Page 117 - Demo
P. 117

   REFLECȚIE ȘI ÎNCHEIERE
6.1 Cinevaspeciallașcoală
Copiii întâlnesc persoane care-i sprijină din punct de vedere educațional, emoțional și social în cadrul comunității școlii. Identificarea și exprimarea aprecierii întărește relațiile și dezvoltă procesul de comunicare, implicarea socială, munca în echipă, capacitatea de reflecție și abilitățile de evaluare.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că în această lecție vor reflecta asupra experienței trăite împreună. Stați în fața clasei cu ursulețul Q în brațe. Explicați că ursulețul Q se simte recunoscător pentru tot ajutorul primit anul acesta. Spuneți-le copiilor că el a scris un mesaj pe care vrea să-l împărtășească cu ei.
SPUNEȚI: Dragi copii,
Deoarece finalul anului școlar este aproape, haideți să facem o listă cu adulții de la școală care ne-au oferit ajutor și ne-au arătat că le pasă de noi. După ce terminăm, vom verifica lista, pentru a ne asigura că nu am omis pe nimeni. Apoi, aș vrea să ne arătăm aprecierea spunându-le: „Mulțumim!”. Ce ziceți, mă ajutați?
Prietenul vostru, ursulețul Q
ÎNTREBAȚI: Ce vrea ursulețul Q să facem?
Cereți-le voluntarilor să-și exprime ideile și ghidați copiii să înțeleagă că ursulețul Q vrea ca ei să-l ajute să spună „Mulțumim!” adulților care i-au ajutat și care au avut grijă de ei. Puneți-l pe ursulețul Q pe scaun și îndreptați-vă spre tablă.
SPUNEȚI: Gândiți-vă care sunt adulții din școală, care v-au ajutat anul acesta. Luați în considerare directorii școlii, profesorii, consilierul școlar, psihopedagogul, asistenta medicală, bibliotecara etc. Ridicați mâna dacă vreți să adăugați pe cineva pe listă.
Acordați copiilor 1-2 minute pentru a identifica adulții, în timp ce lucrează cu un coleg. Scrieți numele adulților pe tablă.
ÎNTREBAȚI: Ați mai spus „Mulțumesc” unui adult care v-a ajutat înainte? Există adulți care v-au ajutat în trecut și cărora ați fi vrut să le spuneți „Mulțumesc”?
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi se concentrează pe exprimarea aprecierii față de adulții care i-au ajutat la școală, pe parcursul acestui an școlar.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că este important să ne arătăm aprecierea sau să spunem „Mulțumesc” celor care ne-au oferit ajutorul și sprijinul. Există multe modalități de a exprima recunoștința.
Introduceți ecusoanele de mulțumire
Spuneți-le copiilor că astăzi fiecare dintre ei va face un ecuson de mulțumire pentru unul dintre adulții care i-a ajutat anul acesta. Pe măsură ce explicați fiecare pas al procesului de creare a ecusonului de mulțumire, scrieți partea îngroșată pe tablă, pentru a fi de ajutor copiilor în etapa de Exersare.
     COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
  Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
  Legătura cu lecția anterioară
 ABILITĂȚI: capacitatea de a reflecta, comunicarea, implicarea socială, lucrul în echipă, evaluarea
MATERIALE
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
✔ Ursuleţul Q
✔ O foaie de hârtie cu mesajul
ursuleţului Q
✔ Cercuri din carton
✔ Hârtie cartonată
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E individual A individual
ACTIVITEA 1
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menţiona adulţii care i-au ajutat anul acesta;
✔ exprima aprecierea lor pentru adulţii din școală.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au sărbătorit familia, identificând activităţi de familie.
       ANUL ACESTA, copiii identifică și mulţumesc adulţilor care i-au ajutat pe parcursul anului, creând ecusoane de mulţumire.
 ANUL VIITOR, copiii își vor arăta aprecierea membrilor familiei.
Lecţia 1 117
     






















































   115   116   117   118   119