Page 119 - Demo
P. 119

  Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 107
    Ce? Și ce dacă? Și acum?
Care sunt modalităţile prin care poţi să-ţi exprimi aprecierea? Ce ai învăţat despre felul în care să-ţi exprimi aprecierea?
Cum poţi să-ţi exprimi aprecierea faţă de alţi oameni din viaţa ta?
evaluarea
6.1 Reflecție ABILITĂȚI: comunicarea, implicarea socială, lucrul în echipă, reflectarea,
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să-ți exprimi aprecierea pentru alții.
   Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
  A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Care sunt modalitățile prin care poți să-ți exprimi aprecierea?
Ce ai învățat despre felul în care să-ți exprimi aprecierea?
Cum poți să-ți exprimi aprecierea față de alți oameni din viața ta?
   După ce copiii au terminat ecusoanele de mulțumire, spuneți-le că în următoarele 24 de ore vor înmâna ecusoanele persoanelor pentru care au fost create. Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului după ce au înmânat ecusonul adultului care i-a ajutat ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați copiii în timp ce creează ecusoanele de mulțumire pentru a evalua cât de bine își pot exprima aprecierea față de adulții care i-au ajutat. Observați dacă elevii menționează exemple clare de ajutor sau sprijin care le-a fost oferit de către adulți.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot copiii să-și exprime aprecierea pentru un adult pentru a determina atitudinea lor față de propriile eforturi.
Lecția 1 107
   Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 108
    Aplicare În următoarele 24 de ore, acordă ecusonul de mulțumire adultului care te-a ajuta sau sprijinit. Apoi,
răspunde la următoarele întrebări:
Cum te-ai simțit când ai acordat ecusonul de mulțumire adultului care te-a ajutat?
                   Cum a reacționat adultul care te-a ajutat?
108 Capitolul 6
             DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Gândește-te!
CONSOLIDARE
Gândește-te!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Spuneți copiilor despre ideea de a exprima 100 de mulțumiri într-o singură manifestare de apreciere. Explicați copiilor că crearea unor cadouri simbolice sau oferirea timpului lor oamenilor care i-au ajutat valorează cât 100 de mulțumiri verbale. Încurajați copiii să se gândească la alte modalități de a-și exprima aprecierea pentru cei care i-au ajutat. Amintiți-le copiilor că ideile ar trebui să coste timp și nu bani.
Aratã-ți aprecierea!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați-i pe copii să aleagă un adult care consideră ei că i-a ajutat anul acesta și să îi arate aprecierea lor folosind una dintre ideile identificate în activitatea de Exersare modificată. Amintiți-le copiilor că actul
în sine ar trebui să coste timp, nu bani și că lucrul în echipă pentru exprimarea aprecierii este încurajat.
ETAPA DE EXERSARE. Încurajați copiii să se gândească la cei care ajută comunitatea noastră. Aceștia pot fi oameni din serviciul public – poștași, funcționari publici, militari etc. Cereți copiilor să se gândească cum le mulțumim ca țară celor care ne servesc.
Creeazã!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați copiii să creeze o campanie pentru a mulțumi celor din serviciul public. Cereți-le să facă ceva special pentru cei care lucrează ca autorități locale sau angajații poștei.
Lecţia 1 119
   























































   117   118   119   120   121