Page 122 - Demo
P. 122
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 109
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
6.2 Reflecție ABILITĂȚI: comunicarea, reflectarea,
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre sărbătorirea realizărilor tale și așteptarea noului an școlar.
evaluarea
Ce înseamnă cuvântul „a sărbători”?
Ce ai învățat anul acesta care să merite a fi sărbătorit?
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce înseamnă cuvântul „a sărbători”?
Ce ai învăţat anul acesta, care să merite a fi sărbătorit? Ce te aștepţi să înveţi anul viitor?
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Ce te aștepți să înveți anul viitor?
A ETAPA DE APLICARE 2MINUTE
Folosind același cântec de la etapa de Exersare, cereți copiilor să anticipeze cu bucurie clasa a doua. Ajustați versurile primei strofe: „Să-mpărtășim ce simțim. Să- mpărtășim ce simțim. Toți trecem în clasa a doua. Să-mpărtășim ce simțim.” Cereți unor voluntari să împărtășească cu clasa ce anume așteaptă cu nerăbdare în clasa
a doua. Apoi cântați împreună a treia strofă pe următoarele versuri: „Ursulețul Q spune „Uraa!”. Ursulețul Q spune „Uraa!”. Toți trecem în clasa a doua. Ursulețul Q spune „Uraa!”. Invitați copiii să aplaude, din nou, realizările lor și să spună la revedere clasei I. Cereți-le copiilor ca, în următoarele 24 de ore, să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Activitatea de a cânta reprezintă evaluarea non-formală, prin care copiii reflectează asupra realizărilor lor, identificând clar lucrurile pe care le-au învățat pe parcursul anului. Adunați și citiți paginile de Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a vedea cum au înțeles copiii ideea de a sărbători realizările lor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului și ascultați copiii care împărtășesc gândurile lor referitoare la clasa a doua.
Lecția 2 109
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 110 Aplicare În următoarele 24 de ore, răspunde la următoarele
întrebări despre clasa a doua.
Ce te entuziasmează cel mai mult în legătură cu ce vei învăța în clasa a doua?
Ce anume te îngrijorează?
Ce scopuri ai pentru clasa a doua?
110 Capitolul 6
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Scrie! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să scrie o listă a tuturor sentimentelor pozitive trăite în legătură cu ceea ce au realizat. Invitați-i să aleagă unul sau două sentimente și să le folosească într-o poezie scurtă care celebrează o anumită realizare. Dacă vor, copiii pot împărtăși poezia cu clasa.
Deseneazã !
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să deseneze în perechi o imagine a lor împreună cu partenerii lor, stând în picioare și arătând unul spre celălalt. Sau faceți-le o fotografie stând în picioare și arătând unul spre celălalt. Sub desen/fotografie scrieți: „Sunt foarte mândru de partenerul/partenera mea, ____________, pentru că a învățat să realizeze/facă _______ anul acesta.”
Creeazã! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Încurajați copiii să folosească lista lucrurilor pe care le-au învățat și pe care le-au realizat anul acesta, pentru a crea o listă de activități la care copiii de grădiniță să se aștepte în clasa I. Spuneți-le copiilor să includă capitole distractive sau excursii precum și concepte importante învățate în clasa I.
Deseneazã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să includă desene colorate și să găsească o metodă creativă de a prezenta informațiile din listă. Încurajați-i să viziteze clasele pregătitoare, pentru a le prezenta lista.
122 Capitolul 6

