Page 114 - Demo
P. 114

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să-i invite pe
alții la diseminarea și sărbătorirea evenimentului. Încurajați-i să invite administratori ai școlii, lideri ai comunității, membri ai familiei și persoane care i-au ajutat la realizarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
Conexiunea cu familia
Invitați copiii ca, împreună cu familia,
să aleagă un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, pe care-l pot realiza în cadrul familiei. După realizarea proiectului, membrii familiei ar trebui
să discute ce au învățat pe parcursul realizării proiectului și să sărbătorească realizarea lui. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Haideţi să servim!
Aplicații interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Cereți-le copiilor să scrie mesaje de mulțumire persoanelor care i-au ajutat la realizarea proiectului. Încurajați-i să folosească formatul scrisorilor informale atunci când compun mesajele de mulțumire.
ȘTIINȚE. Împreunăcucopiii,plantați semințe de flori și supravegheați procesul de creștere a lor, pentru ca mai apoi să le ofere cuiva care i-a ajutat să se „dezvolte” prin proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Apoi, încurajați copiii să compare procesul de creștere a florilor cu propriul lor proces de dezvoltare, pe parcursul realizării proiectului.
ani. Când am început prima dată, am fost foarte entuziasmat(ă), dar și un pic emoționat(ă). Să faci un lucru nou pentru prima dată pare a fi stresant. Totuși, pentru că mi-am organizat cu grijă planul proiectului cu ajutor de la prieteni și pentru că am lucrat din greu pentru a duce la îndeplinire planul, sentimentele mele de emoție s-au transformat în sentimente de mândrie.
Invitați copiii să deschidă Jurnalul elevului la pagina Conectare, pentru a reflecta asupra sentimentelor lor de la începutul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, în comparație cu sentimentele trăite acum, după realizarea proiectului.
Amintiți-le că ați menționat sentimentele dumneavoastră pe măsură ce s-au transformat pe parcursul experienței avute și ați identificat faptul că ați fost ajutat(ă) de prieteni. Explicați-le că este important să menționați faptul că ați învățat ceva din această experiență și că ați împărtășit-o cu alții.
SPUNEȚI: Din proiectul realizat acum câțiva ani, am învățat faptul că, ajutându-i pe alții, ne-am simțit bine și fericiți. Am învățat, de asemenea, că ajutorul poate fi oferit sub multe forme, iar bunătatea este oricând binevenită. Sfatul nostru pentru alții este să să-și planifice și să organizeze eficient proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității și să se asigure că cer sprijinul celor din jur.
Spuneți-le copiilor că este timpul să se pregătească pentru prezentare și sărbătorire.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2 Explicați activitatea de prezentare și sărbătorire
Spuneți-le copiilor că prezentarea înseamnă împărtășirea informațiilor cu alții. Explicați-le că vor expune post-it-urile de la Lecția 7 într-un loc vizibil din școală, pentru a face publică informația învățată din proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Acest loc din școală poate fi panoul de informare din holul școlii, biblioteca, cantina sau orice alt loc comun. Copiii vor avea apoi oportunitatea de a scrie o poveste în care să explice ce au învățat pe parcursul proiectului pentru a fi expusă alături de post-it-urile lor.
Copiii exersează prezentarea
Împreună cu elevii identificați un loc din școală unde pot expune post-it-urile, pentru a prezenta sau împărtăși informațiile cu alții. Apoi împărțiți copiii în perechi, folosind o strategie creativă de grupare. Atribuiți fiecărui copil o „secțiune” a panoului, pentru a fi completat. Copiii pot alege felul în care-și organizează secțiunea atribuită.
După ce au terminat de expus post-it-urile, spuneți-le copiilor să lucreze împreună pentru a scrie o poveste despre experiența lor în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității, pentru a fi expusă alături de post-it-uri. Povestea ar trebui să includă următoarele informații:
• Cele mai importante lucruri pe care le-au învățat din proiect.
• Cum s-au simțit în legătură cu realizarea proiectului.
• Oamenii care i-au ajutat la realizarea proiectului.
• Sfaturi pentru ceilalți, în legătură cu îmbunătățirea viitoarelor proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității.
Copiii menționează modalități de sărbătorire
Cereți-le copiilor să menționeze modalități diferite de a sărbători succesul activităților, felicitându-i pe cei care i-au ajutat la realizarea proiectului. Permiteți voluntarilor
să vorbească liber și notați ideile lor. Unele idei ar putea include o petrecere cu pizza sau înghețată sau o altă activitate care permite copiilor să se simtă bine și să discute proiectul.
      114 Capitolul 5







































































   112   113   114   115   116