Page 5 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 5

     Ghidul PROFESORului Cum sã fol osi ti acest ghi d        Explicați că, atunci când spuneți „verde”, veți descrie o acțiune simplă pe care copiii o mimează pentru a arăta că ascultă. De exemplu spuneți „Claxonați”. Începeți activitatea de condus prin clasă (în jur de 1 minut) apoi spuneți culorile semaforului în ordine. La „verde”, amintiți-vă să dați copiilor acțiuni simple de interpretat. Repetați activitatea de câteva ori. Exemple de acțiuni: să întoarcă mașina în sens opus, să se întoarcă la garaj sau la locurile lor. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat o abilitate foarte importantă. Reflecție Copiii își folosesc jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.      Ce?  Ce semnifică roșu, galben și verde în această lecţie?  Și ce dacă? Cât de important este să ascultăm?  Și acum?   Ce vei face pentru a asculta mai bine la școală? Dar acasă?   A ETAPA DE APLICARE 5 M I N U T E Aplicații interdisciplinare SĂNĂTATE. Arătațicopiilorimagineacu cele cinci grupuri de mâncare și explicați care tipuri de mâncare aparțin fiecărui grup. Explicați că tipurile de mâncare din aceste grupuri sunt mai sănătoase decât alte tipuri de mâncare și că ne ajută să fim sănătoși. Cereți copiilor să discute în perechi despre tipurile de mâncare sănătoasă preferate și încurajați-i să spună de ce mâncarea preferată este sănătoasă. De exemplu: ar putea spune că mâncarea preferată este sănătoasă pentru că e o legumă sau un produs lactat. Apoi cereți copiilor să deseneze mâncarea preferată a partenerului. MATEMATICĂ. Numerotați desenele de la activitatea Sănătate și creați categorii cum ar fi: culoarea mâncărurilor, mesele zielei (mic-dejun, gustare etc.) sau Sănătoase/mai puțin sănătoase. Cereți copiilor să se concentreze pe numerele cele mai populare și cele mai puțin populare. Resurse de reflecție: pagina 34 din Jurnalul elevului DEZVOL Cereți copiilor să creeze o copertă de carte pentru povestea ursulețului Q și lecția lui de ascultare. Copiii trebuie să-i dea cărții un titlu și să includă un desen care să-l reprezinte pe ursulețul Q ascultând. Joc de rol! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să joace scenarii în care este important să-și amintească să folosească comportamente de ascultare. Exemplu de scenariu: o ceartă pe terenul de joacă referitoare la cine urmează să se dea în leagăn. Lecţia 1 49     Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Amintește-ți să asculți! și cereți copiilor să coloreze cercurile Semaforului ascultării cu culorile menționate în cercuri. Apoi citiți poezia tare și cereți copiilor să scrie cuvintele lipsă pe linii cât de bine pot. Cereți-le copiilor să se gândească la o situație în care pot folosi Semaforul ascultării, pentru a-și aminti să folosească comportamente de ascultare și cereți-le să-și împărtășească ideile cu un partener. Asigurați ajutor copiilor care nu pot citi încă. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați cum „conduc” copiii și cât de bine pot interpreta acțiunile simple descrise de dumneavoastră. ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Monitorizați interacțiunile copiilor cu partenerii, pentru a evalua cât de bine înțeleg ei cum să folosească comportamente de ascultare. DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE               Desenează-te pe tine ascultând.         34 Capitolul 3         Cântă monoton! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să cânte în cor încet (murmurând) numele culorilor și acțiunile corespunzătoare acestora: roșu/oprește-te, galben/uită-te, verde/ascultă. Apoi, pentru a consolida relația dintre culori și acțiuni, cereți copiilor să cânte murmurând, în perechi. Arată și spune! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să arate culorile pe semafor și să pronunțe cu voce tare cuvintele, în timp ce colorează pe fișele de lucru. Ilustrează! RABILITeATE cofmulnicaerea cție TARE ÎntreBĂrile pentru refleCție concluzionează etapa de Exersare. Întrebările reflectă o complexitate cognitivă și conectează elevii cu ceea ce au învățat în etapele de conectare și exersare. Întrebările au răspuns deschis și încurajează gândirea divergentă și critică. Aceste întrebări oferă elevilor posibilitatea să-și exprime părerea personală, perspectiva sau percepția în legătură cu tema abordată.   Cu C ? Cum este să asculți? e m ?     În etapa de apliCare elevii folosesc abilități aprofundate de gândire, cu scopul de a fi aplicate în afara școlii. Elevii se pregătesc pentru această activitate folosind Jurnalul elevului.            ETAPA DE EXERSARE.               În secțiunea deZvoltarea aBilitĂților eXtraCurriCulare se găsesc activități suplimentare în urma cărora elevii exersează suplimentar abilitățile lecției având o complexitate mai mare.      3.1 CoNeXiuNea Cu familia Amintește-ți să asculți! Culorile Semaforului aSCultării Să facem lucrul acesta! citește poezia „Semaforul ascultării” cu mine. Apoi, haide să vorbim despre semnificația culorilor semaforului.          PeNtru memBrii familiei: Copilul dumneavoastră învață cum să identifice comportamente de ascultare și să demonstreze că ascultă. În clasă, copiii au învățat cum să folosească culorile unui semafor rutier, pentru a-și aminti cum să asculte. Citiți poezia„Semaforul ascultării”cu copilul dumneavoastră și cereți-i să discutați semnificația fiecărei culori a semaforului. Amintiți-i copilului dumneavoastră că: ❑ RoȘu înseamnă SE Te OPREȘti din a te mișca și din a vorbi. ❑ GALBen înseamnă Să tE uiți la persoana care vorbește. ❑ VErDe înseamnă Să-l ASCulți pe cel care vorbește.   completează în clasă, cu învățătoarea/învățătorul: colorează cercurile în culorile care se potrivesc cu ceea ce e scris în cerc. Apoi scrie numele culorii pe linii.            Stai Privește Ascultă Semaforul ascultării Semaforul ascultării ne ajută S-auzim ce se discută. Lumina care din vorbit ne-oprește În Trebuie să vezi cine vorbește, Fie că e trist sau vesel. Trebuie să te uiți la vorbitor Când Dacă această culoare se luminează, Știi bine ce urmează. Ascultă-l pe cel care vorbește Când aprins ea strălucește. e al ascultării semafor. semaforul ne lucește.    fiȘele de luCru pentru CONEXIUNEA CU FAMILIA sunt fișe pe care profesorii le pot copia și distribui elevilor, pentru a exersa abilitățile lecției acasă, împreună cu membrii familiei. Fișele se găsesc sub forma fișierelor PdF pe suportul digital de resurse LQ.         completează acasă, cu un membru al familiei: citiți poezia cu voce tare. Apoi vorbiți despre culorile „Semaforului ascultării”.          © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.  Cum să folosiți acest ghid 5      Vezi Capitolul 3, Lectia 1 


































































































   3   4   5   6   7