Page 121 - Demo
P. 121
Spuneți-le copiilor că ați lucrat împreună cu ursulețul Q, pentru a crea premiile Strângerea de mână pentru fiecare dintre ei.
Citiți fiecare premiu cu voce tare și chemați fiecare copil pentru a primi premiul. Exemplu: „Jimmy a citit singur mai mult de zece cărți anul acesta.” Încurajați copiii să aplaude pentru fiecare copil, în timp ce acesta își primește premiul.
Exemplificați sărbătorirea succesului printr-un cântec
Spuneți-le copiilor că sunteți mândru/mândră de dumneavoastră pentru tot ce ați realizat anul acesta și că veți cânta un cântec pentru a împărtăși cu ei una dintre realizări. Folosind melodia cântecului „Țăranul e pe câmp” pentru primele și ultimele versuri, cântați următorul cântec:
SPUNEȚI: Să-mpărtășim ce-am învățat! Să-mpărtășim ce-am învățat! Hei, ho, hei, ho! Să-mpărtășim ce-am învățat!
Sunt mândru/mândră că am învățat! (Numiți ceva ce ați învățat anul acesta)
Ursulețul Q spune „Uraa!” Ursulețul Q spune „Uraa!” Hei, ho, hei, ho Ursulețul Q spune „Uraa!”
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați-i pe copii să invite membrii școlii la ceremonia de acordare a premiilor Strângerea de mână. Cereți-le copiilor să creeze invitații și să invite personal liderii școlii și pe cei care i-au ajutat anul acesta. Copiii pot alege 1-2 membri ai comunității care au realizat ceva important pentru a le înmâna premiile Strângerea de mână.
Conexiunea cu familia
Cereți-le copiilor să discute cele mai mari realizări ale familiei, de anul acesta. Apoi, cereți-le copiilor să deseneze o imagine care exprimă cea mai mare realizare a lor din clasa I. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Haideţi să sărbătorim!
Aplicații
interdisciplinare
ARTE VIZUALE. Cereți-le copiilor să deseneze o imagine a ceva ce au realizat anul acesta. Spuneți-le să intoneze cântecul de la etapa de exersare și să ridice desenul când le vine rândul să vină în mijloc.
EDUCAȚIEFIZICĂ. Încurajați-ipe copii să creeze mișcări pentru cântecul de la etapa de exersare. Aceste mișcări trebuie să reflecte versurile cântecului
și să exprime sprijinul arătat copiilor care stau în mijloc. De exemplu, când un copil împărtășește cu clasa stând
în mijloc, restul copiilor ar putea bate din palme, pentru a simula o rundă de aplauze, sau ar putea pune mâna pe cap pentru a sugera versul „ce am învățat.”
Spuneți-le copiilor că vor avea șansa de a folosi cântecul, pentru a spune ce au realizat.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE
Explicați activitatea Sărbătorirea succesului prin cântec
ACTIVITEA 2
Explicați copiilor că acum vor sărbători realizările menționate în etapa de Descoperire, printr-un cântec.
Copiii exersează sărbătorirea succesului prin cântec
Înainte de începerea orei, scrieți pe tablă următoarele versuri și apoi acoperiți-le cu foi de hârtie:
Prima strofă: Să-mpărtășim ce-am învățat, Să-mpărtășim ce-am învățat, Hei, ho, hei, ho, Să-mpărtășim ce-am învățat!
Strofa a doua: Sunt mândru/mândră că am învățat (Numește ceva ce ai învățat anul acesta).
Strofa a treia: Ursulețul Q spune „Uraa!” Ursulețul Q spune „Uraa!” Hei, ho, hei, ho Ursulețul Q spune „Uraa!”
Invitați copiii să stea în cerc. Îndepărtați foile de pe tablă și recapitulați versurile cântecului, împreună cu copiii. Spuneți-le că îl vor cânta pe melodia cântecului „Țăranul e pe câmp”. După prima strofă cântată împreună, patru copii vor veni în mijlocul cercului și vor menționa ceva ce au făcut anul acesta și de care sunt mândri. Cei patru din mijloc vor cânta a doua strofă pentru fiecare dintre realizările lor. Apoi, întreaga clasă cântă a treia strofă, iar cei patru se alătură cercului. Repetați, până când toți copiii au avut șansa să cânte despre realizările lor.
ÎNTREBAȚI: Cum vă simțiți acum că v-ați exprimat sentimentele pozitive și ați sărbătorit câteva realizări de anul acesta, împreună cu clasa și ursulețul Q?
Rezumați lecția, spunând copiilor că au învățat multe abilități și au avut multe experiențe pozitive, care îi pregătesc pentru o viață fericită și plină de succes. Invitați-i pe copii să se aplaude.
Lecţia 2 121

