Page 120 - Demo
P. 120
REFLECȚIE ȘI ÎNCHEIERE
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
6.2 Etimpulsăsărbătorimce am învățat!
Actul învățării este un proces care durează toată viața. Identificarea și recunoașterea realizărilor ajută la consolidarea a ceea ce se învață pentru a dezvolta încrederea, pe măsură ce copiii se pregătesc pentru informații și cunoștințe noi. Este important să sărbătorim ce am învățat și să așteptăm cu nerăbdare ce urmează.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că aceasta este ultima lecție a programului de anul acesta și felicitați-i pentru eforturile și realizările lor. Spuneți-le, de asemenea, că este important să se gândească la toate abilitățile învățate și experiențele avute. Evaluarea și reflecția pozitivă asupra realizărilor lor le dezvoltă încrederea, pe măsură ce avansează
în clasa a II-a.
ÎNTREBAȚI: Care sunt lucrurile pe care le-ați învățat anul acesta și pe care ați vrea să le sărbătoriți?
Expuneți Proiectabilul de descoperire 6.2.1 și adăugați orice idei pe care voluntarii le menționează și nu se regăsesc în listă. Spuneți-le că în această lecție vor reflecta și vor sărbători realizările lor de anul acesta și se vor gândi ce urmează în clasa a II-a. Explicați că a sărbători înseamnă a lăuda pe cineva pentru ceea ce a realizat bine.
C ETAPA DE CONECTARE
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
6.2.1
Să sărbătorim pentru că am învățat:
• să lucrăm în echipă.
• să facem regulile propri ale clasei.
• să arătăm că suntem prieteni grijuli.
• să citim și să scriem.
• • •
© IS_ImageSource. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Faceți referire la lista creată în etapa de Descoperire. Spuneți-le copiilor că și dumneavoastră ați remarcat toate lucrurile învățate de ei, în colectiv, precum și lucrurile învățate de ei individual.
ÎNTREBAȚI: Care sunt lucrurile realizate de voi anul acesta? De care dintre ele sunteți mândri?
Permiteți-le copiilor să expună clasei răspunsurile lor.
Introduceți premiile Strângerea de mână
Spuneți-le din nou copiilor că este important să-și exprime sentimentele pozitive în legătură cu realizările lor. Scrieți următoarele idei pe tablă și apoi discutați-le cu copiii:
Uitându-ne înapoi, mergem mai departe
• Amintiți-vă de unde ați început!
• Sărbătoriți cât de departe ați ajuns!
• Uitați-vă înainte, spre viitor!
Amintiți-le copiilor că toți au realizat foarte
multe lucruri anul acesta. Țineți-l pe ursulețul Q lângă ureche, ca și când v-ar șopti ceva. Expuneți proiectabilul Invitația ursulețului Q (Proiectabilul de conectare 6.2.2) și explicați-le copiilor că ursulețul Q vrea să-i invite la ceremonia de acordare a premiilor Strângerea de mână, pentru a sărbători tot ce au învățat și realizat anul acesta.
6.2.2
Invitația
ursulețului Q
Ascultați acum copiii Sper cu toții veți veni
La petrecerea de ursuleți Să mâncăm toți pufuleți. Acu-i acum,
Petrecem aici,
Dacă stăm până târziu Vedem și licurici.
Am o strângere de mână Pentru fiecare
Și plecați de-aici
Cu bomboane-n buzunare.
© JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ABILITĂȚI: evaluarea,
comunicarea, capacitatea de a reflecta
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 6.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 6.2.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa A toată clasa
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica abilităţile pe care le-au învăţat anul acesta și vor exprima sentimente pozitive în legătură cu realizările lor;
✔ aștepta cu nerăbdare următorul an școlar.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au sărbătorit ce au învăţat împreună și au anticipat următorul an școlar.
ANUL ACESTA, copiii recunosc și sărbătoresc realizările tuturor din clasa I, spun „La revedere!” și așteaptă cu nerăbdare anul următor.
ANUL VIITOR, copiii vor descrie și vor folosi abilităţile învăţate în clasă și vor anticipa următorul an școlar.
120 Capitolul 6
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

