Page 25 - Demo
P. 25

    DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.2 Ce-miplacelanoi?
      COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Copiii exersează cum să ofere și să primească complimente și învață despre sentimentele provocate de aceste complimente. Complimentele ajută, de asemenea, la dezvoltarea unor relații bune și sănătoase.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua să exerseze cum să ofere și să primească complimente și vor învăța abilitatea de recunoaștere a punctelor tari. Explicați că, atunci când facem un compliment, spunem ce ne place la persoana respectivă sau
ne place ceea ce a făcut persoana respectivă. De exemplu, ați putea spune: „Îmi
place zâmbetul tău!” sau „Îmi place cum ai desenat cățelul acela.” Când primim un compliment, ne arătăm aprecierea spunând: „Mulțumesc!”. Subliniați faptul că atât oferirea, cât și primirea complimentelor ne fac să ne simțim bine. Cereți-le copiilor să discute cu partenerul/partenera din dreapta sau stânga următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: Ce i-ați spune ursulețului Q că vă place la el?
Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.2.1 și explicați că această listă conține complimente pe care le-ar putea face ursulețului Q. Cereți-le copiilor să mai adauge listei și alte exemple de complimente și completați
lista. Apoi, adăugați dumneavoastră un compliment
despre ce vă place la ursulețul Q.
Puneți ursulețul Q pe un scaun și cereți-le copiilor să își dea mâna unul altuia în jurul ursulețului Q, în timp ce recită următoarea strofă:
Ești ursulețul nostru special, Da, e adevărat!
Despre tine-i oficial
Că viața ne-ai colorat!
Cereți-le copiilor să citească împreună cu dumneavoastră câteva complimente de pe proiectabil și spuneți strofa din nou. Continuați, până ce se citesc toate complimentele de pe proiectabil.
ÎNTREBAȚI: Cum vă simțiți când faceți un compliment?
Întrebați copiii cum cred că s-a simțit ursulețul Q când a primit toate complimentele. Admiteți că gestul de a primi un compliment pentru ceva ce am făcut sau pentru ceea ce suntem ne face să ne simțim bine. Pretindeți că ursulețul Q le mulțumește copiilor pentru complimente și spune cât de bine s-a simțit. Apoi, spuneți-le copiilor că și persoana care face complimente cuiva se simte bine. Cereți-le să se gândească când au oferit cuiva un compliment și cum s-au simțit. Cereți-le, de asemenea, să zâmbească, dacă le plac complimentele și vor să învețe mai multe despre ele.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că dumneavoastră și ursulețul Q ați dori să faceți complimente fiecărui elev. Încurajați-i să se gândească la felul în care se simt atunci când primesc un compliment.
ÎNTREBAȚI: Cum vom putea știi, eu și ursulețul Q că apreciați complimentele noastre și că sunteți fericiți?
Încurajați copiii să se gândească la modul în care diferă complimentele oferite de dumneavoastră și de ursulețul Q și să arate cum pot ei să vă mulțumească pentru
complimente.
 SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Autoconștientizare,
Abilități de dezvoltare a relațiilor
ABILITĂȚI: recunoașterea punctelor tari, comunicarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.2.1
✔ Proiectabilul de conectare 2.2.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursulețul Q
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ face și vor primi complimente.
 Legătura cu lecția anterioară
   2.2.1
Complimente
pentru
ursulețul Q
Ești un prieten bun. • Îmi place că mă asculți. • Mulțumesc că ne ajuți. • Ești un urs grozav. • Întotdeauna cânți cu noi. •
Este distractiv când ne • jucăm cu tine.
ACTIVITEA 1
                        PROGRESUL Abilităților
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     Lecția 2 25
 ANUL TRECUT, copiii au sărbătorit propriile calități și interese.
 ANUL ACESTA, copiii exersează oferirea și primirea complimentelor pentru/de la ursulețul Q și colegii de clasă.
 ANUL VIITOR, copiii se vor intervieva unii pe alții, pentru a afla abilitățile și talentele colegilor.
Activitate de descoperire
 












































   23   24   25   26   27