este un comportament de ascultare. Repetați pentru celelalte comportamente de ascultare.     


































































































   45   46   47   48   49