Page 19 - Demo
P. 19

   Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 16
Reflecție
     Care sunt cele trei roluri de grup pe care le-ai folosit când ai lucrat în grupul tău?
De ce crezi că este important să existe roluri atunci când se lucrează în grupuri?
Cum te pot ajuta aceste roluri în alte proiecte pe care clasa le-a început deja?
ABILITATE: lucrul în echipă
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre rolurile și responsabilitățile grupului.
Care sunt cele trei roluri de grup pe care oamenii le pot avea atunci când lucrează în grupuri?
De ce crezi că este important să existe roluri atunci când se lucrează în grupuri?
Cum te pot ajuta aceste roluri în viitor?
 Ce? Și ce dacă? Și acum?
 Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
   A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
  Cereți-le copiilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Încurajați-i să
se gândească cum fiecare dintre rolurile grupului este diferit și ajută grupul să lucreze împreună. Cereți-le copiilor ca pe parcursul săptămânii să identifice modalități în care rolurile grupului sunt folosite în alte locuri, precum un restaurant sau un eveniment sportiv/artistic.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați copiii în timp ce exersează poezia „Rolurile grupului” și observați cât de bine își pot aminti mișcările mâinilor pentru fiecare rol. Observați, de asemenea, dacă ei pot identifica în mod corect responsabilitățile grupului, după ce exersează de câteva ori.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina cât de bine pot copiii să înțeleagă responsabilitățile specifice fiecărui rol și felul în care pot aplica rolurile grupului la alte situații de grup.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
16 Capitolul 1
  Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 17
   Aplicare
În această săptămână, pretinde că ești membru al personalului din bucătăria unui restaurant sau faci parte
din membrii unei echipe de sport. Gândește-te la diferitele responsabilități a fiecărui rol menționat mai jos și cum aceștia pot ajuta oricare din grupuri să lucreze împreună.
 Rolul grupului şi responsabilităţile sale
Dacă ești membru al grupului, cum ti-ai ajuta grupul?
Dacă ești colector, cum ți-ai ajuta grupul?
Dacă ești reporter, cum ți-ai ajuta grupul?
                                  Joc de rol! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Pentru a consolida rolurile grupului, cereți voluntarilor
să joace fără să vorbească sarcinile fiecărui rol pentru ca colegii să-l identifice. Pot folosi mișcările mâinilor de la poezia „Rolurile grupului” sau pot inventa alte mișcări. Această activitate poate fi făcută în grupuri mici sau împreună cu toată clasa.
Creeazã!
ETAPA DE APLICARE. Folosind strategii creative de grupare, cereți copiilor să participe la propria lor activitate „Să facem cu rândul!”. Atribuiți roluri de grup copiilor și încurajați-i să le aplice în timp ce lucrează în echipă pentru a crea animalele lor proprii, pentru ca mai apoi să fie împărtășite cu clasa.
Lecția 3 17
DEZVOLTARE
Deseneazã!
ar fi un club pentru a scrie povești sau un club de primul ajutor la școală. Pot desena imagini ale diferitelor roluri pe care oamenii le pot avea în aceste grupuri. Cereți-le copiilor să discute de ce sunt necesare diferite roluri.
Creeazã afișe!
ETAPA DE APLICARE. În grupuri mici, cereți-le copiilor să creeze afișe care să ilustreze și să eticheteze membrii grupului, colectorii și reporterii. Atribuiți roluri de grup copiilor și încurajați-i să lucreze împreună pentru a crea afișele. După ce au terminat, cereți-le să discute cum i-au ajutat rolurile de grup să realizeze activitatea. Expuneți afișele în clasă.
ETAPA DE EXERSARE.
Pentru a dezvolta înțelegerea copiilor a ceea ce înseamnă rolurile de grup, cereți-le să creeze un grup căruia vor să îi aparțină, cum
Lecția 4 19



















































   17   18   19   20   21