Page 18 - Demo
P. 18

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți copiilor să creeze pentru clasă un tabel de perete pe coli de flipchart/ carton care să explice rolurile grupului: membru, colector și reporter. Pot
crea etichete cu numele lor sau
nasturi care să fie purtați pentru a identifica ce rol au în timp ce realizează activitățile în grup.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Pregătiţi pentru munca în echipă pentru a consolida rolurile grupului. Copiii explică rolurile grupului pentru membrii familiei și apoi discută modul în care rolurile sunt similare cu rolurile pe care membrii familiei le au acasă sau la școală/
loc de muncă.
Aplicații interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Pregătițiun puzzle cu numere: scrieți numerele în cuvinte și tăiați-le până la patru piese. Dați fiecărui copil o piesă. Cereți-le copiilor să caute colegi de clasă care au piesele care completează puzzle-ul. Pot să-și atribuie roluri de grup și să colaboreze pentru a crea o imagine cu acel număr de obiecte. Reporterii apoi expun imaginea clasei.
ARTEVIZUALE. Organizațicopiiiîn perechi și spuneți-le să recapituleze povestea „Să facem cu rândul!” de pe Proiectabilul 1.4.1. Cereți partenerilor să exerseze repovestirea în timp ce se uită la imagini.
Exemplificați poezia Rolurile grupului
Citiți poezia Rolurile grupului cu voce tare și exemplificați acțiunile dintre paranteze ca modalitate de a arăta diferențele dintre rolurile grupului folosind Proiectabilul de conectare 1.4.3.
POEZIA ROLURILOR GRUPULUI Sunt membru al grupului.
Iată ce fac eu:
Ascult și fac cu rândul.
Vă spun tot ce cred eu.
Eu sunt colectorul. Iată ce fac eu:
Aduc de e nevoie,
Să lucrăm de bunăvoie.
Eu sunt reporterul.
Iată ce fac eu: Împărtășesc ce am lucrat. Și spun ce-am discutat.
(Arată spre tine)
(Bate din palme)
(Mâna la ureche)
(Brațele întinse cu palmele în sus)
(Arată spre tine)
(Bate din palme)
(Ține brațele ca și când ai duce ceva în brațe) (Arată spre tine și spre alți doi colegi de grup)
(Arată spre tine)
(Bate din palme)
(Pretinde că ții o hârtie în mână)
(Pune mâinile la gură ca și când ai spune ceva)
  ÎNTREBAȚI: Cum mă ajută mișcarea mâinii să țin minte care sunt rolurile grupului? Ce face membrul grupului? Ce face colectorul? Ce face reporterul?
Confirmați că mișcarea mâinii ajută copiii să țină minte prin indicii vizuale. Spuneți-le copiilor că pot vedea rolurile grupului și pot citi poezia împreună cu dumneavoastră. Cuvintele se găsesc în Jurnalul elevului. De asemenea, confirmați răspunsurile copiilor astfel încât să rezume concret sarcinile specifice ale Membrului, Colectorului și Reporterului. Cereți-le copiilor să repete poezia până când reușesc cu toții să o spună și să facă mișcările mâinii corect.
 E ETAPA DE EXERSARE
15-20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Copiii exersează folosirea rolurilor grupului
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a organiza grupuri de trei sau
patru copii. Spuneți-le că acum vor face o activitate care necesită roluri de grup. Atribuiți roluri de grup pe baza a ceva ce poartă/pot vedea. De exemplu: Reporterii sunt cel mai aproape de ușă, Colectorii poartă verde.
Spuneți-le că sarcina lor este să creeze plăcuțe cu nume și bentițe pentru fiecare rol al grupului. Cereți-le să se gândească la roluri și cum le pot desena fie pe plăcuțe, fie pe bentițe.
Amintiți-le copiilor de Regulile stabilite de comun acord și invitați un elev să le citească din nou.
Verificați dacă au înțeles și dați grupurilor 8 minute pentru a realiza sarcina.
După ce au terminat sarcina, pot prezenta plăcuțele cu nume și bentițele clasei. După ce toate grupurile au împărtășit rezultatele, Colectorul din fiecare grup adună plăcuțele și bentițele și le așază în coșul care se află lângă ursulețul Q. Expuneți Proiectabilul Rolurile și responsabilitățile grupului în clasă.
 18 Capitolul 1






















































   16   17   18   19   20