Page 21 - Demo
P. 21

                                                     2
                                              Capitolul 1
 Capitolul 2
   Capitolul 3
  Capitolul 4
 Capitolul 5
  Capitolul 6
   Dezvoltare socială
 Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
 Reflecție și încheiere
                        O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
    COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
Abilități de dezvoltare a relațiilor Autoorganizare
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
o autopercepția corectă;
o recunoașterea punctelor tari; o comunicarea;
o încrederea în sine;
o autoeficacitatea;
o automotivarea;
o stabilirea scopurilor;
o identificarea emoțiilor;
o controlul impulsurilor;
o gestionarea stresului;
o autodisciplina.
 PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș pe durata întregului capitol.
Lecția 2:
Lecția 4: Lecția 5:
Lecția 6: Lecția 7:
Plicuri, abțibilde*
Proiectabilul „Cum facem și cum acceptăm un compliment?”
Materiale folosite la ora de arte vizuale
Coli de flipchart, materiale folosite la ora de arte vizuale Proiectabilul „Pașii spre realizarea scopului”
Proiectabilul „Sentimentele noastre” Proiectabilul „Cum gestionăm furia?”
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1: Observați că Proiectabilul 2.1.1 are două pagini.
Lecția 5: Folosiți o cameră digitală pentru a face fotografie fiecărui copil.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
 2
   ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
SanSerení. SanSereniesteunjocadaptatdupăunscenariual copiilor din Cuba și Spania. Învățați-i pe copii fiecare vers și cereți-le să facă acțiunile împreună cu dumneavoastră. Când spuneți poezia, mergeți în cerc și opriți-vă din mers atunci când faceți acțiunile.
San Sereni
Nu se certa,
Făcea papuci în viața sa. Uite-așa și-i construia:
Poc, poc, poc.
Acțiune: Bateți cu un ciocan.
San Sereni
Pe plajă locuia,
Și tare des el pescuia.
Uite-așa peștii-i prindea: Pleosc, pleosc, pleosc. Acțiune: Trageți undița din apă.
San Sereni
La fermă stătea
Și ducea girafele la cișmea. Uite-așa le adăpa:
Poftiți, poftiți, poftiți!
Acțiune: Întindeți-vă ca și cum ați hrăni o girafă.
San Sereni
Pe-un deal locuia,
În fiecare dimineață la moară mergea.
Uite-așa acolo ajungea:
Văleu, văleu, văleu!
Acțiune: Prefaceți-vă că mergeți de-a dura în jos pe deal.
   ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
aSCULȚI? Împărțiți clasa în trei grupe și atribuiți un număr de la 1 la 3 fiecărui grup. Citiți următoarea poezie și cereți fiecărui grup să răspundă instrucțiunilor atunci când își aud numărul.
Un, doi, trei,
Mă ascultați? Iar acum
Cu mine cântați!
Unu se ridică
Și se-așază jos
Doi se ridică
Și se-ntoarce pe dos.
Trei se ridică
Și mângâie pereții Apoi se așază
Și fac pe cântăreții.
Doi strigă „Ajutor!” Trei spun: „Vă rog!” Unul se preface scriitor Și toți intră-n dialog.
Unu bate o dată, Doi de două ori, Trei bate din palme Nu-ți vine să zbori?
Toată lumea ascultă Nu sunteți voi mândri? Unu, doi, trei cântă
Și toți ne încântă!
Dezvoltare personală 21
 Cap.















   19   20   21   22   23