Page 116 - Demo
P. 116
6
capitolul 6
Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 4
Capitolul 5
O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
Luarea deciziilor în mod responsabil
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
o comunicarea;
o implicarea socială; o lucrul în echipă; o reflecția;
o evaluarea.
PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Veți avea nevoie de ursulețul Q pe durata întregului capitol.
Lecția 1: O foaie de hârtie cu mesajul ursulețului Q, cercuri din carton, hârtie
cartonată
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 2: Pregătiți premiile Strângerea de mână pentru fiecare copil. Scrieți versurile cântecului pe tablă, înainte de începerea orei și acoperiți-le cu foi.
ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
VÂNĂTOAREA DE PANTOFI. Spuneți-le copiilor să se așeze în cerc și cereți unui voluntar să înceapă jocul, stând în mijlocul cercului și scoțându-și un pantof. Copilul din mijloc trebuie să-și acopere ochii, în timp ce clasa recită primele trei versuri ale poeziei de mai jos. Copilul din mijlocul cercului trebuie să spună ultimul vers al poeziei.
Cizmare, cizmare, repară-mi pantoful, Folosește niște cuie, pune niște lipici! Cizmare, cizmare, spune-mi adevărul! Care dintre voi are pantoful, ghici?
În timp ce clasa spune primele trei versuri, elevii își dau unul altuia pantoful voluntarului pe la spate. Cel care îl are atunci când poezia
s-a terminat, trebuie să-l țină la spate. Copilul din mijloc are voie să încerce de trei ori să afle la cine e pantoful lui. Dacă ghicește, copilul
la care se află pantoful îi ia locul celui din mijloc. Dacă toate cele trei încercări eșuează, copilul rămâne în mijlocul cercului și jocul se repetă.
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
OAmENII DIN șcOAlĂ. Cereți-le copiilor să numească câțiva oameni speciali din școală, numind profesia lor. Apoi citiți următoarele versuri:
Secretare, directori,
Bucătari, bibliotecari, Asistente, administratori, Femei de serviciu, consilieri, Toți ajută profesorii să predea, Specialiștii de muzică și arte, Toți sunt oameni speciali
Care lucrează la școală
Pentru o educație specială!
mANIERE DE mONSTRU. Spuneți-le copiilor următoarea ghicitoare: Cum salutați un monstru cu două capete? (Bună ziua!, Bună ziua!)
6
116 Capitolul 6 • Reflecție și încheiere
Cap.

