Page 118 - Demo
P. 118
Conexiunea cu comunitatea
Invitați copiii să creeze un album de fotografii și mesaje. Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a împărți copiii în echipe și atribuiți sarcini. Copiii vor face fotografii adulților care i-au ajutat, vor scrie mesaje, vor adăuga ilustrații și vor asambla albumul. Încurajați copiii să prezinte albumul altor clase.
Conexiunea cu familia
Cereți copiilor să creeze ecusoane de mulțumire, similare celor create în clasă, pentru membrii familiei. Invitați copiii să identifice clar modalitățile prin care un membru al familiei i-a ajutat. Cereți-le să prezinte ecusoanele de mulțumire membrilor familiei în timpul unei cine în familie sau al altui eveniment. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Ești apreciat!
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Exersați cântecul pe
care copiii îl vor cânta pentru fiecare persoană din personalul școlii pe care clasa vrea să o onoreze. Apoi, mergeți cu clasa prin școală pentru a cânta și a înmâna ecusoanele.
LIMBISTRĂINE. Încurajațicopiii să învețe cum să spună „mulțumesc” în diferite limbi străine. Spuneți-le
să se gândească cât de des spun „mulțumesc” pe parcursul unei zile. Invitați copiii să găsească oportunități de a spune „mulțumesc” într-o nouă limbă. Spuneți-le să dezvălui limba pe care o aleg pentru a populariza preferința pentru limbi străine.
Etapele de creare a ecusonului de mulțumire
• CREEAZĂ O FORMĂ – Trasați forma unui cerc de carton pe hârtia cartonată și
apoi decupați cercul.
• SCRIE NUMELE ADULTULUI – Scrieți în cerc numele adultului, cu litere mari.
• DECOREAZĂ – Adăugați un desen sau un scurt mesaj care să exprime felul în care persoana respectivă v-a ajutat anul acesta.
• SCRIE NUMELE TĂU – Scrieți numele vostru în partea de jos a cercului și colorați/decorați ecusonul.
Întrebați copiii dacă au întrebări în legătură cu acest proces.
Exemplificați crearea unui ecuson de mulțumire
Lângă etapele scrise pe tablă, desenați un cerc mare. Acesta va servi ca exemplu pentru ecusonul de mulțumire.
SPUNEȚI: Imaginați-vă că acest cerc este ecusonul de mulțumire. Înainte de a începe, am nevoie de puțin timp să mă gândesc cum m-a ajutat adultul pe care l-am ales. Este foarte important să fiu specific(ă) sau să dau un exemplu concret. Voi scrie numele adultului în partea de sus a cercului. (Scrieți numele unui adult.) Apoi voi desena o imagine și voi scrie un mesaj scurt. (Desenați o floare sau ceva simplu și scrieți „Mulțumesc că ne mențineți clasa curată!”) În partea de jos a cercului, îmi voi scrie numele. (Scrieți numele dumneavoastră.) Ecusonul meu de mulțumire este gata!
Spuneți-le copiilor să recapituleze lista numelor de pe tablă. Fiecare copil va avea oportunitatea de a mulțumi unui adult din listă, creând un ecuson de mulțumire.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Ecusonul de mulțumire
Explicați-le copiilor că vor lucra împreună, pentru a repartiza un adult din listă fiecărui copil. Spuneți-le că vor avea oportunitatea de a crea propriul lor ecuson de mulțumire, pentru a-și exprima aprecierea față de un adult și de a menționa exact pentru ce sunt recunoscători.
Copiii creează ecusoane de mulțumire
Faceți referire din nou la lista adulților, creată de copii. În cadrul grupului, decideți
care copil va mulțumi fiecărui adult. Odată ce toți adulții au fost repartizați copiilor, distribuiți materialele necesare fiecărui copil. Amintiți-le copiilor că scopul ecusoanelor de mulțumire este de a arăta cuiva cât de important a fost ajutorul său pe parcursul anului. Recapitulați etapele de pe tablă și apoi acordați timp copiilor să realizeze ecusoanele. După ce au terminat, încurajați-i ca, în perechi, să prezinte ecusoanele.
ÎNTREBAȚI: Acum, că ați creat ecusoanele de mulțumire, cum vă simțiți, exprimând aprecierea față de adulții care v-au ajutat?
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că au învățat multe abilități importante ale vieții, în acest an, și că au în jur mulți oameni care i-au ajutat și care s-au implicat. Este timpul să spunem „La revedere!” clasei I!
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
118 Capitolul 6

