Page 22 - Demo
P. 22
DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.1 Știmcinesuntem!
Oamenii se simt bine când primesc un compliment. Felul în care complimentele afectează oamenii poate crea sentimente pozitive atât pentru cel care oferă complimentul, cât și pentru cel care-l primește.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Urați-le copiilor bun venit și spuneți-le că în Capitolul 2 vor învăța cum să-și recunoască punctele tari și cum să se dezvolte, pentru a avea succes la școală și pentru
a deveni buni membri ai comunității. De asemenea, spuneți-le copiilor că vor învăța să ofere și să primească complimente. Țineți-l pe ursulețul Q aproape, ca și când v-ar șopti la ureche. Explicați că ursulețul Q știe o poveste pe care vrea să o împărtășească cu ei, despre ce se întâmplă atunci când oamenii spun lucruri drăguțe sau fac complimente. Cereți-le copiilor să vă ajute să spuneți următoarea frază: „Cuvintele pe care le spunem ne pot însenina ziua”, de fiecare dată când vă aud
spunând-o în timpul povestirii. La finalul poveștii, îi
veți întreba ce cred ei că înseamnă titlul „O zi senină
pentru toată lumea”.
Citiți cu voce tare povestea de pe Proiectabilul de descoperire 2.1.1. Amintiți-le copiilor că pot urmări povestea în Jurnalul elevului
Cereți-le copiilor să se întoarcă spre partenerul/ partenera lor și să pună următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: Ce crezi că înseamnă titlul „O zi senină pentru toată lumea”?
Ghidați copiii în a înțelege că titlul „O zi senină pentru toată lumea” se referă la faptul că niște complimente înseninează ziua tuturor. Atât cel care face complimente, cât și cel care le primește se simt fericiți. Cereți-le copiilor să spună: „Da, vă rugăm!”, dacă vor să învețe mai multe despre complimente.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Încurajați copiii să se gândească la complimentele specifice care au fost făcute în
poveste. Scoateți în evidență complimentele specifice fiecărui personaj.
Cereți-le copiilor să se gândească la situații în care au primit complimente și să
spună cum s-au simțit. Apoi, cereți-le să se gândească la situații în care ei au oferit complimente și cum s-au simțit atunci. Explicați că a face un compliment cuiva este o faptă de caritate și că un compliment adevărat este unul care este sincer și onest.
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că atât cel care a făcut complimentul, cât și cel căruia i-a fost oferit s-au simțit fericiți? De ce credeți că este important ca toate complimentele să fie specifice și sincere?
Spuneți-le copiilor că în această lecție vor exersa cum să ofere și să primească complimente specifice și sincere, jucând rolurile din poveste.
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
ABILITĂȚI: recunoașterea punctelor tari, autopercepția corectă
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.1.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursulețul Q
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ demonstra că au sentimente pozitive atunci când oferă sau primesc complimente;
✔ menționa ceva pozitiv despre fiecare persoană din poveste.
PROGRESUL Abilităților
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
2.1.1
O zi senină pentru toată lumea
Într-o dimineață Andy lua micul dejun. Pisicuța îi dădea târcoale și mieuna. Andy s-a ridicat să aducă niște mâncare de pisici.
- Nu-ți face griji. Nu am uitat să-ți dau de mâncare!
Mama lui l-a văzut dându-i pisicii de mâncare. - Andy, mă bucur că ai grijă de pisicuță!
Andy a zâmbit și s-a simțit fericit, la fel ca mama lui.
Cuvintele pe care le spunem ne înseninează ziua.
Când Andy s-a urcat în autobuz, l-a văzut pe prietenul lui, Jerome. S-a așezat lângă el și a spus:
- Ce mișto sunt papucii tăi! arătând spre papucii cei noi ai lui Jerome.
Jerome a zâmbit și s-a simțit fericit, la fel ca
Andy.
Cuvintele pe care le spunem ne înseninează ziua.
În timpul orei de desen, Jerome era așezat
în fața unui șevalet, lângă Toya. Toya desena bucuroasă o vacă mov. Jerome s-a aplecat spre ea și i-a spus:
- Îmi place desenul tău, Toya!
Toya a zâmbit și s-a simțit fericită, la fel ca Jerome.
Cuvintele pe care le spunem ne
înseninează ziua.
La ora de educație fizică, domnul Garcia a adus o parașută din mătase. Le-a cerut copiilor să apuce marginile parașutei și să facă valuri. Toya era entuziasmată să vadă ce efect frumos s-a produs.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ANUL TRECUT, copiii au identificat interese și preferințe care îi fac să fie unici.
ANUL ACESTA, copiii identifică modalitatea prin care oferirea de complimente îi face pe oameni să se simtă bine.
ANUL VIITOR, copiii vor învăța despre valori și vor face legătura între comportamentul unei persoane și valorile sale.
22 Capitolul 2
Activitate de descoperire

