Page 23 - Demo
P. 23

 Introduceți jocul de rol pentru povestea „O zi senină pentru
toată lumea”
Spuneți-le copiilor că veți citi povestea din nou, dar de această dată solicitați voluntari care să joace rolurile personajelor, repetând complimentele din poveste. Spuneți-le copiilor că, la semnalul dumneavoastră, restul clasei va repeta fraza: „Cuvintele pe care le spunem ne pot însenina ziua”.
Exemplificați modul în care oferim complimente
Demonstrați cum doriți ca voluntarii să ofere complimente bazate pe povestea „O
zi senină pentru toată lumea”. Spuneți-le copiilor că vă veți preface că sunteți mama lui Andy și cereți-le să vă urmărească modul cum jucați rolul din primul paragraf al poveștii. Asigurați-vă că elevii știu că această exemplificare poate fi aplicată în viața reală.
SPUNEȚI: Am observat cum Andy are mare grijă de pisicuță. Sunt foarte mândră de el și aș vrea să-i fac un compliment pentru felul în care se ocupă de ea și o hrănește regulat. Acum, că Andy tocmai i-a dat de mâncare pisicuței, este un moment bun să-i fac un compliment. Îi atrag atenția, îl privesc în ochi, îi zâmbesc și îi spun cât de mândră sunt de el. Sunt convinsă că Andy știe că sunt sinceră, pentru că îmi zâmbește fericit. Pot spune că acest compliment al meu l-a făcut fericit.
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că este important să fim sinceri când oferim un compliment?
Spuneți-le copiilor că este important să fim sinceri atunci când oferim un compliment, pentru ca persoana căruia îi este destinat complimentul să știe că aceasta este intenția noastră.
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să fie atenți la școală și să observe dacă cineva
face complimente. De exemplu, în timpul anunțurilor de dimineață, directorul școlii ar putea spune cuiva: „Mulțumesc!”.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Îmi luminezi ziua! Cereți-le copiilor
să explice membrilor familiei de ce complimentele trebuie să fie sincere. Încurajați copiii să-și complimenteze membrii familiei, acordând atenție felului în care aceștia reacționează la complimente.
Aplicații
interdisciplinare
ARTEVIZUALE. Dațifiecăruicopilo hârtie. Cereți-le să o împăture în două pentru a crea o felicitare pentru a o
da altor persoane pe care copiii le-au văzut făcând un compliment cuiva. Cereți-le să decoreze felicitările și să-și scrie numele în exterior. Încurajați-i, de asemenea, să-și exprime recunoștința pentru complimentul oferit în scris
în interiorul felicitării și să o ofere persoanei pe care au observat-o oferind complimentul. Expuneți felicitările într-o zonă ușor accesibilă copiilor.
ARTE LINGVISTICE. Cereți-le copiilor să facă o listă de cuvinte și expresii pe care le pot folosi atunci
când fac complimente cuiva. Scrieți sugestiile copiilor pe o coală de flipchart și expuneți-o în clasă.
    E ETAPA DE EXERSARE
Explicați jocul de rol „O zi senină pentru toată lumea”
  Explicați-le copiilor că vor exersa modalități de a face complimente cuiva. Alegeți șapte voluntari care vor sta în picioare sau așezați în fața clasei. Atribuiți un rol fiecărui voluntar. Spuneți-le că pot face complimente folosind propriile lor cuvinte. Amintiți-le să zâmbească și să fie sinceri atunci când fac complimentul.
Copiii exersează oferirea de complimente
Citiți povestea din nou, menționând numele voluntarilor din clasă în locul celor din poveste. Pentru domnul Garcia și doamna Washington, folosiți numele copiilor care joacă aceste roluri. Opriți-vă din citit acolo unde fiecare „actor” trebuie să adreseze complimentul. Faceți semn clasei să repete fraza de la finalul fiecărui paragraf.
După jocul de rol, încurajați copiii să discute cum s-au simțit când au oferit și au primit complimentele. Cereți-le să împărtășească cu clasa cum și-au dat seama că acel compliment este sincer. Apoi, cereți-le să împărtășească situații când au înseninat ziua cuiva sau când altcineva le-a înseninat lor ziua. Întrebați-i cum s-au simțit.
Acordați atenție exemplelor date. Dacă e necesar, puneți întrebări suplimentare pentru a-i ajuta pe copii să identifice în ce mod exemplele lor au reprezentat o faptă de caritate.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Lecția 1 23



































































   21   22   23   24   25